Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2206 ggr
ingann
2012-10-01 21:28

Promillekollen

Systembolaget har nu släppt sin app "Promillekollen". Är det något som du skulle kunna tänka dig att använda?

Jag själv dricker inte alkohol så jag har ingen nytta av den men kan ändå  inte tro att den kommer göra någon dundersuccé.

Dels så ger den bara värden upp till 0,6 promille och dels så måste man aktivt mata in uppgifter om sig själv och vad man druckit för att få ett svar. Hur många på fyllan orkar/klarar det?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
Fridaybrew
2012-10-02 13:28
#1

Om det så hjälper en så är den bra =)

/Fridaybrew

kissidor
2012-10-02 17:16
#2

känns inte som nåt för mig iaf - jag tänker dricka så mycket som jag vill ha helt enkelt Skrattande

men jag tror kanske inte de har tänkt sig att folk ska sitta och räkna så himla mycket med appen heller, det är nog mer ett sätt att uppmärksamma folk på själva tanken att inte dricka helt utan måtta om man vill må lite bättre och ha lite trevligare Glad. lite marknadsföring för deras folkhälsotänk helt enkelt - det är ju liksom lite på tapeten nu att man vill ha en app för allt "jaha men finns det ingen app?!?" typ Skrattande. så gör de en app så är det säkert många som laddar ner den och även om de inte använder den sen så har systembolaget ändå fått ut lite av sitt budskap Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-03 15:12
#3

Jag tror inte heller den kommer göra någon större succe och tror också att det bara är att man bör vara uppmärksam på hur mycket man dricker så man inte blir dyngrak Tungan ute

Upp till toppen
Annons: