Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 3465 ggr
Fridaaaa
2012-10-27 22:25

Rekommendation av mobil

Ska skaffa ny telefon.
Har telenor abonemang vilket jag kommer att fortsätta med.

Nu söker jag en bra telefon, android, för under 250kr/månad i kostnad.
Ej iphone eller motorola. Tips? :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flisan708
2012-10-28 09:36
#1

Har du kollat vad telenor har för telefoner som erbjuds om du förnyar ditt abonnemang? Om du vill ge 250 kr per månad får du kolla vilket företag som har rätt avbetalningsplan för dig. Tror du säkert kan hitta en bra telefon.

Fridaaaa
2012-10-28 09:57
#2

#1 alltså ska förlänge abonemanget, så ska inte avbetala en telefon direkt på det sättet, utan liksom att det ligger med abonemanget om du förstår hur jag menar? :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2012-10-28 13:42
#3

jag tänkte först ge dig samma rekommendation som jag givit ett par andra med liknande förutsättningar nyligen, en samsung galaxy s2 helt enkelt. den är visserligen drygt ett år gammal men var så bra när den kom att den fortfarande sopar banan med det mesta - samtidigt som den sjunkit i pris så den nu är väldigt prisvärd.

tyvärr fanns den ju inte med på telenors sida Rynkar på näsan, men det behöver inte betyda att du inte kan köpa den med telenorabonnemang. men när jag går in på tex cdon och testar vad det blir om jag väljer 249kr-abonnemanget från telenor så måste jag ändå lägga till 250 kr i månaden för mobilen - hos 3 hade den ingått för motsvarande abonnemang!

det verkar kort sagt inte sådär superförmånligt med telenor. är det alltså så att det är den operatör som har överlägset bästa täckningen där du oftast använder telefonen? för i såfall är det ju som det är, annars tycker jag nästan du ska fundera på att byta.

men vill du hålla fast vid telenor så antar jag att jag skulle välja sony xperia P av de telefoner som ryms inom 250/mån enligt deras hemsida. eller gå upp på xperia s för en tjuga ytterligare/mån. fast då får du bara 149kr-pottabonnemanget. och telefonen om vi tittar på xperia p värderar de till 4800kr fast den tex går att köpa för 1990 på elgiganten!

vill du nödvändigt ha telenor är det ganska sannolikt att du skulle tjäna på att köpa telefonen olåst på räntefri avbetalning nånstans och sen välja vilket abonnemang som nu passar dig alt kontantkort.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2012-10-28 13:47
#4

#3 Min pojkvän har en sån galaxy s2, skitbra telefon! :D 
Jag har funderingar på det:P
Man kan köpa den på telenor med eller utan abonemang om man ringer till dom, kollat upp det hehe :D 
Japp bäst täckning plus att de flesta i min omgivning har telenor så blir absolut billigast för mig :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2012-10-28 14:11
#5

ok frida, då håller jag tummarna för att du lyckas göra en betydligt bättre deal med telenor på en sgs2:a än vad man kan hitta på nätet, alternativt att du hittar en annan bra lösning med telefon och abonnemang separat Flört - lycka till och berätta gärna hur det gick Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2012-10-28 14:23
#6

#5 Jupp får kolla lite hehe :D
Japp, det är inte akut, kollar runt, så får se vad jag finner :)

Vad tycker ni förresten om Iphone? Hört många som tycker dom är bra men även som inte har gillat dom :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2012-10-28 15:48
#7

en smaksak nu för tiden skulle jag säga - men den tid då iPhone var bättre än alla androidtelefoner är ju förbi, de bästa androiderna idag är helt klart jämbördiga med nyaste iPhone fast de kostar ju ett par tusen mindre. dock finns ju även budgettelefoner med android och de är förstås avsevärt sämre än en iPhone 5 och antagligen än en äldre iPhone också.

man brukar ju säga att iPhone är lite mer lättanvänd och stabil och android är friare och mer anpassningsbar. iPhone skulle definitivt inte passa mig som vill mixtra med inställningar och appar så jag får min lur precis som jag vill ha den Glad, men därmed tänker jag inte säga att inte iPhone kan vara mer rätt för nån annan.

min sambo borde kanske egentligen ha en, för han vägrar ens ladda ner appar och skulle bli fullständigt ställd om nånting en dag såg lite annorlunda ut. har faktiskt funderat på att smyga upp nån natt och roota den och flasha in en custom rom bara för att se vad som händer Oskyldig, men jag törs inte för han skulle bli helt vansinnig Skrattande!

fast han skulle ju aldrig acceptera prisnivån på iPhone förstås

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2012-10-28 16:06
#8

#7 Okej som jag trodde då :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nathalie62]
2012-10-29 13:04
#9

Så spännande Frida, du får uppdatera vad det blir när du bestämt dig Skrattande

Gällande Iphone har kissidor har redan nämnt det mesta och det är som sagt en smaksak vad man bäst föredrar.

#7, Skullle vilja se hans min när han vaknat och upptäcker vad sjutton som hänt Flört

kissidor
2012-10-29 14:03
#10

eller hur nathalie Skrattande!

fast vid närmare eftertanke skulle jag inte behöva vara så drastisk, det kunde räcka med att ladda ner en launcher och trixa lite med inställningarna för att han skulle vara helt vilse Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-29 17:39
#11

Ha ha då är han värre än mig

kissidor
2012-10-29 19:56
#12

ja det tror jag nog jag törs lova Flört! hur han grymtade när han blev tvungen att skaffa sig en smartphone - hade han fått ha ericssons gamla hajfena i resten av sitt liv så hade ingen varit nöjdare än han Skrattande!

men du kan väl skicka hit din sgs3:a så ska jag fixa lite med den nathalie Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-30 20:34
#13

#12, Ha ha ha, varför inte, jag kan ju ha min extra lur så länge Flört

Hur går det Frida ?

Annons:
Fridaaaa
2012-10-30 20:38
#14

#13 Avvaktar lite, och kollar runt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nathalie62]
2012-10-30 20:40
#15

#14, Uppdatera gärna när du bestämt dig Skrattande

Fridaaaa
2012-10-30 20:41
#16

#15 Yes! (om jag kommer ihåg haha, minnet är bra men kort ;) )

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nathalie62]
2012-10-30 20:49
#17

Smiley nounours hawaii vahine 583.gif

Fridaaaa
2012-11-01 18:48
#18

Var på telenor, blev en iphone 4 :)
Jag & min pojkvän sa det: Trivs jag inte med den tar jag hans galaxy s2 och han iphonen, så blev det.P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2012-11-01 18:57
#19

Ok Frida, tack för att du stillade vår nyfikenhet och hoppas att den ene eller andre av er blir nöjd :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2012-11-01 19:01
#20

#19 Hehe japp får se :D Ska ge det någon vecka eller två, annars byter vi med varandra bara :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: