Annons:
Etiketthårdvara
Läst 6371 ggr
[Agilityvovven]
11/18/12, 9:07 PM

Mobilen har krashat

Hej!

Min Sony Xperis S sa nyss upp sig (Gråter ) och jag hoppas att jag kan få lite hjälp här.

Jag köpte den i våras och den har fungerat utan problem (förutom när jag tappade den i taoletten i maj och touchen laggade i några dagar, men efter det har det aldrig varit några problem).

Satt för en halvtimme sedan och smsade med en kompis när jag först fick upp ett felmeddelande om att webbläsaren hade stoppats. Klickade 'avbryt' men det fortsatte komma upp varje gång jag försökte gå in på webbläsaren (skulle öppna en länk från smset).

Efter några minuter kom nästa felmeddelande upp, "android.process.media has stopped" (eller något liknande), kryssade ner detta också men det fortsatte komma upp ca var 20de sekund. Stängde av mobilen och försökte sedan starta den igen. Den startas fram till att "Xperia" kommer fram på skärmen, sedan är det som att den startar om igen. Och så håller det på. Igen och igen. Provat att "tvångsaomstarta" den (strömknapp + volymknapp) men inget händer. Någon som varit med om liknande?

Tappade den ju i toaletten i maj och det syns att den har hamnat i vatten (fått sånadär röda markeringar på baksidan innanför skalet?), gäller garantin då?

Tacksam för hjälp och tips…. :)

Annons:
MichaelE
11/19/12, 9:27 AM
#1

Eftersom den är fuktskadad, så nej. Garantin gäller inte. Du kan ju alltid hoppas att en fabriksåterställning kan fixa programvaran.

[Agilityvovven]
11/19/12, 3:58 PM
#2

Som jag misstänkte då…

Men hur gör jag en fabriksåterställning när jag inte ens kan komma in på mobilen?

[Nathalie62]
11/19/12, 6:56 PM
#3

#2, Du får nog skicka in den då tyvärr.

kissidor
11/20/12, 10:49 PM
#4

ajaj Rynkar på näsan. ja spåren efter fuktskador upptäcker de direkt på verkstaden, och vad man har hört så är det ju tyvärr till och med så att fel som inte har med fuktskadan att göra åtgärdar de inte heller med hänvisning till att garantin inte gäller då den är fuktskadad!

risken är om du skickar in den att de bara säger att garantin inte gäller pga fuktskada och så får du betala några hundra bara för undersökningen Rynkar på näsan

det är inte sån tur att du har nån form av drulle(allrisk)-tillägg på hemförsäkringen då? fast det är ju förstås självrisk på det också. kolla på blocket efter en bättre begagnad är kanske samma pengar som självrisken?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Agilityvovven]
11/21/12, 7:25 PM
#5

Lämnade in mobilen igår. Garantin gällde ju inte men den var försäkrad så jag ska få en ny likadan för några hundra :)

[Nathalie62]
11/21/12, 7:29 PM
#6

#5, Trevligt med positiva nyheter Glad

Annons:
kissidor
11/21/12, 8:39 PM
#7

så du hade försäkring, och inte med så dryg självrisk heller Glad - härligt att höra!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: