Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 3652 ggr
Gråsuggan?
11/30/12, 4:38 PM

Kontantkort efter abonnemang

Hej!

Mitt abonnemang går ut imorgon och jag ska få en ny mobil till jul. 
Funderar på att köpa ett kontantkort så jag kan ringa under december…

Går det? Att först haft ett abonnemang och sedan köpa kontantkort?

Tacksam för svar! :)

Annons:
Fridaaaa
11/30/12, 4:38 PM
#1

Ja det går om man säger upp det. Det är 3 månaders uppsägningstid med på stort sätt alla ställen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gråsuggan?
11/30/12, 4:40 PM
#2

#1 Men det går ut imorgon…

Fridaaaa
11/30/12, 4:41 PM
#3

#2 Har du sagt upp det då? För man har ju bindningstid i visst antal månader men många har sedan att man måste säga upp det 3 månader innan man vill ha det uppsagt, just för att det är 3 månaders uppsägningstid.
Så är det abonnemanget eller bindningstiden som går ut? För det är inte samma sak :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Annica.78]
11/30/12, 4:44 PM
#4

Klart det går. Skulle mobilen vara låst till just den operatören du haft abonnemanget hos, så kan du bara ta kontantkort hos dom.

Gråsuggan?
11/30/12, 4:45 PM
#5

#3 Oj, ingen aning! Antar att det är abonnemanget.   
Går det att ringa till mobilen om bindningstiden är kvar iallafall?

Gråsuggan?
11/30/12, 4:46 PM
#6

#4 Så jag kan köpa kontantkort fast bara där jag hade abonnemanget? :)

Blir lite förvirrad…Tyst

Annons:
Fridaaaa
11/30/12, 4:51 PM
#7

#5 Är bindningstiden kvar, så betalar du ju fortfarande abonnemanget :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Annica.78]
11/30/12, 4:51 PM
#8

När man köper en mobil med abonnemang så brukar den oftast vara operatörslåst mao går bara att ha kort i mobilen från just den operatören.  Är abonnemanget på telia, går det bara med telia osv. Är den öppen så ska du kunna ha vilket kort som helst i mobilen.

Fridaaaa
11/30/12, 4:54 PM
#9

#8 Dock ska hon få en ny mobil i jul, så då får ju den vara olåst eller låsas upp så kan man ha abonnemanget där :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RadioMG]
11/30/12, 4:55 PM
#10

Om ditt abonnemang var hos tex Telia och mobilen är låst till Telia så går det utmärkt att använda ett kontantkort från Telia.

Är inte mobilen LÅST till någon operatör så kan du köpa vilket kontantkort som helst.

Du kan beställa ett kontantkort från internet och föra över ditt nuvaranmde nummer till kontantkortet, det fyller du bara i under beställningen.

Gråsuggan?
11/30/12, 5:15 PM
#11

Okej :)

Jag slutar betala för det imogon också, har haft abonnemanget i ca 2 år.

Fridaaaa
11/30/12, 5:22 PM
#12

#11 Ok men har du sagt till dem att du vill säga upp det? För det avslutas inte automatiskt efter 2 år :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gråsuggan?
11/30/12, 6:30 PM
#13

#12 Var på Elgiganten och frågade, så jag vet nu! Tack :)

Annons:
[Nathalie62]
11/30/12, 8:09 PM
#14

#13, Vad sa dom då Gråsuggan ? Jag har också för mig det är som Frida skriver, kunde du föra över abonnemanget till den nya mobilen sen ?

Gråsuggan?
12/1/12, 3:30 PM
#15

#13 Abonnemanget var avslutat och det gick att ändra om till kontant direkt! :)

[RadioMG]
12/1/12, 3:35 PM
#16

Härligt! …. o grattis till ny mobil i julklapp!

Gråsuggan?
12/1/12, 4:56 PM
#17

#16 Haha, tack! ^^

[Nathalie62]
12/1/12, 11:21 PM
#18

#17, Trevligt när det går att ordna på ett enkelt vis Glad

[sakring]
12/2/12, 12:15 AM
#19

Ja har man en bindningstid på ett visst antal månader så förfaller abonnemanget efter den tiden. Det har man ett tills vidare abonnemang så har man 3 månaders uppsägningstid.

Fridaaaa
12/2/12, 8:56 AM
#20

#19 Nej så är det inte på telenor t.ex.
Jag har en viss tid som jag är bunden, efter det, så fortskrider det automatiskt fast jag har 3 månaders uppsägningstid bara :) Så det bryts inte automatiskt :) Dem frågar inte ens utan man får hålla reda på det själv och bryta om man vill bryta sen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
12/2/12, 6:20 PM
#21

så har det iaf inte tidigare varit på telia heller vad de har sagt till mig iaf - man måste säga upp det 3 månader innan det löper ut för att det ska avslutas den dag bindningstiden går ut. så jag brukar lägga in en kalenderpåminnelse 3 månader innan bindningstidens utgång för att kunna antingen säga upp eller binda om med förmåner så tidigt som möjligt

brukar ju gälla andra abonnemang också, som tv tex.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
12/2/12, 6:40 PM
#22

#21 Menar du mig? För det var just det jag skrev :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
12/2/12, 6:59 PM
#23

nä frida, det var adresserat till sakring - dvs jag tillförde min egen erfarenhet fast från en annan operatör som stöd för din uppfattning helt enkelt Glad. tänkte det framgår väl av sammanhanget vem jag svarar så jag satte inte in några nummer eller namn - sorry om det blev förvirrande Skäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
12/2/12, 7:12 PM
#24

På Telia fortskrider abonnemanget  vill du byta så går det bra men 24 månader har du fast på Telia. Jag har haft ett Telia-abonnemang under ett år men bytte till ett annat utan att säga upp det. Efter att ha varit bunden två år innan dess.

kissidor
12/2/12, 7:35 PM
#25

ja precis byta kan man ju göra utan att säga upp det gamla Glad - bytet ersätter ju då uppsägningen sas

Värd på Mobiltelefoner och Android

[sakring]
12/2/12, 7:52 PM
#26

Inte om det är 24 månaders bindningstid på det abonnemanget så hade jag kunnat byta det mor ett billigare exempelvis.

kissidor
12/2/12, 8:33 PM
#27

nej man kan ju inte byta ner sig under bindningstiden, men byta upp sig går säkert. men det jag menade var att efter bindningstiden så kan man ju antingen säga upp det eller byta

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
12/3/12, 7:11 PM
#28

Ja efter bindningstiden gått ut så kan man antingen säga upp det eller byta.

Lina R
12/16/12, 8:05 PM
#29

Och bara för att förtydliga… Abbonemanget upphör ju inte automatiskt bara för att bindningstiden gör det… Vill du ha kvar abb så kan du ju helt enkelt behålla det :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Upp till toppen
Annons: