Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2503 ggr
Fridaybrew
2012-12-02 11:45

Netflix på mobil

Min tjej köpte Netflix för hon ville testa och jag var skeptisk till att det svenska utbudet var något att ha.

Jag blev glatt överraskad det funkar så finfint så =)

Testade att använda det på min samsung galaxy note och det var inga problem alls fin fin stor bild som flyter på bra. Det kan visserligen bli lite pixligt men pausar man så får man upp en liten buffer så blir det bra och det händer inte ofta utan klart inom tolerans. Misstänker det beror på ens eget wifitäckning än själva netflix.

Gillar att det fungerar på ps3, xbox och lite nyare tvapparater. Tex var vi hem till vänner som har ps3a så då installerade vi netflix på deras ps3a lite snabbt och sen loggade in med våra uppgifter vips hade vi hela filmbiblioteket med oss och kunde välja =)(sen avinstallerade vi innan vi åkte)

Så lätt värt 80 kr/mån

Enligt netflix behövs iaf 500kb/s (4Mbit) för att flyta fint.

/Fridaybrew

Annons:
kissidor
2012-12-02 18:16
#1

jag kommer också att ha kvar det efter årsskiftet då jag får börja betala Glad. det kanske inte är så pinfärska serier och filmer direkt, men jag har missat mängder av serier i flera år för att de gått för sent på kvällarna eller att sambon utövat diktatorskap med fjärrkontrollen, så jag har massor att ta igen och för mig är netflix utbud helt ok.

vi tittar på sovrums-tv:n via en tv-sticka som kör android, på vardagsrums-tv:n via dotterns nintendo wii, samt när både skola och fritids är stängt för planeringsdag så dottern får följa med till jobbet kan hon titta på datorn medans jag är på möten Flört. nexusen har väl kanske ändå liiite liten skärm för att man ska titta på den annat än i nödfall, men på surfplattan måste det ju gå finfint, det har bara inte varit aktuellt än då det alltid funnits större skärmar tillgängliga.

gillar verkligen att det finns så många olika sätt att komma åt det Glad

det är bra också att den buffrar i förväg om täckningen inte är den bästa, hatar tex canal go som tydligen inte gör det, totalt oanvändbart Rynkar på näsan

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-12-03 19:22
#2

Jag använder mig inte av Netflix då jag tycker deras utbud inte är något vidare, jag ser hellre på swefilmer.com, där är det mycket nytt som kommer upp i både filmer och serier och det är gratis, dock inget jag testat på mobilen för använder bara datorn till att se sådant, även om jag har en stor skärm tycker jag den är för "liten" för att kolla på filmer/serier från en mobil.

kissidor
2012-12-03 22:44
#3

jodå, det går finfint att kolla på swefilmer.com genom tv-stickan också - det känns ju lite skumraskigt dock att göra det, även om det vad jag förstår inte är olagligt för användaren att titta eftersom det streamas och inte laddas ner.

tack för tipset om att pausa och buffra lite förresten fridaybrew, hade faktiskt inte tänkt på det Skäms.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-12-04 19:56
#4

#4, Nei ingenting behöver laddas ner så det är toppen Skrattande

kissidor
2012-12-05 07:34
#5

jo, fast det är ju det att man inser ju ändå att det är enligt lagens syfte inte ok, men att de har lyckats kringgå det - upphovsrättsägarna till filmerna får ju inte betalt.

jag föredrar nog att använda en tjänst då jag betalar och vet att allt är i sin ordning med det juridiska, då behöver jag inte fundera på den moraliska sidan av det. men den kostnaden måste ju vara skälig, annars blir det ju självklart så att folk söker andra sätt. de 79/mån för netflix är enligt min mening högst skäligt. sen är det ju synd kanske att det skandinaviska netflix-utbudet inte är lite färskare, men det kanske förbättras så småningom. för mig personligen är det som sagt helt ok ändå, det finns massor där som jag inte har hunnit se förut Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: