Annons:
Etikettövrigt
Läst 2957 ggr
flisan708
10/7/12, 10:03 AM

Extra telefon?

Har du fler än en mobil? Om, hur många och varför? Använder du dessa? Själv har jag två mobiler, en som jag använder och en som ligger i bilen. Den som ligger i bilen köpte jag för någon vecka sen. Det är min nödtelefon med kontantkort som endast behöver laddas på med pengar en gång om året. Såg att en butik sålde enkla kontant telefoner för 49 kronor och tänkte jättebra, en sån ska jag ha i bilen. Köpte till en billaddare för 25 kronor. Orsaken till mitt köp var att jag inte alltid har min mobil med mig exempelvis när jag åker och tränar. Extra mobilen är en trygghetsmobil. Är det fler än jag som har en sån?

Annons:
kissidor
10/7/12, 11:49 AM
#1

nej jag har inte ens tänkt den tanken faktiskt, det var ju supersmart Glad! nu har jag ju iofs en  jobbmobil och en privat så jag har ju två ändå, men det händer ju faktiskt att man lyckas glömma båda… ObestämdSkäms. vilken operatör var det som hade de kontantkorten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
10/7/12, 1:06 PM
#2

Telenor, kallades "Enkel". Hundra eller två hundra kunde man ladda med. Eftersom mobilen är en trygghetstelefon så var operatören mindre viktig, tycker jag.

kissidor
10/7/12, 1:48 PM
#3

det var inte så jag menade flisan Glad, jag frågade därför att det var intressant att veta hos vem man kunde hitta ett kontantkort med de villkoren.

fast iofs, ska det vara en trygghetstelefon så får det ju inte vara en operatör som har urdålig täckning där du kan tänkas behöva använda det förstås

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/7/12, 3:20 PM
#4

Jag har bara en som jag använder, men har dock en reservtelefon liggande om det skulle behövas.

flisan708
10/7/12, 5:06 PM
#5

#3 Det är lugnt! :-) Men ska ta och testa mobilen och se hur täckningen är där jag brukar åka. Nu bor jag rätt centralt och åker sällan på landet så jag tror jag har bra täckning dit jag åker utan mobil. Men det är vettigt att tänka efter.

ingann
10/8/12, 1:03 AM
#6

Jag har ett gäng (säkert 10 st) liggande..  Vet inte varför vi har dem kvar men nån borde ju funka om det blir fel på dem vi använder nu:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
ettlitetalias
10/8/12, 11:20 AM
#7

Mina mobiler brukar bytas ut när de helt enkelt inte fungerar längre, så har ingen som "ligger och skräpar" nånstans. Och ingen bil har jag heller att förvara en nödsituationsmobil i heller. Nä, jag försöker hålla koll på den jag har istället :) Men det var en bra ide, och om jag skaffar bil och familj något jag definitivt kommer ha!

Michaela-N
10/21/12, 11:33 AM
#8

Jag har två, men bara en jag använder. Den andra ligger i bokhyllan och samlar damm just nu.

[Nathalie62]
10/21/12, 2:54 PM
#9

#6 Lite extremt kanske med så många liggande ingann, ni får testa dom och se om någon överhuvudtaget fungerar Tungan uteKyss

#7, Man vet ju aldrig vad som kan hända så det är alltid bra att ha en gammal budgetlur liggande ifall att Flört

#8, Min har jag "packat in" och lagt i ett skåp så den slipper bli dammfylld he he.

[sakring]
10/21/12, 9:25 PM
#10

Ja vi har 14 mobiltelefoner. Varav 2 st Samsung Galaxy lll som vi nyligen köpt. Jag har alltid 2 telefoner med mig då larmet är kopplat till dem.

Vi ha kvar vår första mobil som är en Ericson inköpt på 1990-talet och min gamla T28.

[Nathalie62]
10/21/12, 10:45 PM
#11

#10, Välkommen sakring Skrattande 14 mobiler är inte dåligt Tungan ute

[sakring]
10/21/12, 11:39 PM
#12

Tack, men då har jag sålt en del också, fast vi är 2 om demFlört

ingann
10/28/12, 4:18 PM
#13

#9 De borde funka allihopa egentligen.. De var ju inte trasiga när vi la undan dem utan vi hade bara köpt nya Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
10/29/12, 12:58 PM
#14

#13, okei Glad

Upp till toppen
Annons: