Annons:
Etikettövrigt
Läst 8399 ggr
Scorpio97
2012-11-07 22:36

Lägga in musik på Samsung Galaxy S2?

Har idag köpt nya hörlurar till min S2:a som jag fick i måndags. Efter flera försök så lyckas jag dock inte lista ut hur jag ska lägga in musiken xD

Jag har kommit så långt att jag lyckats koppa ihop datorn och mobilen med USB-sladden. Går in på Den här datorn. Filen som kommer upp ser ut såhär: 

Är det mobilen? Varför är det en kamera på bilden…? Har provat att gå in där och letat, men har inte lyckats lista ut hur jag ska lägga in musiken. Går inte att kopiera och klistra in.

Musiken har jag på datorn, och den är i VLC media-fil. Ska den vara så, eller i något annat filformat? (Och hur får jag den i så fall i rätt format?)


//Jessie

Annons:
[Nathalie62]
2012-11-08 10:24
#1

Scorpio, kan du inte föra över dom via Kies ? Det borde vara mycket enklare, formatet bör helst vara i MP3 men det kan funka i annat format också, vilken spelare använder du i mobilen ? Vad för informationen visar låtfilen om du spelar musiken i Windows Media spelare (eller vilken du nu använder) ?

Fridaybrew
2012-11-08 11:26
#2

Själv gör jag allt i aktivitetshanteraren

Här är lite tips annars hoppas detta hjälper: http://webcazine.com/1576/transferring-music-and-video-files-to-your-samsung-galaxy-s3/

EDIT suck läste fel läste S3 istället för S2 hoppas det ändå funkar. owell aktivietetshantereran funkar oavsett android mobil.

Edit 2 mp3 är formatet man brukar använda sen finns det andra med bättre ljudkvalitteer. fast lyssnar man när man är ute och går så finns det så mycket störningsljud så jag tycker mp3 duger fin fint. Här man hemma med bättre ljudanläggning kan det vara värt att titta på de alternativa formaten med bättre kvalite, om man nu har det intresset förstås.

/Fridaybrew

Scorpio97
2012-11-08 18:24
#3

Hur gör man med Kies?

Har ingen aning om vilken spelare jag har i mobilen, finns ett program som heter "musik" som jag antog borde funka. Kom på nu att innan jag spelade musiken i windows mediaplayer så var musiken i mp3-format. Nu är dom VLC media…

På mobilen kommer det upp en USB-sladd sen står det "Ansluten" under. Men i guiden du länkade (#2) så står det att det ska komma en notifikation (eller vad sjutton det heter), vilket det inte gör. Om man drar ner den där menyn, så är det ingenting där. I Media Playern syns det inte heller (använder windows media player)

Jodå, det är inget fel på kvalitén, inte enligt mig i alla fall. Är inte så noga heller, vill bara ha något ljud i öronen när jag sitter på stan. Tänkte mer om man var tvungen att göra om dom så att mobilen känner igen dom eller så.


//Jessie

Scorpio97
2012-11-08 18:25
#4

Upptäckte nu att under "Ansluten" så står det "Tryck på hemknappen om du vill avsluta Samsung Kies"…


//Jessie

Scorpio97
2012-11-08 18:32
#5

Nu när jag kopplade in det står det att det är en "okänd enhet". Datorn verkar inte känna igen mobilen…


//Jessie

kissidor
2012-11-08 19:20
#6

det måste vara tillfälligt då scorpio för det ska inte vara nåt problem för datorn att känna igen din sgs2. prova och starta om datorn om det inte hjälper att dra ur och sätta i igen bara.

när du drar ner rullgardinen borde det stå att telefonen är ansluten som en extern lagringsenhet, tryck för andra usb-alternativ. gör du det ska det komma upp alternativen anslut som medieenhet resp som kamera. om mediefiler är ibockad borde det såvitt jag förstår gå att behandla telefonen som en usb-sticka eller nåt och föra över filerna från datorn genom utforskaren, men jag kan inte min sgs2:a så bra för det är inte min primära telefon, så jag kan ha fel där,

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Scorpio97
2012-11-08 20:09
#7

Laddade ner Kies, fick uppdatera och starta om datorn ett par gånger sen funkade det.

Precis när jag lyckats fått in musiken på Kies, och sedan in på mobilen så ploppade en ruta upp på datorn "Ny maskinvara har hittats" (kan ha stått drivrutiner). Hehe, var kanske därför det inte funkade xD Nåja, nu funkar det både genom Kies och att gå in på Den här datorn och klistra in musiken i musik-mappen. (Mobilen har inte längre en kamera-bild, utan nu är det en bild!)

Tack för hjälpen! :D

Nu kan jag göra min syster galen genom att lyssna på rockabilly på mobilen också (;


//Jessie

[Nathalie62]
2012-11-10 10:55
#8

Härligt att det funkade till sist Scorpio, Glad

ingann
2012-11-10 15:09
#9

Kul att du fick det att funka :)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: