Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2325 ggr
[RMSLiners]
2012-11-29 15:55

Hemligt nr men ändå får man samtal

Jag har en android med Helbop abonnemang och när jag beställde abonnemanget valde jag även hemligt nr. Men trots detta får jag alla möjliga lustiga samtal från telefonförsäljare i sverige och utomlands som ringer titt som tätt och ibland även skit sent på kvällar/nätter. 

Blev tipsad på annat håll om NiX och liknande men sådan tjänst funkar inte på ett nr som är hemligt.

Hur i hela friden kan jag få dessa samtal när jag har hemligt nr och hur blir jag av med dem?

Annons:
Gronstedt
2012-11-29 15:57
#1

De ringer på nummerlistor, alltså först 111111, sedan 111112, 111113 och så vidare, så det hjälper inte att ha hemligt nummer. De sk*ter också i allt vad NIX-listor heter.

[RadioMG]
2012-11-29 15:59
#2

Finns appar som sköter det åt dig. Jag minns inte vad den heter som jag använde mig av innan, men den var riktigt bra. Ringde någon och jag tryckte "spärra" så kunde de ringa utan att jag hörde det och samtalet fick en upptagetton.

Fast du har hemligt nummer får operatören ringa dig och försöka sälja varor till dig, de får dock inte sälja vidare ditt nummer. Är numret "nytt" eller ett använt sedan innan? Kontakta Helbop och fråga!

[RMSLiners]
2012-11-29 16:01
#3

#2 Nytt vad jag vet. Det var inte aktiverat när jag fick det utan det fick jag kontakta dem om så de kunde uppdatera sina servrar.

MichaelE
2012-11-29 16:25
Upp till toppen
Annons: