Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 3164 ggr
Gråsuggan?
2012-11-18 21:29

10GB surf?

Hej,

någon här som hur många GB man gör av med? Surfar för alltså…

Jag letar abonnemang och hittar massa olika surferbjudanden, frågan är hur  många GB jag behöver?

Hemma har vi wifi, på skolan också. Jag kollar ofta på minst ett program per dag (via iPoden) och lär fortsätta med det när jag köpt min mobil.

Hur många GB tror ni att det gör åt?

Jag lyssar på spotify mycket också…

Tacksam för svar! :)

Annons:
MichaelE
2012-11-19 09:25
#1

Har du Spotify premium så kan du ju använda låtarna offline. Jag har 1 GB och klarar mig precis med det pga att jag har Wifi hemma.

Så 2 GB tror jag räcker för de flesta.

[Nathalie62]
2012-11-19 12:23
#2

Eftersom du har möjligheter till wifi både i skolan och hemma bör det räcka med 0,5 GB, utan wifi för detta kan du lyssna på ca 15 min strömmad musik och besöka 5 webbsidor. För 3 GB kan du lyssna på ca 60 min strömmad musik, besöka 5 webbsidor och se 10 min strömmad video och för 10 GB kan du lyssna på ca 120 min strömmad musik, besöka 100 webbsidor och se 30 min strömmad video i 4G.

Moalinn
2012-11-19 12:43
#3

En fråga.

Tar det inte ganska mycket internet att kolla på program och liknande?

Själv har jag obegränsat och gör av med 10-20 gb per månad och då använder jag mobilen dagligen och även som wifi hemma.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nathalie62]
2012-11-19 12:53
#4

#3, Använder man den väldigt flitigt så går det ju en hel del.

Gråsuggan?
2012-11-19 21:21
#5

Okej, tack för svaren! :)

[Nathalie62]
2012-11-20 12:04
#6

#5, Hoppas du finner något som passar dig Glad

Annons:
kissidor
2012-11-20 15:22
#7

ja om man som moalinn använder telefonen som wifi hemma så blir det ju en enorm skillnad jämfört med om man surfar på wifi från en annan bredbandsuppkoppling när man är hemma.

jag surfar på vår trådlösa router med sitt eget mobila bredbandsabonnemang när jag är hemma, och sen har jag skrivbordsjobb så jag surfar inte supermycket på mobilen då. 1 GB räcker till gott och väl och oftast har jag inte ens använt 0,5.

så när jag är på semester inom sverige är det väl förstås som det går åt mest, och då delar jag även ut min uppkoppling till dotterns surfplatta. men även då tror jag mina 3GB/mån kommer att räcka mer än väl. då surfar jag ganska mycket och lyssnar på spotify ibland, inte i offlineläge alltså. men jag brukar inte kolla film i mobilen annat än nån enstaka gång.

men eftersom du har wifi både i skolan och hemma tror jag lätt att 1GB kommer att räcka, kanske tom 0,5. det är väl det att om du reser bort då (inrikes alltså) så kan det gå åt mer som du kanske vill ha lite marginaler för

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: