Annons:
Etikettövrigt
Läst 4329 ggr
powderpuff
2012-10-08 12:56

Samsung S3

Jag har en sådan som extra mobil och använder den inte så jätte mycket utan läser mest typ böcker i den.

Nu är de så att batteriet inte håller överdagen ens. Är de normalt? Innan höll den i ca 2 dagar.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-08 14:29
#1

Det beror lite på, använder du den mer nu än tidigare ? Har du nyligen installerat någon app som möjligen kan ta extra batteri ? Är det något annat du vet du gjort på sistone som eventuellt kan ta mer ?

Jag har själv en likadan och jag brukar stänga av mobildata och 3g när jag inte nyttjar den, då kan den batteriet hålla upp till 3 dagar.

powderpuff
2012-10-08 16:15
#2

Jag har inte gjort några förändringar alls på den. Det är ju de som är så konstigt. Ska ladda den igen nu och se hur länge de håller men jag kan nästa säga att det är slut imorgonförmiddag.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

kissidor
2012-10-08 19:49
#3

visst låter det konstigt powderpuff!

har du kollat än under inställningar/batteri vad som är de största förbrukarna av batteriet? gör det annars Glad! och klicka på batterigrafen också och se hur det ser ut under den, om skärm och aktivitet är blåa på samma ställen - är aktivitet mycket mer blå än skärm så är det nåt galet.

en annan sak att testa kunde ju vara om du har nån kompis med likadan telefon som du kan få lånbyta batteri med över en dag och se om det verkar vara batteriet eller telefonen det beror på.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaybrew
2012-10-08 20:41
#4

Skärmen är en av de största energislukarna i alla moderna telfoner oavsett märke ju större skärm dest ostörre batteri behövs. Sitter man och läser böcker eller använder telefonen så är det klart batteriet tar slut.

Tex jag själv har en Galaxy Note och i början jag hade den så lekte man med den mest hela tiden då tog batteriet slut riktigt snabbt = under en dag. MEn sen när nyhetens behag började lägga sig och man använder den mer "normalt"  så räcker batteriet två tre dagar. Men såfort man leker med den så tickar batteriet ner pga skärmen.

Har den och kollar film och tvserier mest, men då sitter man still så försöker då iaf ha tillgång till laddning där jag sitter iaf.

Har även en usbuttag i bilen så där kan man enkelt koppla in telfonen så fort man är ute och åker om det så behövs. Tex om man vill se film i bilen.

Jag kör på energispaläget hela tiden, vilket är helt ok för telefonen är snabb och rapp iaf. Sen stängt av wifi när jag inte är hemma blutooth och 4g i princip allt onödigt som jag inte använder. Om jag så behöver det så sätter man igång det då istället för att det suger energi hela tiden.

Tror att det finns extra stora batteripack att köpa om man känner sig ha det nehovet, dock blir baksidan aningen större och telfonen blir aningen några gram tyngre.

/Fridaybrew

kissidor
2012-10-08 21:30
#5

#4 ja visserligen, fast powderpuff säger ju att hon alltid använt mobilen på precis samma sätt men fått såhär dålig batteritid först nu?

Värd på Mobiltelefoner och Android

powderpuff
2012-10-09 00:05
#6

#3 Var inne och kollade batteriet och de stod så här:

Batteriviloläge 75%, Enhet i viloläge 9% Samsung Push Service 8%

Android OS 5% Skärm 3 %

Tyvärr har jag ingen som jag vet har en sådan mobil.

#4 Jag har skärmen på de lägsta och jag har även kunnat titta på typ Tv4 play i några timmar innan men kan inte det längre och jag har inte ändrar någonting alls i mobilen

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-09 08:11
#7

#6, Då låter det som någonting är fel, har du garantin kvar på den så hade jag nog valt och skicka in den på service.

powderpuff
2012-10-09 11:06
#8

Ja då jag har garantin kvar Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

kissidor
2012-10-09 14:07
#9

klart du har powderpuff, s3:an har ju inte funnits tillräckligt länge för att inte ha kvar garanti på den Skrattande. fast man kunde ju förstås möjligen ha slarvat bort alla papperen Obestämd

men mysteriet tätnar, för då låter det ju som att den drar väldigt mycket i viloläge och det är ju helt fel. tur att det var din extramobil, då är det ju inga problem att vara av med den ett tag medans de tittar på den Glad

nyfiken fråga - vad har du som första-mobil då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-09 17:34
#10

#9, He he, det händer ju att papper försvinner och det var så jag menade och eftersom det bara var en extra mobil h*n har så tänkte jag att det inte spelade så stor roll om h*n då var utan ett tag Skrattande

kissidor
2012-10-09 19:44
#11

precis, det är en unikt gynnsam situation för att kunna lämna in den till service - jag undrar just hur många det är som har sgs3 som sin andra-telefon Skrattande! är nog betydligt fler iaf som bara drömmer om att få ha den som sin första Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

powderpuff
2012-10-09 19:54
#12

#9 Jag har en iphone 4s som första mobil.

Det är mycket märkligt med batteriet för idag har den knappt dragit något alls. Laddades igår eftermiddag och det är 66% kvar nu. Mycket skumt Obestämd

Själv är jag inte så imponerad på den. Vet inte varför jag inte gillar den riktig Förvånad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

kissidor
2012-10-09 20:19
#13

ok, var det så -  jag trodde du hade en "finare" mobil än s3:an som primärlur och den enda jag kunde komma på som för närvarande ligger i nivå med den är ju i såfall galaxy note II och iphone 5. men då är det väl helt enkelt bara så att du trivs bättre med iphone, detta är ju en smaksak Glad

jaha ja ett sånt där fel - Obestämd "intermittent" - dvs det uppträder närsomhelst utom när man ska visa för nån hur det beter sig, speciellt en serviceverkstad förstås Obestämd!

menmen, då kan vi inte göra så mycket annat än att hålla tummarna för att det har återgått till det vanliga nu då! kanske var det ändå nån app eller process som låg och drog men som nu till sist har stängts av!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
powderpuff
2012-10-09 20:39
#14

4s har jag haft sedan den släpptes ifjor och har alltid bytt lur efter några månader innan men inte denna gången för jag gillar den stenhårt. Blir kanske lur byta när nästa iphone kommer ut om 1 år eller så.

S3:an var jag bara tvungen att köpa för alla sa den var så bra men jag får se om jag säljer den sedan. Får kolla upp detta med batteriet först. har haft den sedan juli månad.

Jag hoppas du har rätt. jag ska börja skriva upp hur och var när jag laddar den så jag har koll på det Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

[Nathalie62]
2012-10-10 00:06
#15

#14, Jättebra att du antecknar när det händer och hur ofta du måste ladda den så du har någorlunda koll men hoppas nu att telefonen bara fick sig någon galen ide som åtgärdade sig själv Tungan ute.

Upp till toppen
Annons: