Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3023 ggr
[Fröken P]
9/23/12, 9:44 AM

OT-tråd nr 9!

Då har vi kommit till numero nio! Glad

Annons:
[Nathalie62]
9/23/12, 3:46 PM
#1

Det går snabbt Skrattande

ingann
9/23/12, 4:42 PM
#2

Idag har jag fått kycklingsoppa med curry till lunchGlad Det var supergott!

Han har gått restaungang-programmet 1 vecka nu och har redan börjat laga maten hemma, vilken serviceSkrattande

De lagar mat på fredagar i skolan så nu väntar jag med spänning på vad jag ska få nästa helg hehe

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/23/12, 4:47 PM
#3

Vad härligt att få sån service! Idag åt vi Knorrs Lasagnette, det var inte så gott som jag mindes, äter inte det mer :(, så imorgon blir det god och enkel mat, ugnspannkaka med lingongrädde ;)

[Fröken P]
9/23/12, 6:47 PM
#4

Är sugen på ett skumbad, men får vänta en timme till så "medicinruset" lagt sig.. Tittar på Gordon Ramsey nu, ett inspelat avsnitt, det är kul när han ska skapa ordning på restauranger ;)

[Nathalie62]
9/23/12, 7:55 PM
#5

Skumbad låter ju riktigt mysigt, något jag också skulle vilja ligga i fröken p he he

[Nathalie62]
9/24/12, 7:37 AM
#6

Nu blir det frukost innan det är dags för dagens ärende. Skrattande

Annons:
ingann
9/24/12, 2:34 PM
#7

Jag älskar Knorrs Lasagne och LasagnetteSkrattande Min stora äter dessutom inte ostsåsen i hemmagjord så mixen är perfekt:)

Nu är det dags för lite lunch.. Tror det blir en knäppkorv med bröd idag när jag ska äta ensamGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/25/12, 10:11 AM
#8

jaha, nu får man inte läsa Tintin längre heller, för det är rasistiskt.. Förvånad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15497718.ab

kissidor
9/25/12, 11:35 AM
#9

ja det där hade de nog inte tänkt igenom ordentligt - tänk om de skulle rensa ut varenda bok som innehöll något som inte ansågs diskriminerande eller olämpligt men som gör det nu, då har de skaffat sig jobb det törs jag lova!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/25/12, 11:53 AM
#10

Nu har de backat om Tintin ;) Det gick snabbt! Jag gjorde en blåbärskaka idag, trots stickprov så var den inte helt klar, så jag tog ett par bitar från mitten där det var kladdigast, men uj vad gott det var med vispad grädde till ;)

[Nathalie62]
9/25/12, 4:24 PM
#11

#10, Gottegris he he.

Jag bakade muffins i förmiddags och sitter och gottar mig nu med en god kopp te Skrattande

ingann
9/25/12, 8:13 PM
#12

Och jag har svullat med 2 matskedar ischolkad-glass från GB Skrattande Sonen hade köpt sig en 2 litersbytta så då var jag tvungen att smaka lite till kaffetFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
9/25/12, 8:17 PM
#13

Det är gott med lite sliskigheter ibland, men magen gillar det inte.

Annons:
[Nathalie62]
9/25/12, 9:34 PM
#14

#12, Så gott Skrattande

Nu ska jag bege mig till kudden Tungan ute

[Fröken P]
9/26/12, 2:00 PM
#15

Väntar på att Fk ska höra av sig, jag har inte fått något ok på att nya sjukintyget från 1/10 är godkänt..

[Fröken P]
9/27/12, 12:07 AM
#16

sittter här och plippar lite på datorn, ska snart lägga mig (igen) och försöka sova, det är inte lätt när ungdomarna i huset är vakna, jag är väldigt lättväckt. Zolpidem hjälper inte så mycket längre, jag vaknar ofta efter ca 2 timmar. har propavan hemma, men har inte tordas prova dom, då många blir tunga i huvudet dagen efter. ska testa, men då på en dag då jag inte har något inplanerat dagen efter.

ska bli spännande att se om jag får iphone 5 imorgon, eller om den sänds från lagret då. vore kul om den kom i morgon så jag har något att leka med i helgen Flört

[Nathalie62]
9/27/12, 12:17 PM
#17

#16, Håller tummarna att du får din telefon imorgon fröken p Skrattande

[Fröken P]
9/27/12, 1:01 PM
#18

Ja, det får vi hoppas, så det händer något roligt här i alla fall! Pratade just med Fk:s kundtjänst, mitt nya sjukintyg är inte godkänt ännu, det går ut på söndag, och min handläggare är inte åter förrän på måndag.. Får krupp på sånt här! jag vill ha besked i god tid, och inga överraskningar.

[Nathalie62]
9/27/12, 2:04 PM
#19

#18, Förstår dig, man blir så frustrerad. Obestämd

[Fröken P]
9/28/12, 2:53 AM
#20

Kikade in på FB för att läsa lite om folk som köar till butiker mitt i natten för en iphone 5. Men det enda man ser är nedsättande kommentarer om appleanvändare.. Så tråkigt att folk ska hålla på så.

Annons:
kissidor
9/28/12, 7:03 AM
#21

håller med om att det är onödigt för att inte säga sandlådeaktigt med gliringar bara för att man gillar och använder iphone så länge man inte själv gör en grej av att det är så dj-a märkvärdigt och förmer med att ha iphone.

men däremot kan jag tycka att det är minst sagt fjomsigt att köa flera timmar mitt i natten för att vara bland de första att få en. det är ju inte som med konsertbiljetter precis att när de är slut så är de slut - jag tror säkert apple gör fler så länge nån vill ha Skrattande.

beträffande gliringarna så känns det väl nästan som att det är androidanhängarna som står mest för det just nu om sanningen ska fram. det har väl sin förklaring i att många iphoneanvändare hela tiden har intagit en väldigt överlägsen och hånfull attityd mot android och dess användare, samt att apples agerande i patentstriderna har väckt väldigt mycket löje och ilska mot företaget i sig och därmed också produkten.

gaaaah vad frustrerad jag skulle ha varit i den sitsen som du är i nu med fk bla fröken P Skrikandes! kan bara hoppas att du får tag i handläggaren på måndag och att allt är frid och fröjd.

har inte varit så värst närvarande här den här veckan, möten och konferenser med knappt ens kisspauser månd-onsd, och sen hade märkligt nog inte skrivbordshögarna försvunnit under tiden utan bara blivit mera bråttom Obestämd. men nu får det vara hur det vill för nu är det iaf freeeeedag th_blissysmile!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Fröken P]
9/28/12, 8:19 AM
#22

att folk vill köa för en efterlängtad produkt ser jag bara som ett kul jippo, ungefär som att jag springer på mellandagsreor Flört och har man tid och lust att köa, så varför inte?

det är lika patetiskt, både från iphone och android (och andra) anhängare att hålla på och larva sig över den andres intresse, men det är jag det.. bara för att den ene håller på så behöver man ju inte ge tillbaka.

jag ska ringa till jobbet strax och höra vad de pratat om så jag har ett litet hum över helgen, annars får jag väl spader Cool

[Fröken P]
9/28/12, 8:39 AM
#23

typiskt, arbetsledaren är sjuk, så där fick jag inga svar heller.. bara att vänta till måndag alltså Rynkar på näsan

[Nathalie62]
9/28/12, 3:11 PM
#24

Gällande köer så är det lika på expert som också gått i konkurs nu, folk är helt galna och ställer sig 2-3 timmar innan dom öppnar för att komma först, Glad det var samma när onoff stängde.

Beklagar beskedet att din arbetsledare var sjuk fröken p, hoppad h*n är tillbaka på måndag så du kan få veta då.

ingann
10/1/12, 12:02 AM
#25

Ikväll har min son bakat kanelbullar helt själv Skrattande

Jag provsmakade en och de var helt okej för att vara första gången! Endast en liten liten bit övergräddade för min smak, annars kanongoda:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
10/1/12, 6:13 PM
#26

Idag blev det lasagne till middag.. Så gott!

När jag var ute på en eftermiddagspromenad så kom det lite snö Förvånad Det är alldelles för tidigt! Som tur var så låg den inte kvar :)

Nu håller jag på i tvättstugan…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/3/12, 3:19 PM
#27

Har tvättat och legat i badet så nu är man lite skrynklig här och var Tungan ute

Annons:
ingann
10/3/12, 3:33 PM
#28

Har haft grannen här hela förmiddagen och går fortfarande runt i sidenpyjamasen haha

men nu är det dags för duschen oh sen affären!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/3/12, 3:49 PM
#29

härligt att ta ett långt skönt bad nathalie Glad - och härligt att ha så avslappnad relation till sina grannar att man kan ta emot dem oduschad och i pyjamas ingann Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/3/12, 3:53 PM
#30

#28, Åhh så mysigt det lät att bara gå omkring i den hela dan he he, skönt när man har sådan avslappnad relation så man kan gå så, önskade jag också attt jag hade haft Tungan ute

#29, Ja det var väldigt skönt faktiskt men dock inte efteråt, är ju skrynklig värre än en som är 90 år ! Måste nog köpa mig någon barnolja eller något Flört

[Nathalie62]
10/3/12, 9:23 PM
#31

Nu är jag trött och ska sova Skrattande

[Nathalie62]
10/3/12, 9:38 PM
#32

Har du ändrat nick Fröken P ?

[Nathalie62]
10/4/12, 4:51 AM
#33

Då kunde man inte sova längre, blir så trött på mig själv ibland Rynkar på näsan

[Nathalie62]
10/4/12, 11:44 PM
#34

Om man skulle bege sig till sängs nu och läsa en tidning Tungan ute

Annons:
ingann
10/5/12, 1:00 AM
#35

Sov nu nathalie! inte sitta och facebooka Flört

hoppas du mår bättre nuKyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/5/12, 2:12 AM
#36

#35, Kan inte min vän, har för många tankar i huvudet men jag försökte i alla fall så nu sitter jag här igen och tack hjärtat Kyss

kissidor
10/5/12, 3:38 PM
#37

har jobbat hemma idag, skönt Glad. visserligen har jag gnott på duktigt, men det är ändå så rofyllt och mysigt på nåt vis att tussa omkring hemma. fast för en minut sen slängde jobbportalen ut mig, det stod att sessionen avslutades pga längdrestriktioner - man kan ju såklart logga in igen för en ny session, men jag tar det som en fingervisning att nu räcker det Oskyldig. så nu är det snart fredagsmys th_blissysmile

i helgen ska jag på pärlträff faktiskt, tillsammans med en 150 andra tanter och tjejer som delar detta intresse (flera från smyckestillverkning här på iFokus bla).

det brukar vara väldigt hektiskt, många goa tjejer man träffar bara denna enda gång om året som man vill hinna rå om lite och prata med, och så ska det ju pysslas och pärlas och workshoppas också så det brukar inte bli en lugn stund. men för 6 år sen när den första hölls var det ju ingen som hade smartphone och kunde maila eller surfa in för en kort hälsning på ett forum tex, där är det ju stor skillnad nu, så nåt lite hörs vi säkert ändå Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/5/12, 5:09 PM
#38

Åh, vad kul:) Hoppas du får det jättetrevligt!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/5/12, 6:38 PM
#39

Så trevligt kissidor ! Hoppas ni får en jättetrevlig och mysig kväll !

ingann
10/6/12, 3:13 PM
#40

Idag är jag trött och seg.. Varför vet jag inte för jag gjorde ju inget speciellt igår och jag la mig i vanlig tidObestämd Hoppas energin infinner sig för jag skulle behöva gå ut och plocka undan grillar och sånt till vinterförvaring..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
10/7/12, 2:40 AM
#41

jag fick energi till att plocka undan utesakerna:) jag gick till och med en långpromenad på 2,5 timme med vovven ikväll! Nu är han helt slut efter att fått springa efter lven och i skogen:) fast han tyckte det var lite läskigt när vi gick genom skogen och jag gömde mig bakom ett träd så han inte hittade mig haha klockan var runt midnatt så det var kolsvart ute och han är mörkräddFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
kissidor
10/7/12, 11:46 AM
#42

vojvoj, bor du i så lugnt område att du törs vara ute ensam i skogen mitt i natten ingann Förvånad! bra att du fick energi till att göra det du ville iaf Glad

jag är tillbaka från pärlträffen nu, fast den håller fortfarande på - önskar att jag hade haft tid att sitta kvar och pyssla och prata, men plikterna kallar

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/7/12, 3:24 PM
#43

#41, Inte snällt och skrämma honom så ingann Flört Det måste vara ett väldigt lugnt område om man vågar gå ut så mitt i natten. Trevligt att du fick lite extra energi.

#42, Tråkigt att du fick avbryta träffen kissidor, hoppas du hade trevligt för den tid du kunde vara med. Skrattande

kissidor
10/7/12, 8:47 PM
#44

jättetrevligt nathalie Glad, det var så mysigt att ta sig tiden att sitta och pyssla och sy, vilket det varit dåligt med på sistone - och sitta och småprata medans.

men idag har jag jobbat som en liten gnu framför datorn, när jag var klar var jag ganska trött (vi satt ju uppe och surrade till 3 inatt också…) och när jag blir trött så fryser jag alltid också. men efter ett varmt bad och ett premiäravsnitt av nya säsongen av solsidan sett från fåtöljen under dubbla filtar så känner jag nu bara hur otroligt skönt det ska bli att gå i bingen och nanna kudde nu genast 24Glad.

ni är väl uppe och hojtar i många timmar till, men natti i förskott på er iaf Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/7/12, 11:12 PM
#45

#44, Lät som att ni hade det förträffligt Skrattande Förstår att det det är skönt och lägga sig efter ett skön tv kväll, hoppas du sussar gott nu, en annan ska faktiskt också försöka sova nu.Tungan ute

ingann
10/8/12, 1:02 AM
#46

Vad kul att du hade trevligt:) Tyvärr är det ju så att det som är trevligt tar slut allt för fort Obestämd

Nja, lugnt och lugnt det är väl för mycket att påstå *s* För många år sen höll Ioan Ursut (om ni kommer ihåg homom) till här och greps i samma skog jag var i igår natt, ett gäng efterlysta bankrånare greps i sonens flickväns område för några år sen, insatsstyrkan stängde in sonen + resten av skolan i skolhuset (när han gick i 6an) för de försökte få ut några beväpnade efterlysta från huset intill, polis och media plingade på hos mig när de sökte en av rånarna till det historiskt största bankrånet i Tyskland (den de sökte var skriven i den etta jag vill ha till äldsta sonen), grannen i huset brevid fick sin brevlåda sprängd i vinras pga att sonen där är homosexuell Skrikandes + att det är massa misshandel, skottlossning och sånt som händer överallt;p

men jag litar på att Åskar reagerar om nån okänd kommer i närheten Skrattande Man kan ju inte låsa ig inne…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
10/12/12, 3:24 AM
#47

Nu är det svårt att sova… Har över 40 graders feber och haft ett par panikattacker idag så största delen av kvällen har det sovits på soffan… Nu väntar jag på att alvedonen ska börja fungera så jag slipper frysa/svettas så jäkligt och kan somna om;)

Om inte annat så får jag ju sova ordentligt iaf;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/12/12, 3:17 PM
#48

låter jobbigt att bo i så bråkigt område ingann, tur att du har en hund du känner dig trygg med Glad

men kära söta då Förvånad, hoppas verkligen du mår bättre nu 

här är man nyss hemkommen (smiter tidigare på fredagarna om det låter sig göras Oskyldig, tycker jag förtjänat det med råge de flesta veckor Cool) och väntar bara in fredagsmyset.

det är väl inte så hippt direkt, men vi äter faktiskt hämtpizza och dricker öl på fredagarna Skäms. det började med att vi inte orkade laga mat, och nu har det blivit som en ritual som skänker avkoppling i sig själv. fast i dessa modernare tider finns det ju fräschare hämtmat än pizza, många äter ju fredags-sushi tex. men det skulle guben aldrig gå med på Skrattande.

krya på er tjejer, och hoppas ni får en lugn och skön fredagkväll!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/12/12, 5:13 PM
#49

Hoppas alvedonen hjälpte dig ingann, inget trevligt att må så där och håller tummarna att du kryar på dig gumman.

Klart du förtjänar det kissidor, man måste unna sig något gott ibland Kyss

ingann
10/12/12, 7:40 PM
#50

haha kissidor, så illa är det inte:) det är ju sånt som händer i hela Sverige;) Men många brottslingar verkar tro att det går att gömma sig här då det är så litet och det inte finns någon egen polis.. men vi har ju Örebros poliskår så de kommer inte undan:p

tack vad goa ni är Kyss idag har jag ingen panikångest iaf så det känns bättre även om febern är kvar i samma styrka. Jag har sovit bort det mesta av dagen på soffan framför tv´n men självklart har jag missat alla program jag ville se haha

Klart du förtjänar en fredagspizza efter en jobbarvecka!

Här har vi som tradition att äta hämtpizza med cola varje 20e när barnbidraget kommer. Det började vi med när äldsta sonon var liten och sitter i ännu fast vi inte får något barnbidrag längre;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/13/12, 9:43 AM
#51

traditioner är trevliga :-) ! jösses, jag måste nog ha haft ett visst uppdämt sömnbehov - kroknade före nio igår och sov sen ganska precis 12 timmar i sträck =-O ! hoppas det är överstökat med extrasovandet nu :-) . ha en skön lördag alla :-) !

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/13/12, 4:56 PM
#52

Du behövde säkert din sömn då kissidor Glad
Ha en trevlig lördag ni också.

kissidor
10/13/12, 5:40 PM
#53

Ja jag tror det Nathalie, när kroppen säger ifrån på skarpen ska man lyda!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/13/12, 6:06 PM
#54

Vart har Fröken P tagit vägen? Hon har väl inte blivit sjuk?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/13/12, 6:09 PM
#55

tydligen ingann så betyder de där klamrarna runt hennes alias att hon lämnat iFokus helt Rynkar på näsan

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ingann
10/13/12, 9:17 PM
#56

vad tråkigt Obestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/14/12, 2:14 AM
#57

Har man sådana "klammer" bredvid sitt nick så innebär det att man avslutat sitt konto, jag hoppas hon vänder tillbaka dock Skrattande

[Nathalie62]
10/14/12, 5:10 PM
#58

Nu blir det köttbullar med gräddsås och potatis Glad

kissidor
10/14/12, 5:25 PM
#59

inte fy skam nathalie Flört! här blir det bara fil och flingor till kvällen - men till lunch var det räk och tomatröra med vitlöksbaguette så det jämnar väl ut sig Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/14/12, 6:05 PM
#60

Det lät inte alls dumt, tomatröra med vitlöksbröd Tungan ute

kissidor
10/14/12, 6:18 PM
#61

nä det var det inte heller nathalie Tungan ute. och igår var det pasta med kyckling- och ädelostsås vilket vi inte heller plågades så svårt av att äta Flört - så jag antar att vi får tåla fil och flingor ikväll Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/14/12, 8:39 PM
#62

här var det nygräddat grekiskt festbröd  med prosciutto, ungsstekta tomatskivor och vitlöksphiladelphia till kvällsmat :) så himla gott när hembakt bröd precis kommer ur ugnen!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
10/14/12, 9:59 PM
#63

He he vilken delikatess ingann Tungan ute

[Nathalie62]
10/16/12, 5:46 PM
#64

Borde verkligen ta något att äta nu, är så slarvig ibland Obestämd

ingann
10/16/12, 6:50 PM
#65

i dag har jag bara ätit en pizzaslice..

men igår fick jag god mat! 16-årige sonen lagade fläskfilé, pommes duchesse, hemgjord gräddsås och strimlad isbergssallad :-O Som om inte det var nog så bakade han syltkakor på kvällen med hans egengjorda hallon/blåbärs-sylt Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/16/12, 6:53 PM
#66

sicken tur du har ingann att sonen utövar sina kunskaper hemma Glad! har en arbetskamrat vars pojk gick restauranglinjen - men han tyckte att han var less på matlagning när han kom hem, så att han borde få slippa Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/16/12, 7:59 PM
#67

haha så här i början lagar de bara mat en gång i veckan i skolan så än så länge tycker han det är kul:) Sen är ju flickvännen intresserad av matlagning så de sporrar varandra..

Nu håller de på att planera en 3-rätters till i februari när min äldste blir 20.. De ville börja planera redan nu efter vad de lär sig i skolan så de kan öva haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/16/12, 8:13 PM
#68

Vad gott det lät ingann, roligt att han har intresse för det, kan du ofta få mat serverat, det är ju aldrig fel Skrattande

[Nathalie62]
10/17/12, 7:14 PM
#69

Min mage är ur funktion idag, hoppas det blir bättre till imorgon när jag ska till sjukgymnast Obestämd

Annons:
kissidor
10/17/12, 7:18 PM
#70

låter inget kul nathalie Rynkar på näsan, jag tvekar nästan att säga att jag festat på kantarellcrepes. hoppas du mår bättre imorgon!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/17/12, 7:39 PM
#71

Idag är jag superduperglad :) Igår blev överlåtelsen av vår fastighet till ny ägare klar och idag kom han och inspekterade min kran i badrummet som runnit i över 2 år. Först bestämde vi att han skulle komma på fredag morgon och fixa den men pizzerian i huset ville inte ha vattnet avstängt hela förmiddagen så istället blir det på lördag morgon. Äntligen!

Sen så pratade vi om 1an min son är intresserad av som soc säjer nej till..  Nya värden ger honom kontraktet ändå, huvudsaken att hyran kommer in sa han och det fixar vi på nåt sätt..  Vilken dag som helst bör ju sonens ansökan om aktivitetsersättning vara klar så då blir han förhoppningsvis självförsörjande… till dess får han betala räkningarna med sitt existensminimum så får han äta vid mig. Så på lördag skriver han på sitt efterlängtade hyreskontrakt! Är så glad för hans skull:) Tror det kommer göra mycket för hans rehabilitering:) Jag menar, han bor själv men har ändå tillgång till all hjälp han behöver från mig då 1an ligger en trappa upp här;) Jag kommer dessutom ha mer ork och kraft att hjälpa honom när det blir mindre konflikter här hemma…

Såå.. Idag kan nog inget få mig på dåligt humör Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/17/12, 7:43 PM
#72

härligt ingann, blir riktigt uppiggad och glad själv av att höra detta Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/17/12, 8:49 PM
#73

#70, Varför tveka för att berätta det kissidor ? Jag hoppas du hade trevligt och dessutom lät det ju gott också Flört

#71, Men dra mig baklänges ingann ! Jösses så kul o måste inflika ett stort grattis för allt detta, helt underbart ju !! Kyss

ingann
10/17/12, 9:13 PM
#74

Ja, helt underbart:) Och snabbt går det nu! sonen ska skriva kontrakt på lördag och flyttar upp 1/11 Förvånad Det är ju bara 2 veckor..

Men jag får mitt sy/gästrum då ju.. slipper ha symaskinen i vardagsrummet!

men när jag kommer hem från min tripp måste vi börja ltea möbler till både sonen och mitt rum så nu får vi lite att göra :) vi måste koppla på elen och bredbandet där uppe också.. ojojoj nu fick jag saker att göra haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/17/12, 9:17 PM
#75

#74, Sesså, nu drar du för höga växlar igen ta det lugnt nu gumman Kyss

ingann
10/17/12, 9:30 PM
#76

det blir bra när det blir klart:) då kan jag vila ett par dagar innan det är dags att ladda inför jul haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
10/17/12, 9:37 PM
#77

#76, Du är ju helt omöjlig FlörtKyss

ingann
10/17/12, 11:42 PM
#78

Haha jag har funderingar på att försöka bygga en tomte i fullstorlek av stålstråd och halm runt en trästomme i år:) just nu håller jag på att leta bra tyg till dräkt och silke till skägg och hår :p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
10/17/12, 11:45 PM
#79

och nu var frukostfrallorna uttagna ur ugnen:)

känns att jag legat för mycket i helgen så nu är jag rastlös:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/19/12, 12:14 PM
#80

Har ont överallt sen träningen igår, får se det som ett bra tecken att kroppen reagerar Tungan ute

ingann
10/19/12, 2:06 PM
#81

Nu håller jag på att flytta undan alla saker ur badrummet så de kan fixa rören och kranen i morgon bitti :) Och så ska jag packa inför minisemestern i morgo:)

Men nu blir det en paus för att åka till affären!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kissidor
10/19/12, 2:18 PM
#82

jösses vad du ligger i ingann, har du fått nåt slags virus eller Skrattande?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/19/12, 11:06 PM
#83

haha jag vill ju ha ordning innan jag åker så jag kan gnäla på barnen när jag kommer hem om det inte är snyggt ;;)

och kl 8 i morgon bitti kommer ju värden och ska fixa kranen.. då måste han ju komma fram till rören hehe

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
10/20/12, 3:56 AM
#84

Kunde inte sova Obestämd

kissidor
10/20/12, 7:28 AM
#85

inte bra Nathalie :-( ! hoppas du somnade om sen. ingann, vet inte precis när du åker, så jag säger ha det så jättetrevligt nu :-) !

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/20/12, 10:02 AM
#86

Tack kissidor :) Jag sticker nu, ska bara stänga av datorn..

Hoppas ni får en jättebra helg allihopa!

Kram Kyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/20/12, 12:59 PM
#87

Jag somnae först vid 5 tiden så är trött nu men ska iväg snart så det var bara att gå upp.

Ha det nu så gott ingann och njut av helgen så mycket du kan !

[Nathalie62]
10/23/12, 10:54 PM
#88

Tack för blommorna kissidor Kyss

[Nathalie62]
10/25/12, 12:30 AM
#89

Nu måste jag äta, begriper inte hur man lyckas glömma det Obestämd

ingann
10/28/12, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Nu är jag hemma och börjar få hemmet i ordning igen efter nästan en vecka med tonåringar som inte gör ett dugg..  Det fanns kanske 3 tallrikar i skåpet av en hel servis för 12 personer, 1 enda glas av kanske 50, inga bestick, inga kastruller eller grytor rena så ni kan ju gissa vad jag sysslat med i flera dagar Skrikandes Nu har jag sagt att händer det en gång till att de inte kan göra rent efter sig så får de gjutjärnspannan i skallen Oskyldig

De hade iaf gått ut med åskar och gett djuren mat så man får väl vara glad för det lilla Flört

Jag har haft det underbart skönt när jag var borta iaf! Massa bus och gos med valparna, mystid med familjen och en supermysig kväll med en god vän som bjöd på en superb tacogratäng Skrattande

Valparna är hungriga:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
kissidor
10/28/12, 6:56 PM
#91

härligt att du haft det så bra ingann Glad! och jag förmodar att det inte direkt kom som en fullständig chock att det fanns lite att ta hand om när du kom hem… Oskyldig

sjukt söta valpar iaf Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
10/28/12, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

haha nej, inte fullständigt förvånad men jag hade ju hoppats att det inte varit fullt så illa :) Kim har ju haft tjejen här medan jag var borta och då brukar han vara noga med att det är snyggt..

Så mycket porslin de använt på 4 dagar, (eller inte ens 4 dagar, lördag/söndag var det bara stora grabben hemma och han åt bara smörgåstårta då och gör aldrig av med disk utan det var söndag kväll till onsdag morgon de var själva)  får jag inte ens på över en vecka om jag skulle strunta i att diska. De har ju bara ätit frukost och kvällsmat, lunch åt de i skolan.

Jag skickade ett sms till kim när jag satt i Hallsberg och väntade på tågbyte och frågade hur köket såg t.. "Det finns nog lite disk" fick jag till svar haha  Jag tror jag ska ta fram illustrationer på "lite" och "massor" till honom ;)

Valparna ÄR sjukt söta.. helt underbara :)

Här är min favorit bland dem (Kurre Knösus), han blir dalmas på torsdag:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/29/12, 12:57 PM
#93

Välkommen tillbaka ingann Glad

Lite trist att komma hem i röran, det första du får göra är att göra iordning i köket Oskyldig hoppas dom förstår efter du pratat med dom, hög tid att dom lär sig ta ansvar, himla tur att djuren fick sitt i alla fall. Skrattande

Bedårande vackra valpar, tror jag vill låna en av dom Flört

ingann
10/29/12, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

eller hur nathalie :) Jag försökte smuggla ner Kurre i resväskan men syrran var som en hök på dem haha tycker han skulle passa betydligt bättre som värmlänning än dalmas ;p

Basse (Ture Fummelfot) som ska bli norrman:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/29/12, 5:37 PM
#95

Dra mig baklänges så söt den är ha ha

ingann
10/30/12, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Jag blev tokkär i dem allihopa :)

Här är Rulle som flyttar till Sthlm:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
10/30/12, 3:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Och minstingen Klara som stannar hos syrran :)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
kissidor
10/30/12, 6:24 AM
#98

eftersom rulle ska tiil sthlm så passar det bra för mig att hämta upp honom efter jobbet nån dag och ta hem honom Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:30 PM
#99

Var ska vi träffas kissidor ? FlörtVi får "smuggla" ner rulle i väskan på något sätt FlörtSkrattandeTungan ute

kissidor
10/30/12, 8:32 PM
#100

hihihi nathalie :fucku:

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:35 PM
#101

Big Grin

Förresten var hämtar du dina smileysar någonstans ? Tungan ute

kissidor
10/30/12, 8:39 PM
#102

här: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d7149f8b9cb46222705db2a-smileysar?discussions-1

du får säkert kopiera dem om du vill ha en egen klistrad smiley-tråd här på mobiltelefoner - den tråden är ju sin tur påbörjad med lånade smileys från en annan ifokus-sajt. jag har den smileytråden och ligger som ett eget bokmärke och så öppnar jag den i en egen flik när jag vill skriva nåt som jag inte riktigt tycker iFokus standardsmileys förmedlar rätta känslan med Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:45 PM
#103

Åhh, tack kissidor, Så gör jag också men hos mig visar smileysen en länk alldeles bredvid men jag ser aldrig att det blir så när du skickar sådana men det kanske bara är hos mig ?

kissidor
10/30/12, 8:55 PM
#104

nejdå, jag ser länken i dina inlägg - men hmm, hur gör du då nathalie? jag högerklickar och väljer kopiera bild, sen högerklicka och klistra in. kan det vara att du istället väljer kopiera bildwebadress?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
10/30/12, 9:01 PM
#105

Jag för bara över dom så att säga, det går inte att använda kopiera och klistra in och det spelar ingen roll vilken webbläsare jag harObestämd

kissidor
10/30/12, 9:36 PM
#106

men vad konstigt =-O ! sådär som. jag sa gör jag både i stockwebbläsaren och i chrome

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/31/12, 5:56 AM
#107

:no1:

[Nathalie62]
10/31/12, 5:57 AM
#108

Jag fixade problemet så nu funkar de kissidor

[Nathalie62]
10/31/12, 6:00 AM
#109

Bara leker lite i natten :fucku:

kissidor
10/31/12, 12:37 PM
#110

:rockon: nathalie Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

ingann
11/5/12, 10:27 PM
#111

haha vad gulliga ni är med era smilysar :)

har inte haft så mycket tid för datorn på ett tag då jag hjälpt sonen med hans flytt, uppackning och påbörjat renoveringen av hans gamla rum här hemma så Kim kan ta över det.. I morgon ska jag börja slipa parketten där inne  för att sen måla det blanksvart :-D Tror det kommer bli skitsnyggt med svart golv, vita väggar och svarta väggord..  Det kommer säkert ta lite tid och han är otålig att få byta rum men jag vill göra klart det innan det möbleras så jag slipper flytta in ich ut möblerna flera gånger så han får ge sig till tåls;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
kissidor
11/6/12, 6:28 AM
#112

låter skithäftigt ingann Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: