Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 5173 ggr
ettlitetalias
10/30/12, 10:59 AM

Komma åt ICE trots skärmlås på Samsung Galaxy s2?

Jag har ju en Samsung Galaxy S2 och har laddat ner ICE-appen (In Case of Emergency) där numren till mina närmaste är lagrade tillsammans med medicinsk information, ifall något skulle hända mig.

Men jag har ju också ett kod-lås på skärmen (vill ju inte att vem som helst ska kunna komma åt min facebook, mail osv om jag t.ex. tappar telefonen). Finns det något sätt man kan göra så att den här appen är åtkomlig trots skärmlåset? Så att den liksom ligger på skärmlåssidan om någon förstår vad jag menar? :P

Annons:
kissidor
10/30/12, 12:44 PM
#1

jodå, jag fattar precis vad du menar Glad - men däremot vet jag inte om det funkar. har den här appen en widget? i såfall borde det funka med widget locker kan jag tycka

(det är roligt att se vad du fixar och trixar med din sgs2:a förresten Flört)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:26 PM
#2

Jag föredrar nog att du berättar vilket kodlås du har för dina anhöriga istället i så fall, jag tror nämligen att om den är åtkomlig trots skärmlås så kommer någon som hittar den (ifall du tappar den eller den blir stulen) ändå åt allt du har i telefonen.

kissidor
10/30/12, 8:31 PM
#3

jag fattade det som att detta inte gäller dina anhöriga och vänners åtkomst till telefonens innehåll, utan att om nåt skulle hända dig och nån främmande skulle hitta telefonen så skulle de hitta den medicinska infon och de skulle hitta kontaktinfo till dina anhöriga och kunna ringa dem - var det så du menade eller var det som nathalie tolkade det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:38 PM
#4

#3, Jo men även om dom hittar det så lär dom ju också komma åt allt annat i luren eller ?

kissidor
10/30/12, 8:44 PM
#5

tror inte det nathalie, inte som tanken är iaf. poängen med att ha den appen på låsskärmen (om man kan få det att funka) skulle vara att man kommer åt just bara den utan att låsa upp skärmen, och inget annat. är det inte så du tänkt dig ettlitetalias?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:47 PM
#6

#5, Jo det är ju klart, det är säkert så ettlitetalias menar också Glad

Annons:
ettlitetalias
10/31/12, 10:49 AM
#7

Precis så kissidor! :) Ska kolla in länken och se vad jag lyckas klura ut! :D

[Nathalie62]
10/31/12, 5:10 PM
#8

#7, Hoppas du finner något som passar dina önskemål Skrattande

ettlitetalias
10/31/12, 7:22 PM
#9

Hmm, jag köpte widget locker, och den är halvvägs där! Kan placera ice-appen så att den kan kommas åt från låsskärmen, men tyvärr verkar det bara finnas ett lås där man drar hänglåset till ett ställe på skärmen.. Har ju ett lås för att förhindra obehöriga att komma åt allt i telefonen, och det syftet fyller ju inte alls ett slide-lås :(

kissidor
10/31/12, 8:24 PM
#10

så dumt då ettlitetalias Rynkar på näsan. hoppas du får nån nytta av appen ändå då när du nu betalt för den Obestämd - dåligt att man har så kort tid på sig att prova betalappar nuförtiden!

en liten kort ramsa kan man ju ha på låsskärmen på sgs2, den som man ställer in på ägarinformation under säkerhet - du har säkert redan hittat den för du verkar ha vänt ut och in totalt på din lur Skrattande, och det får ju plats väldigt mycket mindre än vad du hade tänkt dig men jag nämner det ändå.

här är en tråd på swedroid som inte direkt handlar om ditt problem, men där står ändå lite om skärmlåset i widget locker som kaaaaaaaaanske kan vara till nån nytta: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=83588

Värd på Mobiltelefoner och Android

ettlitetalias
11/1/12, 9:57 AM
#11

Aaah, det där ska jag undersöka när jag kommer hem från jobbet! Skrattande

Annars så får det bli en ägarinformation-update :)

ettlitetalias
11/4/12, 9:33 PM
#12

Har numera en lock screen med ICE-appen tillgänglig och sen ett pattern-lås för att komma åt resten av telefonen Skrattande Tack så jättemycket för länken kissidor, var precis vad jag var ute efter!

kissidor
11/4/12, 9:57 PM
#13

jättekul att det funkade Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: