Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 6811 ggr
Deluxray
2012-10-18 16:17

Play butik till Xperia x8?

Vet ni något sätt att få Google Play Store till xperia x8? Är nämligen väldigt trött på att inte kunna installera alla appar till min telefon. Eller hur man kan uppdatera telefonen? Har tydligen Android 2.1-update 1, vad innebär det? :)

Annons:
kissidor
2012-10-18 16:37
#1

det innebär för det första att du inte kan få uppdateringen till google play store till din telefon utan du får ha kvar android market. MEN det innebär också att det finns en hel del appar som inte stöder din ganska gamla androidversion, och det har inte att göra med om du har android market eller play store.

frågan är om du kan uppgradera din androidversion till 2.2 (men jag tror inte det), i såfall skulle din market uppgraderas till play store - men därmed skulle alltså inte alla appar bli tillgängliga bara för det. alla appar som kräver 2.3 eller senare skulle fortfarande inte vara tillgängliga.

på min x10 mini som jag hade förut så var det 2.1 som var max, och den var väl ganska samtida med x8 om jag minns rätt? sony ericsson låg alltid lite efter med androiduppdateringarna, så jag tror tyvärr du får nöja dig med 2.1 så länge du har kvar den där telefonen.

om det kan vara ett alternativ att byta upp sig så kan du även för en ganska billig peng få en telefon som kommer att kännas rapp och bra jämfört med din x8, eftersom utvecklingen gått framåt ganska snabbt Glad

det finns ytterligare ett alternativ, men det kräver mycket arbete och påläsning och innebär dessutom definitivt en risk.

det skulle i såfall vara att roota telefonen och flasha in en sk custom rom - vilket innebär en anpassad androidversion framtagen av en fristående utvecklare. då kan du nog få tag i en version som motsvarar 2.3 iaf och då får du google playstore samt framförallt (vilket egentligen är det intressanta för dig) att bra många fler appar är kompatibla. men detta kräver som sagt att man läser in sig på det ordentligt, om man nu inte har en hjälpsam kompis eller släkting som är kunnig på sånt. och det kan dessutom gå på tok även om man är van.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-10-18 22:48
#2

Kom på en annan sak deluxray, även om du har ett rejält minneskort så kommer du inte att kunna lägga särskilt många appar på det, de flesta kommer att vilja ligga i telefonens internminne, och det är ju väldigt litet på x8: an - så du skulle nog inte kunna ha så värst mycket appar i vilket fall :-(

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-19 11:54
#3

Eftersom du har en så gammal version så ser jag 2 alternativ, antingen att du bytar ut den mot en nyare variant eller att du rootar telefonen men som skrivet så måste man läsa på ordentligt så man vet vad man gör, här kan du få en bra beskrvining på hur man går tillväga.

Deluxray
2012-10-20 11:28
#4

Okej, har ändå tänkt byta till en iPhone nån dag, så jag bara undrade om jag kunde få den bättre för stunden Glad Men tack ändå alla!

kissidor
2012-10-20 13:23
#5

okido, då kommer det att bli ett rejält lyft sen då Glad - synd att du inte tänker ge en nyare android för samma pengar som en iPhone chansen bara kan jag tycka - det har hänt mycket utvecklingsmässigt med android sen du köpte din x8 Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-20 20:24
#6

#4, Då hoppas jag du finner liknande appar du söker efter på appstore istället om du väljer en iphone. (Då är det inte Google play).

Annons:
Jonsson9
2012-10-20 20:44
#7

Jag håller med Kissidor i #5 mycket mer telefon för pengarna i en Android.

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-10-21 16:13
#8

#5, Så sant Glad

Deluxray
2012-10-21 18:12
#9

#5 Hehe, jag köpte min x8 för ca 1 år sen, så jag har inte haft den sen den var ny Glad

#6 Tack så mycket, jag hittar nog Glad

kissidor
2012-10-21 18:37
#10

vojvoj, då kan du aldrig ha varit riktigt nöjd med den antar jag Rynkar på näsan? när den var helt ny kanske man ändå hade tyckt att den var ok för att man inte visste av nåt bättre just

Värd på Mobiltelefoner och Android

Deluxray
2012-10-27 13:18
#11

Var nöjd dom första månaderna, men sen upptäckte jag hur seg tangentbordet var. Var väl mest nöjd över att ens äga en mobil, set var min allra första och jag hade längtat jättelänge efter en. Ville mest ha den för att min kusin har en likadan och jag fick typ inte köpa en Xperia Mini PRO :(

kissidor
2012-10-27 13:51
#12

ja som sagt, det finns väldigt mycket bättre nu iaf Glad.

men visst är det så att man är jättenöjd ändå till att börja med hur kass den än är om det är den första smartphone man har - för man är så imponerad av alla nya saker som en gamla telefon inte alls kunde. sen när man hittat alla finesser och funktioner börjar man inse att de borde kunna fungera väldigt mycket bättre än de gör i just den här telefonen, och det är då man blir missnöjd istället. jag började med en x10 mini så jag vet Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-27 18:07
#13

Idag blir man nästan bortskämd med allt nytt som finns att tillgå he he

Annons:
Deluxray
2012-11-02 15:38
#14

#12 Ja faktiskt så är det så #13 Hehe jaa :-P

Upp till toppen
Annons: