Annons:
Etikettövrigt
Läst 5484 ggr
Idihs
9/29/12, 4:29 AM

Samsung Galaxy S3 vs. iPhone 4 (5)

Hejsan. Sitter här i valet och kvalet när det gäller att skaffa ny telefon. Har nu en iPhone 4 som jag har varit supernöjd med men är nu sugen på något nytt Har hört mycket positivt om samsung Galaxy S3 men är rädd att jag kommer att ånga mig då jag varit så nöjd med iPhone. Eller ska man helt enkelt skaffa sig en iPhone 5? Ni som har haft både iPhone och Samsung galaxy vad gjorde att ni bytte till de andra? Vilken har varit favoriten, och varför? För och nackdelar om de olika telefonerna?

Annons:
Fridaybrew
9/29/12, 5:03 AM
#1

Vill bara puffa lite för Samsung galaxy note. Den är helt tokigt bra, jag har första versionen som är såpass bra att jag inte känner något behov att uppdatera redan. den är tillräckligt stor för att dra ner lite tvserier och film på den.

Fördelen med att inte köra med apple är att du inte blir inlåst av ett företag (visserligen värdledns största företag men ändå) Du stödjer inte deras taktik att stämma allt som rör på sig.

Med samsung och många andra märken är det svineklet att flytta filer till och från mobiler man kan tex enkelt göra det i filhanteraren. Dvs inget behov av ett sunkigt itunes som buggar loss i tid och otid.

Vidare så är iphone inte längre bättre än konkurrenterna de har hunnit ikapp och gått om för länge sen. Dock så har många i applesekten missat det.

Om jag köpte ny mobil typ nu så skulle jag vänta in den nya samsung galaxy noten alla gånger. Att man kan använda en "penna" för att skriva med på noten gör den också väldigt bekväm och man har valet iaf att välja om man vill ha penna eller inte.

Samsung har stöd för extra minneskort på 64 Gb så man kan verkligen ha hela sin musik samling med sig och skolarbeten mm tom full hd film som man kopplar upp till en platt tv. då den stödjer full hd uppspelning.

/Fridaybrew

[Fröken P]
9/29/12, 5:16 AM
#2

Iphone är bättre än samsung, min personliga åsikt. Sen beror det ju på hur man använder telefonen med, vilka funktioner man är ute efter, men min erfarenhet är den att om man en gång haft en iphone, så håller man sig till det. Jag har haft flera olika samsung mobiler, men iphone slår dem dem vad gäller skärpa och framförallt snabbheten. Sen känns de inte plastiga heller. Kameran är bättre också. Det är ju bra om du kan prova S3 innan ev. köp.

[Fröken P]
9/29/12, 5:18 AM
#3

#1 "Applesekten" Sandlådenivå..

Fridaybrew
9/29/12, 6:10 AM
#4

Jämförelse mellan S3 och Note 2:
http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-Note-II-vs-Galaxy-S-III_id3135

---------------------------------------

Vill man stödja världens största företag som beteer sig som ett monster?

sandlådenivå knappast.

http://www.itwire.com/opinion-and-analysis/beerfiles/56398-the-cult-of-apple-and-the-quest-to-kill-competition

http://theweek.com/article/index/229766/5-signs-that-apple-is-a-cult

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Apple_Inc.

Man röstar med sina pengar och jag väljer att inte rösta på ett företag som beteer sig som Apple helt enkelt.

Vidare så är ju tom en apple sida som faktiskt heter:
http://www.cultofmac.com/

/Fridaybrew

kissidor
9/29/12, 10:15 AM
#5

nån pajkastning ska vi iaf inte ha på det här forumet, det hoppas jag vi alla är överens om. jag är övertygad om att Idhis ställde sin fråga för att få så sakliga råd som möjligt.

personligen tycker jag inte det är sandlådenivå att säga att det finns en apple/iphonesekt, det finns definitivt strömningar och grupperingar som kan kallas just det. däremot är det nedlåtande och oförskämt och onödigt och allt möjligt annat dåligt inklusive sandlådefasoner att säga att alla som föredrar iphone framför android eller andra os är sektmedlemmar - man kan mycket väl ha goda sakliga skäl att tycka att iphone passar en bättre.

Idhis jag har inte haft någon iphone, så även om jag är omringad hela dagarna på jobbet av iphoneanvändare och naturligtvis testat deras lurar tycker jag därför att jag inte kan ge dig en personlig jämförelse utan jag ska försöka vara så neutral som möjligt - men som du redan själv vet så är det med androids bästa telefoner som det är vettigt att jämföra de nyare iphones.

samsung ger ut en hel radda telefoner varje år från flaggskepp via midrange ner till budgetnivå, och iphone ger bara ut en, som är det bästa de just då förmår. därför är det inte relevant att jämföra iphone med något annat än de bästa androiderna från ungefär samma lanseringstidpunkt - dvs att säga att iphone är bättre eller sämre än samsung är överhuvudtaget inte ett meningsfullt påstående.

ett meningsfullt påstående vore tex att säga att samsung galaxy s3 är bättre än iphone 4 resp att iphone 4 är bättre än samsung galaxy ace. och att förmodligen är iphone 5 och sgs3 så jämbördiga som en någorlunda opartisk bedömare kan få det till med alla å ena sidan och å andra sidan - det är en smaksak vilken man föredrar.

just precis nu är det tex iphone 5 gentemot sgs3 eller kommande note 2. (för att inte helt glömma bort andra märken som får mindre uppmärksamhet så är också htc one x och lg 4x värda att titta på av det som finns ute nu, och sen vet jag inte om det hinner komma några nya flaggskeppsmodeller före jul. dock tror jag sgs3 kommer att hinna få androidversionen jelly bean före de andra, och den ger ett bättre flyt vilket säkert uppskattas om man kommer från en iphone)

jag tror note och note 2 är kanonlurar, men de passar ju inte alla med sin storlek - och sgs3 är också stor och kommer framförallt att kännas stor när du kommer från en iphone. min nexus är lika stor som sgs3 och jag tyckte den var lite väl stor i början, men för egen del så vande jag mig och vill absolut inte gå ner i skärmstorlek nu.

jag tror det är så för de allra flesta, det tar emot i början som sjutton och vissa saker man är van vid som att kunna messa med enhandsfattning och ha luren i fickan funkar inte nåt vidare. men så lär man sig att hantera telefonen på ett annat sätt och uppskattar fördelarna med den stora skärmen och vips så har man vant sig och kan inte tänka sig att gå tillbaka till en mindre.

men att gå från iphone 4 till en note kanske känns lite väl magstarkt, då kan det nog kännas rimligare med sgs3.

iphone resp android passar olika användare helt enkelt - själv skulle jag bli nipprig av att ha iphone när jag nu skämt bort mig med anpassningsmöjligheterna i android och dessutom har lika bra flyt som i iphone. men för en del är säkert android bara jobbigt och inte minst naturligtvis om man redan är van vid ios och känner sig hemma i det.

för de som tycker att det kan vara hugget som stucket med den saken och att de inte har nåt emot att pröva nåt nytt så får man ju mer för pengarna med sgs3:an iaf - och den är ju också en så populär telefon att det är inga problem att sälja den om man skulle känna att det blev fel.

själv väntar jag på nästa nexus, men den får inte komma för snart för jag är inte på långa vägar trött på den här än Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
9/29/12, 10:58 AM
#6

just ja, en sak angående samsungarnas "plastighet". visst är de uppenbart gjorda med mycket plast, men är det så säkert av ondo egentligen? jag har en sgs2 och en gnex, och tappar jag dem så händer ingenting, möjligen flyger batteriluckan av och batteriet ur och så sätter man ihop det igen och så är det som om ingenting hade hänt.

apropå alla onödiga gliringar mellan android- och iphoneanvändare tyckte jag den här bilden var lite kul Skrattande:

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/66593_363324517083260_1779879289_n.jpg

(även om det roliga egentligen är ett ganska stort sakfel - för det är ju det som är poängen med våra smartphones, de är verkligen inte bara telefoner. men bildens poäng är ändå lika sann)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
flisan708
9/29/12, 5:30 PM
#7

Om jag vore dig skulle jag kolla runt bland mina vänner och se om någon av dem har telefonerna. Testa dem och känn efter, fråga ut dem om positivt och negativt. Då tror jag du hamnar rätt.

MarHai
10/1/12, 2:47 PM
#8

#2
Jag är tvärt emot dig. Jag hade en iphone 4 och har nu en galaxy S3 och jag bara skrattar åt min gamla telefon nu. S3 är otroligt mycket snabbare och har helt fantastiska färger och skärpa! Skulle aldrig gå tillbaka till iphone.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Nathalie62]
10/3/12, 3:39 PM
#9

Idhis, har du bestämt dig än vilken som kommer passa dig bäst ? Ett hett tips är att åka till Media Markt, där kan man prova och känna sig för ordentligt och är dom inte igång ber man bara om hjälp.

Jag har aldrig haft någon iphone av den anledningen av att man inte kan ändra och forma den som man vill, dom har "låst" rätt mycket och sådant hade retat mig, visst kan man komma åt det genom root men att behöva göra det på en helt ny telefon Obestämd

Samsung har jag haft länge och trivs just med den för ovanstående går att fixa utan problem, sen är batteriet inte inbyggt (det är det på Iphoner) även om det är sällsynt att man behöver byta ut det men ibland kanske det kan behövas.

Jag vill helt enkelt ha friheter att kunna göra vad jag vill på min egen telefon men det är en smaksak så enklast är om du kan prova dig fram, som flisan skrev kan du också höra med vänner om dom har dessa.

MissInAction
5/29/13, 3:15 PM
#10

I den här videon kan man se hur plastigheten hos Galaxy-modellerna kan ha sina fördelar. S3 har dessutom större delar, medan iphone är lite mindre, samt har hårda delar. 
För min del spelar det absolut ingen roll om det är plast eller något annat, så länge det är hållbart och känns bra i handen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

bamse6311
5/29/13, 6:18 PM
#11

HTC One, Nu är ettan först på riktigt.

http://www.idg.se/2.1085/1.496933/htc-one--nu-ar-ettan-forst-pa-riktigt/sida/1/sida-1-fantastisk-skarm

Förstår personligen inte heller själv den här "smutskastningen" mellan iPhone (IOS) och Android anhängare, det är ovärdigt.

Själv så skulle jag aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig en Apple-produkt men har goda vänner som aldrig skulle kunna tänka sig något annat.

Stötte på min svåger för ett par veckor sedan som berättade att han och syrran köpt en ny dator, en Mac.
Jag gratulerade till nya datorn och sade att Mac är en bra dator.
Både min svåger och syrran kör båda naturligvis också med iPhone.

Själv så skulle jag aldrig kunna tänka mig en Apple-produkt men det är ju en helt annan sak.

Angående lurar så är det väl inte längre bästa #5 kissidor varken One X eller One X+ som är flaggskeppet för HTC utan HTC One.

Well Idhis så hoppas jag att du hittar en lur som passar dig och dina behov.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaybrew
5/29/13, 6:32 PM
#12

Bra inlägg #11

Betänk trådens ålder när det kommer till vad som är aktuellt "bäst" =)

/Fridaybrew

bamse6311
5/29/13, 6:47 PM
#13

Thanks @#11 Fridaybrew.

Nej, jag noterade faktiskt inte att tråden var skapad redan i September 2012 *skrattar* och där har ju #kissidor rätt om HTC OneX.

Nu har troligvis TS redan köpt en lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
5/29/13, 8:41 PM
#14

ja det hade kissidor 😃! kissidor har lite koll på sånt vettu 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MissInAction
5/29/13, 9:19 PM
#15

Hehe jo, fast även om trådar är gamla så kan de vara till hjälp för andra än TS i fortsättningen 🙂 och i det här fallet handlar det om telefoner som fortfarande säljs och köps.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

bamse6311
5/29/13, 11:14 PM
#16

@#14 kissidor och har alltid koll på allt sådant *skrattar väldigt hjärtligt och älskvärt* och visst så är det så @#15 MissInAction att även gamla trådar kan vara till hjälp även för nya deltagare i trådarna.
Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
5/31/13, 6:00 AM
#17

Nu kommer en apple-nörd och det är jag. Apple in i själen men är också är en riktig nörd när det gäller ALLA prylar så visst har jag provat S3 gentemot iphone 4.

Intressant läsning och skönt att det finns neutrala utlåtanden också och jag kommer hålla vid det. Du skriver iphone 4 (5) ??

Min bästa vän har en S3 och vi skojar fram och tillbaka vad som är bäst utav våra telefoner men han ligger i lä idag och tjötet mellan oss började redan när jag hade iphone 4 och då låg jag faktiskt i lä i de punkter om snabbhet, skärpa i telefonen och vissa funktioner. Det är klart att S3 har större skärm men fortfarande idag så är jag förvånad över att den stora skärmen som S3 har och S4 har idag visar upp mindre ikoner än iphone-telefonerna? Varför dom gör det förstår jag icke. De är så små trots en så stor yta på skärmen. Jag har skärmdumpat och lagt in det i photoshop för att kolla om det verkligen är så och det är sant!

Kvalitén mellan S3 och iphone 4 skiljer sig avsevärt! Iphone är helt enkelt i bättre kvalité! Då pratar jag om telefonens känsla i handen. Det känns som en riktig telefon men det är dock inte för den 'klantige' som tappar telefonen dittan och dattan för tappar du telefonen i marken så är det kört! Då är S3 bättre.

Sedan kom iphone 4S och då kan man börja diskutera lite. Där skulle man kunna säga att man kan jämnföra dessa telefonerna med varandra och jag som är bildfantast tycker bilderna är bra mycket bättre i färger från en iphone 4S än en S3. S3 har en röd/grön ton i sina bilder som jag inte gillar och det kanske är tycke och smak medan iphone 4S visar exakt det ögat önskar. Frontkameran i S3 är långt bättre än iphone 4S. Var det inte så att iphone 4S kom före S3?? Vet ej men jag köpte min 4S efter att min kära vän hade köpt S3an.

Idag har jag iphone 5 och då stoppar min kära vän ner sin telefon i fickan och beundrar min telefon! Den är gudomlig i alla lägen. Som någon sa i tidigare inlägg så lägg fram telefonerna och starta dem och känn och testa dig fram. S3 kan inte jämnföras med iphone 5. Iphone 5 är helt enkelt bättre om man nu inte vill ha större skärm! Men samtidigt vill jag återigen säga att ikonerna är mindre i S3/S4 än i en iphone!

Till sist så kommer min kära vän köpa sig en S4 men jag tjötar och tjötar om att han ska tänka sig för. Visst finns det några saker som är bättre i S4 gentemot S3 men det är inte så mycket tycker jag. Jag försöker verkligen övertala honom att titta på den nya HTC One som finns ute nu på marknaden och jag tänker följa med honom till butiken och be honom testa båda telefonerna innan han gör slag i saken.

Ett som är säkert är att han tänker inte bli någon Apple-nörd som jag för det måste ju finnas konkurrens och det gillar jag! ;)

Om du gillar att det flashar hit och dit i telefonen och att det ska lekas mycket så är det android som gäller men vill du ha enkelhet och stilrent så är det en iphone du ska välja.

Det är inte för inte att samsung valde att ändra sin layout för att efterlikna iphones enkelhet men däremot behöll de sin 'flashighet' och det är android i ett nötskal. iOS är ett stabilare system än android och det går inte att komma ifrån. Jag har många, många bekanta som har Samsung och jag vet inte om det är någon av dem som har haft sin igång hela tiden utan problem men det har jag med min iphone! Den fungerar och fungerar och inget krånglar men det är ju min telefon för jag ser ju att det finns bekymmer för annars hade ju inte iphone.ifokus.se funnits!

Jag är så trött på bråket mellan Samsung och iPhone! Självklart ska man välja det man vill ha och självklart ska det finnas konkurrens!

kissidor
5/31/13, 7:16 AM
#18

haha, menar du på allvar jens att du tycker det är negativt att ikonerna är små på sgs3 och sgs4 😃! det var nog första gången jag har hört det 🙂, däremot tyckte jag själv att de var onödigt stora i min sgn2 (galaxy note 2) men då minskade jag helt enkelt ner dem, det var inte mer med det 😉.

sen vill jag inte ha en massa ikoner ligga framme och skräpa i onödan heller, så allt jag oftast använder tar jag fram med svepningar, så hemskärmen har jag ren och fin. det är bara på andraskärmen det ligger mappar med de appar jag öht använder - så om vi nu ska prata om hur det ser ut med ikonerna i "varandras" operativsystem så är jag ju väldigt glad att jag slipper ha allt liggande framme.

beträffande amoled-skärmar så är de speciella i färgtonen, inte tu tal om det. det är ju inte alls en fråga mellan iOS och android då de har många belackare likväl som anhängare bland androidanvändarna också. själv är jag tveklöst för, jag bara älskar de mättade färgerna och den underbara svärtan. men jens du vet väl förresten att man kan välja ett mindre mättat färgläge i sgs4?

ang skillnader mellan sgs3 och sgs4 - i flera avseenden hårdvarumässigt är ju bara sgs4 lite vassare utan att det hänt nåt jättedramatiskt men det finns ju en väldigt enkel och grundläggande skillnad av stor praktisk betydelse, iaf om man som jag multitaskar ganska hårt. sgs3 i originalutförande hade bara 1 GB RAM, medan sgs4 liksom alla androids flaggskeppsmodeller från och med sgn2 har 2 GB. (även den senare släppta lte-modellen av sgs3 har detta). min sgn2 laggar aldrig nånsin vad jag än gör med den, och detta beror ju naturligtvis på det större RAM-minnet. den snabbare processorn i sgs4 däremot är det tveksamt om normalanvändaren märker av, det var ju redan snabb nog i sgs3 och sgn2. det är väl grafikprocessorn då isf om man spelar tunga spel.

övriga skillnader ligger väl iofs till relativt stor del på prylnördsnivå, men faktum är att flera av de funktionerna använder jag stup i ett på min sgs4 och tycker de är skitbra. fjärrkontrollen tex är super - här i huset har vi den traditionella fördelningen att fjärrkontrollen "gånge hatt till och huva ifrån"😮, men min telefon kan han inte sno iaf 😈😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torreador
5/31/13, 12:25 PM
#19

Jag står också i valet och kvalet och fy tusan vad svårt det är!!! Jag ska i och för sig inte byta förrän efter sommaren men jag längtar juuuuuu, jag är en tekniknörd och ÄLSKAR när det är dags för nytt.

Jag har en SG2 nu, ena dottern har en SGS3 och andra dottern en 4S.

Jag har mest Mac datorer hemma och just därför har jag funderat på att byta till Iphone istället för Samsung. Jag älskar mina macar och har aldrig haft så lite problem med datorn som efter jag bytte till mac.

Jag surfar och bloggar mycket från telefonen och tar mycket bilder. En stor skärm gillar jag så kanske jag tycker att iPhone blir för liten skärm? Jag har till och med sneglat på galaxy note… Så läcker! Men inte så praktisk…

Jag är Bondmora och har min telefon i lagårn också och den råkar ut för en hel del. Min galaxy har visserligen fått lite tillknöcklade hörnen osv men har aldrig gått sönder trots många flygturer. Min dotters iphone är spräckt både här och där trots att hon bara tappat den i golvet här inomhus…

Antagligen kommer jag att vara lika vankelmodig efter sommaren men nu har jag fått lite mer tips i alla fall, och lite mer vad jag ska tänka på!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

bamse6311
5/31/13, 2:56 PM
#20

@#19 Bondmoran.

Det finns ju fler märken än Samsung och iPhone att välja på!

Om du nu skall köpa en lur efter sommaren så varför inte då direkt köpa eller åtminstone titta på och kolla in en **"lur med en skärm att dö för och prestanda att återupplivas för".
**
Nåväl nu är det inte jag som kommit på det där utan det var i en test/recension som de gav den det betyget.

Hittar tyvärr inte den recensionen just nu men HÄR en test där de konstaterar att den har "prestanda som i en liten datorhall".

Well Bondmoran, för att du inte skall behöva vara vankelmodig och precis som jag alltid skriver till andra som skall köpa ny lur.

Läs trådar och fråga här på iFokus, kolla även recensioner på sidor som swedroid.se mobil.se m3.se pcföralla.se och så vidare.

När man sedan har fastnat för några olika märken och modeller så tar man sig iväg till en välsorterad mobilbutik så att man själv kan känna, klämma och testa de där kanske 3-4 olika lurarna man fastnat för.

Brukar också skriva att man inte skall lita på försäljarna i de där butikerna då de jobbar på delvis provisionsbaserad lön.

Nåväl, om jag hade haft kapital till det så hade jag köpt ETTAN av dagens flaggskepp på mobilmarknaden.

Btw så har #5kissodor helt rätt i att man skall jämföra jämbördiga telefoner med varandra och vill man nu ha ett "flaggskepp" så finns det tycker jag att man i dagsläget då får jämföra SGS4 - Htc One - iPhone5 samt Xperia Z.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
5/31/13, 3:17 PM
#21

Just me again.

Hoppas att ingen tar illa upp med den här är ganska (väldigt) kul *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Torreador
5/31/13, 8:22 PM
#22

Hahahahaha, älskade "reklamfilmen"!!!!! Underbart!!

#20 skrivetav bamse6311 

Jo jag har faktiskt kollat lite på HTC one men bara lite… Det kändes som om de andra två var "säkrare kort" och jag har ju varit så nöjd med min galaxy så jag var väl lite insnöad på den. Men jag ska göra som du säger! Tack så jättemcyket för tipsen!!!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[Jens]
5/31/13, 8:32 PM
#23

#21 Jag har också skrattat åt denna video flera gånger men jag får också frågan varför det alltid måste skämtas om iphone?

[VSK]
5/31/13, 10:13 PM
#24

#19

Fotar du mkt så skall du givetvis ha en mobil som har stöd för SD-micro och då är det bara SGS4 som gäller 😃

Sen skall du nog undvika en telefon med skört skal såsom HTC One eller Iphone 5. Bara onödig kostnad. Dessutom så blir det nog ganska dyrt att skicka den på lagning hela tiden.

SGS4 har Gorillaglas 3 medans de andra endast har tvåan. -kan va bra att ha i åtanke.

Jag skulle rekommendera dig en SGS4 med silikonskal och displayskydd. -inte för att displayskydd lär behövas men man kan aldrig vara försiktig nog.

kissidor
6/1/13, 7:50 AM
#25

varför det alltid måste skämtas om iPhone Jens, tja jag kan se två tänkbara skäl. dels är det förstås lättare att driva med iPhone än med android eftersom android inte är enhetligt, det blir alltså väldigt svårt att identifiera en gemensam skrattretande sak för alla androider, och ska man sikta in sig på en enskild modell så kommer man inte att kunna hitta en enda som är lika omedelbart välkänd för precis varenda kotte som "iPhone". samsungs flaggskeppsmodeller är förstås de mest allmänt kända, inte minst eftersom samsungs reklambudget för dem är makalöst väl tilltagen men även för att de trots sina belackare ändå skördar stora framgångar med sina bästa telefoner (och även med sina sämsta, i budgetsegmentet - HU 😮!). och mycket riktigt är det ju också de bland androiderna som får utstå mest spe, för sin plast och sin form och sina amoledskärmar och sitt användargränssnitt och sin storlek och till och med för att de har för mycket funktioner.

skäl nr 2 till att det skämtas så mycket om iPhone är förstås att androidanvändare fått och får utstå så otroligt mycket enastående dumdryghet från vissa grupper av iPhone-användare - dvs det är ren vedergällning 😃!

personligen tycker jag dock att de skämt som driver med fanboysen inom både iOS och androids skaror är allra roligast 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
6/1/13, 8:01 AM
#26

Näe, att det skämtas så mycket om iPhone är just att androidutvecklarna inte kan låta bli att tycka att iOS är ett bättre system. Ser man på utvecklingen av android genom åren så har de mer och mer efterliknat iOS. Windows mobile gick sin egen väg och det gillar jag. Jag gillar till och med deras system i telefonerna. Nu gick jag utanför det inledande ämnet/frågan och lägger locket på. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Torreador
6/2/13, 8:05 AM
#32

#24 skrivetav VSK  Ok, jo du har nog rätt i det! Jag ska kolla närmre på den och det lutar väl att det blir en sådan. Jag har som sagt varit helnöjd med min SG2 och jag tycker att dotterns SG3 är helt fantastisk. Bilderna den tar är sjukt bra! 

Tack så jättemycket för tipsen!!!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
6/2/13, 10:54 AM
#33

synd att du tycker note 2 är för stor för att vara praktisk för dig, den är verkligen helt grym och vore ju perfekt till ditt bloggande. men behöver du ha den i byxfickan och kanske kunna hantera den med en hand ibland så är det ju svårt. fick själv lov att switcha min sgn2 till jobbtelefon och den lite lätthanterligare sgs4 till privattelefon just för de enstaka tillfällen då jag trots allt behöver hantera den med bara en hand, men varje gång jag surfar på sgs4 saknar jag i ärlighetens namn sgn2 lite, och ibland går jag till och med efter den och byter 😃. fast det problemet får man ju bara om man en gång vant sig vid en note-modell.

jag önskar man kunde gå klädd som för hundra år sen egentligen, en förklädesficka vore klockrent för sgn2:an 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

MissInAction
6/2/13, 1:24 PM
#34

Här finns lite bilder - Foto iFokus - som jag tog med min Galaxy SIII förra sommaren, inga specialinställningar utan bara auto. Tycker färgerna är superfina i den kameran 🙂 däremot är den inte så mycket att hurra för i nattfoto. Men inte många mobilkameror är det…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
kissidor
6/2/13, 4:28 PM
#35

wow vilka bilder 🙂! ser att du bor i uppsala också, jag bodde där från 1 års ålder till 36, men numera bor jag en liten bit därifrån på landet utanför knivsta för sambon är uppvuxen som bondpojk och tål inte städer 😮. (och iofs så är det en liten fördel för mig också eftersom jag numera jobbar i sthlm, blir ju lite närmare iaf.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

MissInAction
6/2/13, 8:49 PM
#36

#35
Yes uppsalabo sedan 9 år! Hihi tål inte städer! Nä men det kan jag förstå. Är själv uppvuxen på vischan i Dalarna 😃
Smidigt ändå att bo på landet och ha nära till storstäderna.
Ursäkta OT 😇


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Torreador
6/2/13, 11:56 PM
#37

#33 skrivetav kissidor 

Jag vill egentligen ha den, men jag är rädd att den blir för stor. Men jag kan inte sluta tänka på den så vem tusan vet…. haha. Känner jag mig själv rätt så kommer jag gå och snegla på den om och om igen och om jag väljer någon annan så kommer jag ändå gå och tänka "tänk om jag valt den istället…." Den är en läckerbit!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
6/3/13, 5:38 AM
#38

Missinaction jag tror nog vi kan OT:a på ganska friskt i den här tråden eftersom TS inte väntar på svar längre :-) bondmoran nån gång i höst kommer ju note 3 också ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torreador
6/3/13, 12:02 PM
#39

Men åh!!! Det hade jag inte koll på :-D Det blir ju inte förrän i september som jag kan byta så då kanske den hunnit komma!! 

Jag längtar… Jag ÄLSKAR att byta telefon!!! Och dator… Och tv…. Och…. ALLT som har med teknik att göra.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
6/3/13, 1:07 PM
#40

tja om samsung följer förra årets mönster så kommer den att kunna allt som sgs4 kan plus pennfunktionerna och lite till dessutom. 2012 års vassaste samsung var ju inte sgs3 som många tror, utan sgn2 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
6/4/13, 3:10 PM
#41

#38 Ska bli intressant att se vad Samsung kommer med när de lanserar Note 3. Kanske det kan bli ett byte då för mig också. Tänkte ju byta till SGS4 men ångrade mig sen då den kändes som en kopia av SGS3 på många sätt. Så jag håller mig till min kära HOX ett tag till och väntar på någon lur som får det att riktigt klia i fingrarna på mig. Är ju fortfarande väldigt nöjd med min HOX. Särskilt nu när jag har en kanon bra ROM och ett super snyggt tema. Älskar root. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
6/4/13, 5:07 PM
#42

ja jag är ju rädd att jag blir förfärligt sjuk på den när den kommer. planen var väl egentligen (innan jag insåg att jag av praktiska skäl var tvungen att ha en något nättare lur som privatlur) att invänta den och byta från sgn 2 till sgn3 i februari nästa år. (har ålagt mig själv strängt förbud att byta oftare än en gång om året, det riskerar att spåra ur annars 😊. lyckades ju dock kringgå det lite detta år genom att tappa både privata och jobbets telefoner i toan 😇 - men det är trots allt inte en bravad jag har samvete att återupprepa med vett och vilje iaf). men alltså min sgn2 är så vanvettigt bra att jag blir alldeles till mig vid blotta tanken på hur sgn3 skulle kunna vara 🤪😍. men jag gillar sgs4:an också, det är inte det. har inga som helst problem med den och som gadget betraktad är den ju klockren för en prylnörd som jag - men om jag hade händer som dasslock istället för typ marsvinstassar skulle jag ändå hellre haft kvar sgn2:an som privatlur istället för att switcha dem som jag nu gjort.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
6/5/13, 10:56 AM
#43

Kanske ska man unna sig en Note 3 sen då ☝️😃

kissidor
6/5/13, 11:51 AM
#44

ja om man bara kan leva med att den är så stor som den är så finns det egentligen inget bättre val - om nu note 3 blir lika bra relativt som note 2 jämfört med sina samtida. fast det sägs att htc har en motsvarande högpresterande bjässe på gång också, och den kanske lockar några till som är intresserade av konceptet men inte har så mycket till övers för samsung-märket 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Torreador
6/5/13, 1:23 PM
#45

Jag har suttit och kollat på en del youtube filmer nu om SGN2 och jag är såååååå sugen!!!! Men jag får ju vänta till september och kanske 3an har kommit då!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

kissidor
6/5/13, 1:27 PM
#46

då kan du utnyttja tiden tills dess till att sy på rymliga extrafickor på alla dina byxor 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/5/13, 1:56 PM
#47

kissidor och Bond

Om inte annat så lanserar ju HTC snart en helt "Senselös" lur men om den kommer att säljas "sanslöst" är väl en annan fråga *ler.

Dom måsta ta tillbaka marknadsandelar som de tappat till "sanslösa" Samsung  men även till Xperia som bygger "sanslöst" bra lurar sedan Sony blev "Ericssonlösa".

Nu är bara den stora frågan när iPhone kommer med in Android, haha.

Skickar med ett "sanslöst" kul klipp. För att kunna bygga iPhone 5 så var man först tvungna att bygga iPhone 9 och lära av den, haha.

Bästa hälsningar,
Bertil

Torreador
6/5/13, 9:34 PM
#48

#46 skrivetav kissidor 

Hahahahahaha, ja DET måste jag ju göra XD

#47 skrivetav bamse6311 

Videon verkar inte funka… (?)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
bamse6311
6/6/13, 1:51 AM
#49

#48 Bond.

Då testar jag med att en till gång skicka med det sanslöst osannolika och framför allt Senslösa klippet.

Faktum är att jag sanslöst mycket förstår Apple att när de skulle bygga den sanslöst Senslösa fantastiska iPhone 5 så måste de naturligvis först bygga den än mer sanslösa sensationella Senselösa iPhone 9 så de hade något att bygga iPhone 5 efter.

Hoppas att allt funkar denna gången men lägger även med en länk här under:

http://youtu.be/qFUz6vHEQCM

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: