Annons:
Etikettoperatörer
Läst 5255 ggr
[sakring]
2012-11-21 22:31

Problem med mail i mobilen

Då jag har varit i kontakt med både Telia och Samsung men inte blivit klokare så frågr jag här.

Vi försöker lägga in min två e-postadresser i min nya mobil, Samsung Galaxy Slll. Vi kommer så långt som till att få de bekärftade då säger telefonen att det är fel på antingen e-postadressen eller password.

Nu ärdet inget fel på något av dessa då vi har kollat att det är rätt och de fungerar utmärkt här på datorn? Min man la in sin på sin telefon utan några problem men det är en Tel2adress som han har.

Vad gör vi/jag för fel?

Annons:
kissidor
2012-11-22 06:16
#1

sakring vad är det för konton adresserna hör till, är det Google eller Exchange eller vad är det för nåt ni försöker lägga in? proceduren ser ju lite olika ut för olika konton

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
2012-11-22 13:05
#2

Det är om jag förstått det rätt Teliakonto. Jag har lagt in Samsungkonto på den. Det är min vanliga e-mail som jag har via Telia på datorns bredband. Det går bra ända till vi ska bekräfta då den säger att det är fel på password eller användarnamn. Vi har rätt i allting vi lagt in men den kan inte ansluta till servern trots att vi enligt Telia hemsida lagt in rätt server.

[Nathalie62]
2012-11-22 17:12
#3

Om du provar med något annan e-post, fungerar det då ? Till exempel gmail ?

kissidor
2012-11-22 17:57
#4

jag tänkte vilken typ av konto du lägger in det på, om det var exchange eller yahoo eller vad det var. fattade inte heller att det var din telia-mail det gällde, trodde du pratat med telia bara pga att mobilens abonnemang var hos telia.

men tyvärr kan jag inte bidra då Rynkar på näsan, för telias mail blev jag själv aldrig klok på under alla år som jag hade den - styrde över det mesta till min yahoo-mail så fort jag hade skaffat den för att det var så krångligt och stökigt att komma åt telias mail annat än hemifrån (och ibland var det stökigt där med)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
2012-11-22 18:31
#5

# 3 Ska pröva att installera min g-mail.

# 4 Har aldrig haft några problem med att komma åt Telias mail vare sig här hemma eller när jag använder någon annan dator, vare sig i Sverige eller utomlands.

[Nathalie62]
2012-11-22 18:36
#6

#5, Gör så och berätta gärna hur det har gått sen Glad

Annons:
kissidor
2012-11-22 18:54
#7

#5 och jag har knappt haft annat än problem Skrattande.

men att lägga in gmailen är ju bra i vilket fall, eftersom du ändå måste ha den för att ladda ner appar

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
2012-11-22 19:04
#8

# 7 Behöver jag g-mailen för att ladda ner appar? Min man har ingen g-mail? Men han kan ladda ned appar.

kissidor
2012-11-22 19:11
#9

men då laddar han väl ner dem nån annanstans ifrån än playbutiken isf Förvånad? jag har faktiskt aldrig kollat om det går att ladda ner appar därifrån utan att vara inloggad på sitt google-konto, för det har jag alltid loggat in på det första jag gör vid ny telefon eller ny programvara. jag har bara förutsatt det - och jag tycker fortfarande att det låter konstigt om det inte behövs. men om inte annat så kan han ju inte få några automatiska uppdateringar iaf? men det finns ju som sagt andra källor till appar också.

men vad händer om du går in i playbutiken då, utan att vara inloggad på ditt google-konto? är det bara att ladda ner och installera ändå (vet att nu kommer vi in på ett sidospår här, men jag blir bara så nyfiken Oskyldig). förresten du nämnde att din man hade tele2, de har ju tex en egen avdelning i playbutiken har jag för mig att jag läst - den kanske man kommer åt utan att vara inloggad på google? och sen har du ju samsungs egna appar, mm.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
2012-11-22 19:31
#10

Jaha google-konto har han skaffat sen han fick telefonen på telefonen.

kissidor
2012-11-22 19:56
#11

sen han fick telefonen på telefonen? hängde inte riktigt med där Tungan ute, men hursomhelst så har han google-konto ändå då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
2012-11-22 22:11
#12

# 11  Förstår detSkämsHan har skaffat ett google konto på telefonen ska det stå. Hade lite bråttom. Ursäkta. Jag har ett e-posttkonto på gmail sedan tidigare.

[Nathalie62]
2012-11-24 17:47
#13

Vad jag vet så måste man ha ett google konto annars kan man inte uppdatera och hämta nya appar. Har du provat med gmail sakring om det funkade ?

Annons:
[sakring]
2012-11-24 21:15
#14

Inga som helst problem att få in g-mailen i mobilen. Det bara vällde in mail. Min man har ett googlekonto men ingen mailadress.

[sakring]
2012-11-24 22:44
#15

Min man har nu lyckats med att få in telia-mailen i sin mobilFlört men min går det inte med.

kissidor
2012-11-25 15:28
#16

han kanske inte använder sin gmail sakring, men han har garanterat en. en gmail-adress är ju själva användarnamnet på googlekontot Glad

synd att vi inte kan hjälpa dig med telia-mailen, har tyvärr ingen aning Rynkar på näsan

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-11-25 19:57
#17

Det var ju bra att gmailen fungerade, varför inte Telias ville funka vet jag inte, ni verkar ha provat allt utan resultat så det är nog bara att acceptera det då tyvärr.

[sakring]
2012-11-26 23:02
#18

# 16 Jo han hade en när han tiitade efterFlört

# 17 Nej så 17 heller. Min man får in dem sin telefon så varför ska inte jag få in den i min. De är precis likadana. Jag ska gå ned till El-giganten imorgon. Ge upp??????? Åhnej!

[sakring]
2012-12-06 19:02
#19

Nu har Tango försvunnit både från min och min mans telefoner.

kissidor
2012-12-06 20:51
#20

menar du denna app sakring?

är den borta även om ni går in via inställningar/appar (eller om det står program istället för appar i era telefoner kanske)? och har ni provat att gå in i playstore och försöka installera den igen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[sakring]
2012-12-06 21:22
#21

Den ska finnas på program men finns inte där och jag har flera som fallit bort som jag brukar använda den till. Få ta itu med imorgon då jag är lite för seg nu pga  förkylning.

[Nathalie62]
2012-12-10 13:10
#22

Hur har det gått sakring ?

[sakring]
2012-12-10 15:02
#23

Dåligt vill jag lova. Jag har varit sängliggande sen i tosdags kväll pga heshet och snuva. Var till jourcentralen på lördagen för att få hostmedicin.Sover dåligt och tänker ännu sämre.

kissidor
2012-12-13 05:29
#24

usch då, hoppas det inte blir värre! Du får säga till när du mår bättre så får vi återuppta felsökningen då om det inte löst sig. krya på dig så länge!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: