Annons:
Etikettövrigt
Läst 2320 ggr
ettlitetalias
11/29/12, 5:37 PM

Telefonen lägger av

Nu börjar jag bli trött på min telefon!

Den lägger av ett par-tre gånger i veckan nämligen och då måste jag ta ur batteriet för att få igång den igen.
Oftast på jobbet eller när jag går till/från jobbet.

Funderar på möjliga orsaker och lösningar..
Kan det vara så att kyla och fukt gör att telefonen lägger av? Det är kallt och lite fuktigt i vårat personalrum på jobbet, och vädret här i England kan väl knappast beskrivas som behagligt.

Eller kan det vara någon app som spökar? Har försökt kollat på vad som drar batteri, men det är bara vanliga saker som skärmen osv.
Funderar t.o.m. på om det kan vara min Llama-app.. Har den inställd på att ljudet är på hemma och avstängt på jobbet. Halvvägs mellan jobbet och hemma, och i personalrummet (där det knappt är täckning), så kan den hoppa från ljudlös till normal ca var 5e sekund ibland. Kan det bli för mycket för den så att den bara lägger av?

Annons:
kissidor
11/29/12, 10:32 PM
#1

nej vad tråkigt Rynkar på näsan! när började det här, har det varit så hela tiden eller började det hända ganska så omedelbart efter att du installerade llama-appen, eller började plötsligt långt efter det? eller kanske i samband med jelly bean-uppdateringen? läste nånstans att den appen kan krångla med jb. hursomhelst så skulle jag inte hålla för helt osannolikt att det kan vara den, jag skulle iaf testa att avinstallera den och observera ett tag.

men annars - dvs om det är ett hårdvarufel - så har du ju garanti kvar åtminstone. fast då har du nog haft otur, för man hör ju inte mycket om trasslande sgs2:or

antar att rått klimat kan påverka också, att det skulle kunna krypa in i telefonen liksom. fast det låter ju lite bisarrt att telefonen skulle gå sönder för att man har den i personalrummet Obestämd, men jag vet ju inte precis hur illa det är där i uk Skrattande.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/30/12, 8:18 PM
#2

Har samma frågor som kissidor och för mig låter det osannolikt att den skulle gå sönder i ett personalrum Obestämd

ettlitetalias
11/30/12, 8:57 PM
#3

Hmm, jag installerade Llama-appen dagen efter jag fick telefonen, så det är en svår fråga att svara på.. Har avinstallerat appen nu iaf, så får väl se hur det går över de närmaste dagarna. Vore synd om telefonen inte klarar av den (det är väl antagligen skiftningarna med signalen som är problemet isf), men då får man väl försöka hitta andra alternativ :)

[Nathalie62]
12/1/12, 11:23 PM
#4

#3, Hur har det gått ?

ettlitetalias
12/2/12, 11:49 AM
#5

Den fungerade fint igår :) Lite seg att vakna upp efter att ha varit i personalrummet, men antar att den var lite kall då.

kissidor
12/2/12, 6:17 PM
#6

hoppas det löser problemet iaf, även om det är synd ifall du inte kan använda din kära llama-app Rynkar på näsan. det där med täckningen som gör att den inte riktigt vet var den är kan säkert vara boven i dramat

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
12/3/12, 7:16 PM
#7

#5, Hoppas det fortsätter så ettlitetalias

Upp till toppen
Annons: