Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4397 ggr
[SarahOhrn]
11/3/12, 9:10 AM

Bra pris för Samsung Galaxy note?

Håller koll på Samsung Galaxy Note på Tradera åt min sambo då han pratar om en sån HELA tiden! Vad är värt att MAX lägga på en begagnad köpt i augusti, som har haft skydd hela tiden så utan skador, allt följer med + ett bra fodral värt 500 kr ochja, allt verkar bra i alla fall! :) Är 2000 kr värt att lägga? Eller vad är max?

Annons:
Fridaybrew
11/3/12, 10:26 AM
#1

2000 för en note daaamn det är ett trevligt pris =) Fast som med allt så sjunker det i pris ju mer tid man väntar men man kan inte väntap å nästa grej hela tiden för då blir det inget av det =). Själv köpte jag min note när den kom ut och anser fortfarande vara ett bra köp =)

För 2 månader sen så såg jag en auktion med 50 st Notes nya de såldes för ca 165 000, dvs ca 3300 kr/st ny.  Så att få en begagnad med lite extra runtomkring utrustning är verkligen inte dåligt för 2000 kr tycker jag.

Att jag sen vill se saker jag köper och klämma och känna så att jag vet att det funkar innan köp är en annan diskussion. Men vissa saker köper jag bara in person, mobiler är en av dom (tror jag för jag har bara köpt nya hittillls lol).

han kommer inte bli besviken på noten den lär duga ett bra tag till =)

EDIT: Har nu kollat lite snabbt på blocket och 2000 inkl extra tillbehör tycker jag är ett BRA pris =) Det verkar ligga i det billigaste segmentet av de samsung notes som finns till salu.

http://www.blocket.se/hela_sverige/telefoner?q=samsung+note&cg=5060&w=3&st=s&ca=9&l=0&md=th&sp=1&o=4

/Fridaybrew

Fridaybrew
11/3/12, 10:38 AM
#2

OBS var noggran och läs ordentligt så det INTE är en NOTE kopia. Tex på blocket finns det kopior för kring 1500 kr om man söker på NOTE men de är inte samsungs note, utan helt kinesisk piratkopia helt enkelt. Dock har jag ingen erfarenhet om någon som köpt en sådan men rent generellt så skulle jag hålla mig borta från kopiorna just när det kommer till tekniska prylar.

Så läs på ordentligt och se till att det står SAMSUNG.

/Fridaybrew

[SarahOhrn]
11/3/12, 6:29 PM
#3

Detta ska va Samsung! Men jag missade den…. Gick för 2035 kr! SURT! Haha

kissidor
11/3/12, 6:32 PM
#4

ajdå Rynkar på näsan, men då vet du till nästa gång att 2000 vore ett klipp och du kan gott gå lite högre. fast det viktiga med auktioner brukar ju vara att man har möjlighet att bevaka dem i slutögonblicket och drämma in sitt maxbud så sent att den som bjuder emot inte hinner kontra. vilket ju är rätt beroende av vilken uppkoppling man har Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
11/3/12, 8:24 PM
#5

#4 Exakt, det är så jag brukar göra! Brukar klara att vinna, värdelöst att lägga bud för tidigt! :) Men glömde av tiden, hehe

verklighetenbuddhist
11/25/12, 11:07 PM
#6

Käravänner …Min samsung galaxy note 2 är på väg till mig…aldrig använd internet i mobilen…behöver man ha virusskydd…jag få tele2 student abonoemang med 3gb surf ingår…skulle ni kunna ge mig råd eller tips vad bör man tänka på användandet med internet i mobil….

Annons:
Fridaybrew
11/26/12, 10:27 AM
#7

Avis!

Använd sunt förnuft så klarar man sig långt, det råder lite delade meningar kring om virusskydd verkligen behövs. Dock så kommer endel antivirus med antitheft protection och lokaliseringsverktyg av mobil så då får man några extra fördelar.

Men precis som alltid bara för att man har antivirusprogram så kan man INTE göra som man vill man behöver ändå använda sunt förnuft.

Sen ska man ha lite koll på vad  för rättigheter olika appar har som man installerar.

olika artiklar om ämnet:

http://download.cnet.com/8301-2007_4-57391170-12/dont-get-faked-by-android-antivirus-apps/

http://www.digitaltrends.com/mobile/do-you-need-antivirus-on-android/

Read more: http://www.digitaltrends.com/mobile/do-you-need-antivirus-on-android/#ixzz2DJpsDDpc
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook

Pros and cons of security apps

Since many Android security apps combine anti-theft features with backup and antivirus, it won’t hurt to install them, but a pure antivirus solution might not be so worthwhile. In the future, antivirus on Android may move from a ‘good to have’ feature to a ‘must have’ component. It doesn’t sound like we’re at that point yet. Right now, it depends more on how careful you are.

If you’re wondering about the disadvantage of installing antivirus then it really boils down to three things –

  • cost (which you can avoid with a free option)
  • footprint (it will eat some processing power)
  • false positives (it will occasionally identify legitimate apps as malware)

Tomorrow, we’ll take a look at how to stay safe on Android without security apps. These are simple tips for people keen to avoid malware and not so keen on running antivirus software.

/Fridaybrew

verklighetenbuddhist
11/26/12, 2:03 PM
#8

ett stort tack till dig..ska kolla

[Nathalie62]
11/26/12, 2:33 PM
#9

#5, Trist att du förlorade Sara, hoppas på bättre tur nästa gång.

#7, Kunde inte sagt det bättre, mycket bra information där Fridaybrew Glad

Upp till toppen
Annons: