Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 4123 ggr
mikal
2012-10-26 21:26

Remote-styra en androidtelefon

Hej.

Jag har en fundering om att fjärrstyra en telefon ungefär som man kan fjärrtstyra datorer med fjärrskrivbord eller VNC.

Jag tänker använda telefonen som en GPS-tracker och det har jag Googles program "mina spår" till, som kan spara KML-filer.

Grejen är väl att jag vill kunna gå in på telefonen remotely via GPRS för att kunna backuppa KML-filen.

Tips? :D

Annons:
Fridaybrew
2012-10-27 06:39
#1

Hm låter intressant, har ingen aning om hur det ska göras men lite googlande lite snabbt så hittade jag dessa två trådar. hoppas det hjälper iaf.

Vore intressant om du berättar hur du löste det hela i slutändan =)

http://stackoverflow.com/questions/11469195/how-to-launch-android-application-using-gprs-connectivity

http://stackoverflow.com/questions/3397286/android-launch-an-app-from-remote-server

http://androidapp.lisisoft.com/android-apps/gprs-remote-control.html

/Fridaybrew

mikal
2012-10-27 08:49
#2

Tack för länkarna.

Cloud blir nog knepigt för en sån som mig.

Men i sista länken hittade jag en app som skulle funka som vnc. Det krävde en rootad telefon men man får väl roota den då.

Det är så att jag vill kunna gå in i program och menyer och trycka på knappar remotely. Samma gränssnitt som på telefonen

kissidor
2012-10-27 11:06
#3

wow, det där lät avancerat - måste erkänna att jag har absolut ingen aning. men det låter väldigt intressant Glad och desto roligare vore det om du ville berätta lite kort sen om hur du löste det, kanske ett par skärmdumpar och så Flört

root låter helt klart som en bra idé om man har så avancerade planer ja. oich när du ändå rootar den öppnar sig ju andra möjligheter också. vad har du för telefon förresten om man får vara nyfiken Oskyldig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

mikal
2012-10-27 12:12
#4

Ja jag vet inte om det är så avancerat? Jag hade inbillat mig att det skulle finnas nån färdig app som gör telefonen till ett fjärrskrivbord precis som i Windows, men jag vet inte, jag hittar inget vettigt.

Det är en HTC Desire jag har så vi får se om jag orkar fundera på hur man rootar den. Jag har aldrig gjort det.

Styra datorn genom att få upp datorns skärmbild på telefonen är inget problem, det finns det många program för - men tvärt om? Rynkar på näsan

kissidor
2012-10-27 12:58
#5

varför göra sig besväret att fundera Glad? en så vanlig modell finns det garanterat drösvis med guider till att roota på tex xda och även på youtube. och läser du hellre guiderna på svenska så finns det ju på swedroid också. kolla bara så att det är rätt sorts desire du tittar på instruktioner till - för visst finns det väl flera?

finns säkert en hel del custom roms till den också ifall du vill testa det när du ändå har rootat.

Värd på Mobiltelefoner och Android

mikal
2012-10-27 17:41
#6

Hehe ja det är väl bara att sätta igång egentligen. :P

Men jag är väl lite harig också ifall det blir fel! ;)

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-27 18:03
#7

Det här var spännande för jag står lika mållös i denna fråga och få veta slutresultat Skrattande Här finns lite tips om custom roms och Michael som startade tråden är väldigt duktig på sådant, uppdatera gärna hur det går mikal ! Glad

[Nathalie62]
2012-10-27 18:04
#8

Och här har du också tips om att roota sin lur

kissidor
2012-10-27 18:12
#9

Ja det är bra artiklar och Michael är kunnig, men det är ju inga HANDLEDNINGAR till hur man specifikt gör för att roota och flasha en viss telefon. Det hittar du däremot där jag länkade till ;-). Läs på jättenoga bara, och kan du inte ta smällen OM det skulle gå åt pepparn så låt bli. Följer du instruktionerna minutiöst är det mycket ovanligt att det går på tok, men det är inte fullständigt riskfritt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-29 13:53
#10

Du skulle haft en samsung. Flört

Länk

Vänlig hälsning, Martin

mikal
2012-10-30 21:13
#11

Hehe, damn. :-D

Upp till toppen
Annons: