Annons:
Etikettövrigt
Läst 3257 ggr
Malinolsn
2012-10-25 13:22

Ställer om tiden själv!

Min mobil, en LG L5 E610 (http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LGE610BLACK/lg-optimus-l5-e610-smartphone-svart) ställer om klockan av sig själv!
Har googlat för att se om detta är något känt problem för denna sort, men icke, får ingen träff.

Det började med att tiden hade ställt om sig om mobilen varit strömlös, oavsett om den varit strömlös några timmar eller bara någon minut, så gick klockan 10-15 minuter för sakta.
Nu ställer den om sig 10-15 minuter på natten.
Kan ju inte direkt lita på denna mobil, när det gäller att kliva upp på morgonen och komma i tid till något.
Och skulle man komma för sent kan man ju inte heller skylla på att mobilens klocka lever ett eget liv och ställer om sig, det håller ju liksom inte, och vem skulle tro en, haha.

Nu till min fråga, vad kan vara fel?!
Känns ju hopplöst att lämna in den på lagning också, för vem skulle tro på det liksom? Obestämd

Annons:
kissidor
2012-10-25 13:26
#1

låter ju som ett solklart garantiärende tycker jag. det jag dock skulle testa själv först är en fabriksåterställning. antar att du inte kan komma på nån särskild uppdatering eller nåt där det här börjar hända?

händer det förresten varje natt eller bara ibland?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Malinolsn
2012-10-25 13:31
#2

Hur gör man en sådan? 
Näe, kommer inte på någon uppdatering..
Nu mer händer det varje natt, förut var det som sagt bara när den varit strömlös och enstaka nätter..

Men är det vanligt, är det något som kan hända, eller kommer jag bli totalt utskrattad när jag kommer och vill ta det på garantin? Obestämd

Jonsson9
2012-10-25 13:51
#3

Du borde ha något som heter "Säkerhetskopiering och återställning" i inställningarna i din telefon. Där finner du sedan "Återställ standardinställningarna".

ALLT kan hända med dagens teknik. Flört
Så ingen bör skratta åt dig.

Vänlig hälsning, Martin

Malinolsn
2012-10-25 14:00
#4

#3 Ah okej, tack :)

[Nathalie62]
2012-10-25 14:33
#5

Tror absolut inte att någon kommer skratta åt dig, vad som helst kan hända precis när som helst och det är bara så det är. Precis som Jonsson skriver så bör du ha säkerhetskopiering i din telefon någonstans, alternativt kan du föra över allt på ett USB minne och lägga det i en mapp på datorn också.

Berätta gärna hur det går Malin !

Upp till toppen
Annons: