Annons:
Etikettövrigt
Läst 6312 ggr
ChristinaSwe
10/22/12, 10:03 PM

Blir snart galen..

Har en Xperia Arc som tutar hela näterna för att mina Amerikanska Facebook vänner uppdater sin FB då, hur gör jag för att stänga av meddelandesignalen för Facebook? Blir galen snart, använder telefonen som väckarklocka så lägga undan den är inget bra alternativ.

Annons:
[Kamillah]
10/22/12, 10:05 PM
#1

Går det inte att sätta telefonen på ljudlös? Såvitt jag vet så brukar väckarklockan ringa även om den är på ljudlös.. du kan ju prova det nu. Sätt på ett larm som går om en minut och sätt på ljudlös.

[Nathalie62]
10/22/12, 10:17 PM
#2

I inställningarna finns det flera alternativ man kan välja att stänga av på facebook appen.

ChristinaSwe
10/22/12, 10:40 PM
#3

# 1 När man sätter på ljudlöst står det "Tysta ner alla ljud utom media och alarm"borde innbära att FB förtfarande låter.

#2 Var lite mer konkret. Var?

Har letat som en galning sista 2 veckorna

kissidor
10/22/12, 10:45 PM
#4

säger detsamma som kamillah, testa det iaf. så har det ju iaf alltid varit förut med mobilerna, då gick ju larmet tom när de var avstängda

jag kör en sk custom rom på min telefon, och då finns det en inställning "quiet hours" och den har jag jättemycket nytta av - det pinglar ju och bånglar och tutar och fräser i den nätterna igenom annars. jag vaknar visserligen inte så ofta av det men sambon däremot blir vansinnig av allt detta liv. nu får allt sånt vara tyst mellan 21 och 06, men telefonsamtal får gå igenom däremot för ringer det på natten så utgår jag från att det är nåt väldigt viktigt.

nu menar jag inte att folk ska göra sig omaket och ta riskerna med att roota sin telefon och flasha in custom roms bara för det, men jag tyckte ändå det var på sin plats att nämna det. och kanske ingår det i någon tillverkares anpassning av android?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/22/12, 10:57 PM
#5

#3, Gå in i inställningarna och leta efter "meddelanden", här kan man bocka av vilka meddelande man vill, för min egen del har jag bokat av allt helt och hållet så det står bara "meddelanden inaktiva"

ChristinaSwe
10/22/12, 10:58 PM
#6

#4 Mäste erkänna att jag förstår inte hälften av vad du skriver, men det är säkert bra om man förstår vad du menar

Finns det kanske någon app för detta?

Annons:
[Nathalie62]
10/22/12, 11:04 PM
#7

#6, Det kissidor skriver om går att läsa mer om här, dock är det ingenting jag rekommenderar om man inte är riktigt säker på vad man gör men för ditt problem går ljudet att stänga av helt med den beskrivning jag angav ovan.

kissidor
10/22/12, 11:11 PM
#8

hmm, så ser det inte riktigt ut i min telefon, varken min egen eller sgs2:an - jag har ingen rubrik som heter meddelanden direkt under inställningar. men under ljud kan jag gå in på standardmeddelanden (vilket jag antar att dina fb-notifikationer är christina) och sätta dem till tyst. men problemet är väl att jag förmodar att du vill att de ska låta på dagarna och då ska du trassla med att komma ihåg att slå av och på Obestämd

men du har alltså lagt till ditt fb-konto som ett konto som ska synkas då? kanske det går att komma åt det genom synk-inställningarna? på exchange-kontot som jag synkar i jobbtelefonen så väljer man ju olika synkningsintensitet för olika perioder, så man kan sätta push på dagtid tex och sällan eller inte alls på nätter och helger. ingen aning om ifall det går att ställa in detta på fb-synken, men det kan ju vara värt att kolla iaf.

du har inget nfc-chip i din telefon möjligen? tänkte då kanske du kunde skaffa dig en nfc-tag som programmerade till att ställa om meddelandena till ljudlösa vid läggdags.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/22/12, 11:14 PM
#9

ok nu kom ditt inlägg medans jag skrev christina.

jo det finns faktiskt appar för detta - men vet inte om de funkar med alla telefoner: https://play.google.com/store/search?q=quiet+hours&c=apps

Värd på Mobiltelefoner och Android

ChristinaSwe
10/22/12, 11:38 PM
#10

#8  har exchange-kontot på min jobbtelefon som är HTC men det finns inte i Xperia, ska kolla appen du förslår i morgon, tusen tack

# 5 hittar det inte i Xperia

[Nathalie62]
10/22/12, 11:42 PM
#11

#10, Det ser tydligen väldigt annorlunda ut beroende på vilken telefon man har,Tungan ute hoppas istället någon app som kissidor länkade till kan hjälpa Skrattande

kissidor
10/23/12, 6:57 AM
#12

ärligt talat visste jag inte att det fanns appar för det Tungan ute - en av bonusarna med att försöka svara på frågor, man lär sig en massa nytt själv på kuppen Skrattande

håller tummarna att nån av de där apparna funkar för dig christina Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/23/12, 6:57 PM
#13

#12, Inte jag heller och visst är det trevligt att lära sig något nytt, gäller bara att komma ihåg det också Tungan ute

Annons:
Ladydragon
10/23/12, 7:30 PM
#14

använder du Facebook appen? den officiella? har du uppdaterat appen till senaste versionen?

ett förslag är att helt enkelt logga ut från Facebook när du inte använder det på natten till exempel

använder du Facebook appen så om du trycker på menyknappen på din telefon längst ner på telefonen borde du ha några symboler någon av den är inställningar knappen…
där borde komma upp inställningar och om du trycker där så får du upp en lång rad med inställningar som man kan bocka i och ur
med allt från iställningar till ringsingal till vad man vill få för meddelanden 
om du bockar ur alla dom alternativen så ska Facebook appen vara tyst 

sen om jag inte minns fel så sätter man telefonen på ljudlöst läge så tystnar även Facebook jag tror det är så

[Nathalie62]
10/23/12, 8:32 PM
#15

Hur går det Christina ?

Jonsson9
10/24/12, 8:53 AM
#16

Hmm..

Om du vill stänga av alla meddelanden från Facebook så öppnar du bara upp Facebook-appen. Sedan trycker du på "meny-knappen" (en av de tre silvriga och fysiska knapparna du har längst ner på din telefon, knappen längst till höger är meny-knappen). Du kommer då att få upp en liten meny där du väljer "inställningar".
I inställningarna så kan du antingen välja att inte få några som helst meddelande från Facebook-appen, men du kan också göra andra inställningar så som vibration, telefonlysdiod, ringsignal för avisering och vilken typ av meddelande du isåfall vill ha.

Själv så har jag stängt av alla meddelande helt, då jag inte heller orkar med att det plingar hela tiden.. Glad

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
10/24/12, 8:55 AM
#17

Antar att det var detta Nathalie menade i inlägg #5?
Men jag tror det missförstods nånstanns på vägen? Glad

Vänlig hälsning, Martin

ettlitetalias
10/24/12, 3:31 PM
#18

Jag använder Llama-appen för att ha tysta timmar mellan 22 och 06, då plingar inte telefonen nätterna igenom :)

[Nathalie62]
10/24/12, 5:17 PM
#19

#17, Riktigt Jonsson.Skrattande

Jonsson9
10/24/12, 7:54 PM
#20

#19 Jag missförstod det själv när jag läste, så jag tänkte att kanske trådskaparen också gjorde det. Glad

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
[Nathalie62]
10/24/12, 8:34 PM
#21

#20, Det var inte meningen att vilseleda någon men nu är det i alla fall uträtt Glad

ChristinaSwe
10/28/12, 4:10 PM
#22

# 16. Stort tack, hittade det nu, underbart att få lugna nätter framöver.

Tack även ni andra som försökt hjälpa mig

kissidor
10/28/12, 5:54 PM
#23

glad att det löste sig christina Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/28/12, 10:22 PM
#24

Kanon, det var så lite så! Fast än det redan var sagt. Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
10/29/12, 12:50 PM
#25

Roligt att det löste sig för dig ! Glad

Upp till toppen
Annons: