Annons:
Etikettvarningar
Läst 4499 ggr
MichaelE
10/3/12, 3:31 PM

Varning för SMS bedrägeri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill varna för ett nytt SMS bedrägeri där man kan få/vinna en Apple produkt. Dessa SMS kommer från utlandet och länkar till sidor som iWins (Apple kör ju mycket med iProdukter) samt en sida som ser ut att vara en sida från Apple eftersom den har appl.se i sig. Men det är ingen apple.se sida alls utan ph4.cc.

Så klicka inte på dessa sidor, de kan vara skript som kan hämta kontaktinformation om dina kontakter eller ännu värre krascha ditt simkort (detta gäller Android).

Jag har inte kontrollerat dessa meddelanden och tänker inte göra det.

Genom att söka på dessa adresser finner ni mera information om bedrägeriet.

Annons:
ingann
10/3/12, 3:36 PM
#1

Ja, jag går aldrig in på några länkar jag absolut inte är säker på och har varnat barnen med..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/3/12, 3:42 PM
#2

Jättebra att du informerar oss Michael !

Jag trycker aldrig på länkar heller som jag inte vet vad är, det är bara att radera sådant illa kvickt. Skrattande

Rajas
10/3/12, 3:54 PM
#3

Jag fick ett sånt sms här om dagen! antog att det var skit så jag brydde mig inte om det allt, kan man inte anmäla för bedrägeri eller nått?

Mvh Millan

[Nathalie62]
10/3/12, 4:00 PM
#4

#3, Bra att du tog bort det direkt, enklast är helt enkelt att inte bry sig, tack och lov sker det inte så värst ofta vad jag vet.

ingann
10/3/12, 6:10 PM
#5

Jag har fått flera konstiga sms och mejl till gmailen som jag bara kastat. Jag vet inte om det är något sånt här för jag öppnar bara sånt jag vet med säkerhet vad det är.

Men jag tror att många är nyfikna och klickar på länkarna, när mobilen sen inte fungerar så letar man istället andra orsaker än att koppla ihop det med länkarna.. För människan är mer eller mindre skapt för att vara nyfiken och vilja vinna saker, det är det skaparna av skiten är medvetna om och räknar med..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
10/3/12, 7:09 PM
#6

#5, Tyvärr är det sant Obestämd

Annons:
Upp till toppen
Annons: