Annons:
Etikettövrigt
Läst 2867 ggr
nykanin
10/30/12, 2:15 PM

Gammal mobil...

I slutet av sommaren så tappade jag min xperia x8 i toan så den sluta fungera då fick jag ta en gammal samsung som jag sen av lite ilska råka slå sönder skärmen på :( så nu har jag en Sony Ericsson med lucka och vill så hjärna ha en ny bättre mobil :/ Några tips? Jag har funderat på samsung s2?

Mvh Linnéa

Annons:
kissidor
10/30/12, 3:08 PM
#1

oj sicken otur du har haft Förvånad! fast slutet gott, allting gott om du nu har möjlighet att skaffa dig en ny mycket bättre telefon Flört

bortsett från att jag inte vet din budget eller vad som är viktigast för dig i en mobil så är sgs2 absolut inte ett dåligt val - den håller i högsta grad måttet fortfarande och är klart prisvärd nu när den med ålderns rätt gått ner i pris Flört. den är vassare än väldigt många betydligt nyare modeller,

men vill du ha fler tips så får du berätta lite mer om vad som är viktigast med telefonen för dig Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

nykanin
10/30/12, 3:53 PM
#2

Priset får hällts inte vara mer än 3000 Jag vill ha bra batteritid Och stor skärm ;)

Mvh Linnéa

kissidor
10/30/12, 7:38 PM
#3

tja bra batteritid kan man väl bara säga att motorola razr maxx har, annars är det väl halvdåligt rakt över hela linjen. och större skärm drar förstås mer. de flesta smartphones är det nog ingen fara med på standby eller vid samtal, det är när skärmen är på som det drar.

men sgs2 är inte sämre än genomsnittet iaf, och den har ju löstagbart batteri så man kan ha ett extra med sig i väskan för säkerhets skull Flört

här är iaf de som jag sorterat fram på prisjakt utifrån minst 4,2" skärm och pris mellan 2000 och 3500 (gick lite högre än de 3000 du sa där så du kan se vilka som faller bort strax över 3000) http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s100283801

där är ju en nokia windowstelefon också, vet inte om du är öppen för annat än android eller om du tex vill ha åtkomst till samma appar som du är van vid och som dina kompisar kanske har.

hursomhelst så skulle jag under 3000 ta sgs2 precis som du själv är inne på - den är nog trots sin ålder den modernaste av dessa telefoner och den får tom (hittills) senaste androidversionen jelly bean snart.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:15 PM
#4

Om du ska ha någon för under 3000 är det nog blocket som gäller eller kanske om du tar ett abbonemang till så du slipper betala allt på en gång

Sg2 är en bra telefon och skärmen är relativt stor men gällande batteritidden så måste man nog ladda den minst varje dag om man använder den mycket men jag har för mig man kan köpa ett extra batteri för det.

kissidor
10/30/12, 8:21 PM
#5

jo så är det, men det måste man i princip göra med alla smartphones (utom motorola razr maxx) om man använder dem Glad. men som sagt, köper man bara en med utbytbart batteri så kan man ju faktiskt ha ett extra med sig Flört

och man får en sgs2 under 3000 nu, i flera seriösa butiker (jag har tom sett dem för 2500 nån gång eller två på kampanjpris) så det är lugnt, budgeten räcker till Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:28 PM
#6

#5, Då har dom ju sänkt priset rejält för den nu, intressant Skrattande

Annons:
kissidor
10/30/12, 8:34 PM
#7

exakt, den är inte längre herren på täppan, men den är fortfarande jättebra - och väldigt prisvärd Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 8:37 PM
#8

#7, Verkligen, det är därför jag blev så förvånadGlad

kissidor
10/30/12, 8:53 PM
#9

ja kan man hålla sig i skinnet lite och inte absolut måste ha det allra senaste hela tiden så kan man ofta få en fortfarande väldigt bra mobil till ett mycket bättre pris + att den då dessutom är beprövad och har massor med ägaromdömen så man vet lite mer om vad det är man köper.

bla därför jag inte tänker kasta mig på och förhandsboka nya nexusen fast jag är bra frestad får jag erkänna Flört. men målsättningen är att hålla sig ett halvår . det borde inte vara svårt för jag är toknöjd med galaxy nexusen som jag har nu, men är man lite tekniknörd som jag Skäms så kan man inte undgå att frestas av såna monsterspecs, så är det bara Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
10/30/12, 9:02 PM
#10

Det är mycket smart tänkt kissidor Kyss

nykanin
11/2/12, 10:10 PM
#11

att behöva ladda en mobil en gång om dagen klarar ja mig med, x8:an behövde jag ladda minst 3 gånger om dagen :/

kommer s2 få nästa uppdatering?

Mvh Linnéa

kissidor
11/3/12, 8:14 AM
#12

sgs2 kommer att få 4.1 jelly Bean ja :-) , före jul enligt planerna. men om du menar ifall den kommer att få 4.2 som nyss lanserats och som ingen telefon ännu har, det vet jag inte och det vet ingen annan heller

Värd på Mobiltelefoner och Android

nykanin
1/11/13, 1:10 PM
#13

Jag vill bara meddela att de blev ingen samsung s2 utan blev en iphone 5 i julklapp som jag är jätte nöjd med.

Mvh Linnéa

Annons:
kissidor
1/11/13, 1:28 PM
#14

ok, det var väl en fin julklapp - kul att få en uppdatering Glad. förstår att du är nöjd, för de mobiler du hade tidigare hade ju inte för roliga prestanda direkt - sgs2 hade också varit ett rejält uppbyte jämfört med dem. men iphone 5 är ju ganska mycket nyare än sgs2 så den presterar förstås lite vassare ändå, bara man trivs med ios så är ju allt så bra det bara kan vara Flört.

tappa den bara för sjutton inte i toan eller slå sönder skärmen på den nu då FörvånadOskyldig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
1/11/13, 3:42 PM
#15

Ingen dålig julklapp. Hoppas du är nöjd. :)

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: