Annons:
Etikettteknik
Läst 5468 ggr
Frosstis
11/20/12, 6:58 PM

kan inte se meddelanden

hej! min mobil har fått lite d***p och jag kan inte se om jag får sms! Dock vibrerar den typ hela tiden och jag får ett meddelande där det står att mitt meddelande minne är slut. Men jag har raderat alla konversationer och loggar! Vad ska jag göra? Har inte mobilen hemma nu för glömde den hos en kompis men aa..

Det är en samsung galaxy mini. Fick den förra året på min födelsedag 25 augusti. :)

Annons:
Frosstis
11/20/12, 6:59 PM
#1

24 augusti*

kissidor
11/20/12, 10:36 PM
#2

kan minnet vara fullt av nåt annat då? du har inga problem med minnet när det gäller att spara andra saker?

har du startat om mobilen sen detta hände, och hur länge har det varit såhär?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/21/12, 4:17 PM
#3

Är det någon speciell sms app du använder eller telefonens ordinarie ?

Frosstis
11/21/12, 4:39 PM
#4

Jag har typ 4 appar eller något. Men idag kom alla smsen på en gång, det liksom bara flödade. Min lärare blev inte så glad hahaha. Men ny funkar det igen :)

[Nathalie62]
11/21/12, 7:16 PM
#5

#4, Gjorde du något eller det löste sig själv ?

Frosstis
11/21/12, 7:55 PM
#6

#5 Det löste sig nog själv! För jag gjorde ingenting, jag hade den inte ens hemma igår för glömde den hos en kompis men aa.. Fick den idag runt 13:30 och då hade jag inte fått några sms, men jag kom hem runt 15 och då fick jag många :)

Annons:
kissidor
11/21/12, 8:39 PM
#7

nå men det var ju skönt att höra, hoppas nu du slipper få tillbaka problemet Glad

(kan just tänka mig vad läraren tyckte Skrattande)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
11/21/12, 9:33 PM
#8

#7 Ja :D

Hahaha.. Ja .. ;)

[sakring]
11/21/12, 10:33 PM
#9

Det har hänt mig också fast på en Nokia N97. Jag plockade då bort batteriet och satte tillbaka det igen så var saken löst.

Frosstis
11/22/12, 7:44 PM
#10

En fråga: kan man ta bort ett konto från gmail? Det strulade med mailet och jag kunde inte ladda ner appar, logga in mm. Så jag skapade ett nytt konto som funkade. Men jag får fortfarande notiser att mitt första konto har inloggningsuppgifter, kan man ta bort konto?

kissidor
11/22/12, 7:58 PM
#11

jag vet inte om du kan avregistrera kontot helt och hållet, så att det inte finns mer. men ta bort det från mobilen ska inte vara några problem iaf Glad, jag har själv som du att det första jag skapade blev det nåt konstigt med kalendern så det vara stört omöjligt att synka den så jag skapade ett nytt, det gamla har jag helt enkelt inte lagt in i telefonen när jag sist ominstallerade denn.

du kan ju också bara ta bort kontot under inställningar/konton och synkning (eller exakt vad det heter på just din telefon). klicka på det kontot och välj ta bort bara. det som händer är ju att om du hade laddat ner några appar på det kontot så vet jag inte om de fungerar längre, de bör inte bli uppdaterade iaf - värst är det ju om du har köpt  betalappar på det gamla kontot, då kommer du definitivt inte att kunna få med dig dem till din nästa telefon om du inte lägger in det kontot också.

eller missuppfattar jag dig, vart får du notiserna? jag får inga notiser från mitt första gmail-konto som jag slutade använda iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/24/12, 5:51 PM
#12

#10, Det ska man kunna göra, Här finns instruktioner hur man gör

Frosstis
12/6/12, 10:33 PM
#13

Nu har det hänt såhär igen. Det står även att jag har fullt minne, jag har 6 st appar, och inte ens 100 sms. Vad är det för fel på min telefon?! Men jag tror jag kommer få en iPhone i julklapp.. Men jag måste ju kunna sms innan dess?!

Annons:
Snurpan79
12/6/12, 11:59 PM
#14

Kolla hur mycket internminne du har kvar på mobilen. Samsung Galaxy Mini har ju inte så stort internminne och kan lätt fyllas även om du har få appar beroende på hur mycket minne de tar upp. Det är lätt att bli lite lurad där så dubbelkolla internminnet.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Frosstis
12/7/12, 5:33 PM
#15

Alltså jag har haft typ 20 spel, flera hundra sms och massa sånt! Men jagh ade massa minne över ändå! Och typ fler ahundra låptar.. :/

kissidor
12/9/12, 4:40 PM
#16

fast det är ju väldigt olika hur mycket minne olika appar tar, så jag skulle ändå kolla hur mycket minne som är tillgängligt under inställningar. grattis iaf i förskott om det stämmer att du ska få en ny telefon Glad, galaxy mini är ju tyvärr ingen höjdare direkt…

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
12/9/12, 5:29 PM
#17

Men då vore det ju väldigt konstigt, för jag hade ju dessa appar för länge sedan också Obestämd

kissidor
12/9/12, 6:18 PM
#18

jaha, det var samma appar och i samma telefon - ok Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
12/10/12, 10:13 AM
#19

Jag vet tyvärr inte vad som är fel då paulina, nog inte lönt och skicka in den heller Obestämd

Frosstis
12/10/12, 12:00 PM
#20

Men tack så mycket för hjälpen ändå. Går väl vänta tils den börjar funka igen :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: