Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2844 ggr
kaffemoster
10/23/12, 6:50 PM

Viber och Skype

Hela hösten har jag kunnat prata med vår dotter som läser i USA ett år via Viber. Det har fungerat jättebra (och ljudkvalitén har varit vida överlägsen vanliga mobilsamtal)! Sedan igår kväll går det inte att ringa henne via Viber, och inte Skype heller. Vad har hänt, någon som vet? Måtte de inte ha blockerat tjänsterna Rynkar på näsan. Jag har Tele2.

Annons:
[Nathalie62]
10/23/12, 6:55 PM
#1

Jag hade nog ringt Tele 2 kundservice och frågat vad som har hänt.

kaffemoster
10/23/12, 7:01 PM
#2

Nja, är det inte så att Viber och Skype är som ett rött skynke för telebolagen. De tjänar ju inga pengar på dessa samtal!

kissidor
10/23/12, 7:05 PM
#3

inte helt omöjligt kaffemoster Rynkar på näsan. det står såhär på tele2´s sida:

"En kund kan genom val av abonnemang välja om viss innehållstjänst eller applikation som t ex IP-telefoni (t.ex. Skype) ska ingå eller ej."

men man ser inget datum då det står att det stängts ner eller så, kanske var det tillfälligt. i det här fallet tror jag det är lättast att göra som nathalie säger och ringa kundservice. hoppas det löser sig så ni kan fortsätta hålla kontakten till rimlig kostnad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/23/12, 7:08 PM
#4

#3, Jag läste det också på tele 2 och eftersom det inte står om någon störning eller liknande och om det inte funkar nästa gång heller så är det bättre och fråga dom vad som står på.

Själv använder jag mig inte av sådant så har inget mer konkret att säga tyvärr Obestämd

Fridaybrew
10/25/12, 1:10 PM
#5

Troligtvis har din dotter nått taket för datatrafik, antar att både du och hon har använt mobil.

Testa annars att köra skype/msn videosamtal på datorn funkar inte det heller så är det något problem hos skype/viber.

Amerikanska mobilföretag ligger flera år efter svenska marknaden i teknik och täckning samt service. Tex går det INTE att köpa mobil utan abonomang när man går in i en butik i usa.

/Fridaybrew

[Nathalie62]
10/25/12, 2:38 PM
#6

#5, Varför kan man inte göra det i USA ? Obestämd

Annons:
Fridaybrew
10/25/12, 7:31 PM
#7

#6 fick ingen vetting förklraring jag var där på semester drog in till ett par stora teknikkedjor men det var omöjligt, de var helt oförstående till varför jag vill ha mobil utan abonomang. De kunde inteens svara på vilket sortssimkort de var i mobilen.

I USA har de flesta om inte alla mobilföretag abonomang där man betalar för minut man pratar, dvs både uppringd och ringer. De räknar minuter i abonomangen när de gör reklam för de olika abonomangen.

/Fridaybrew

[Nathalie62]
10/25/12, 9:07 PM
#8

#7, Aha, kul att lära sig något nytt Glad

Upp till toppen
Annons: