Annons:
Etikettövrigt
Läst 2061 ggr
Moalinn
2012-12-06 16:04

HTC One X+

Lite dåligt med uppdatering här, men jag testar ändå.

Jag har bytt från en HTC Sensation till en HTC One X+. Det är lite så att jag tvekar över köpet då jag saknar några funktioner. Tänkte kanske om det är någon annan här inne som har en likadan och kanske vet om det går att fxa.

Språk på tangentbordet.
Sensation - Finns en liten knapp direkt på tangentbordet där man trycker för att ändra språk till vilket man vill, smidigt och bra då jag växlar mycket mellan svenska och engelska.
One X+ - Saknar den funktionen och har inte kunnat hitta något snabbt sätt att kunna byta språk på. Så just nu sitter jag och matar in de engelska orden i svenska ordlistan - segt i längden kan jag säga då jag använder "telefonknappsats".

Snabbinställningar i "aviseringfältet" (tror det är namnet?) högst uppe.
Sensation - Kunde trycka på en snabb liten knapp så kom man direkt till tex. Wifi, mobildata, bluetooth och så vidare.
One X+ - måste trycka på "inställningar" knappen i fältet, senare om jag ska in på att dela nätverket med datorn (vilket jag gör så fort jag är hemma) måste jag trycka på mer och sedan in på "Delning av mobilt nätverk".
- Det kanske är något som kommer i en uppdatering senare?

Tror inte det var något mer som jag kan komma på just nu.

(flytta gärna inlägget, vet inte riktigt var jag ska lägga det)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
kissidor
2012-12-06 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

ang uppdateringarna så har vi som jobbar med sajten varit lite krassliga och jobbat för mycket övertid och lite sånt så vi har inte riktigt haft kraften att skapa nya inlägg, artiklar etc - men om du kollar så ser du nog att vi svarar på frågor iaf efter bästa förmåga Flört.

men jag har varken haft sensation eller one x, så jag kan inte svara på din fråga ang tangentbordet - men jag skulle ändå vilja råda dig att ladda ner ett annat tangentbord från play-butiken, då kan du få det precis som du vill ha det och antagligen bättre än du ens visste att det gick att få. mina favoriter är dels swiftkey 3 och dels swype beta (som iofs inte finns i playbutiken, men den kan laddas ner direkt från swypes hemsida däremot). den senare långtrycker man bara på blanksteget för att byta språk tex.

ang snabb ändring av wifi, gps etc - har du kollat alla widgetar då? strömkontroll heter den widgeten i min lur, och den är nog android-standard helt enkelt. såhär ser den ut (det är den nedre widgeten jag menar förstås):

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2012-12-06 21:39
#2

Jag har en HOX och vad gäller språkvalsknapp så har jag det på min lur. HOX+ kör ju JellyBean och jag vet inte om de har ändrat något på tangentbordet. Det enda jag kan tipsa om i dagsläget är kolla under inställningarna till tangentbordet och se om du har båda språken aktiverade. Kanske någon som har JB installerat som kan ge bättre svar. Om inte återkommer jag om någon vecka när jag har installerat JB på min HOX. :)

Gällande snabbinställningar håller jag med tidigare svaret, kolla widgetarna. Finns flera olika att välja mellan på HTC för att få de funktioner du eftersöker. Tror det kan göra ditt liv lite enklare. Kan även tipsa om HD Widgets på market där du får möjlighet att snygga till widgetarna och ändra så de passar just dig både funktionsmässigt och utseendemässigt.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Moalinn
2012-12-06 22:18
#3

Tror jag har varit lite lat och inte orkat gå in och gräva så mycket i alla inställningar. Men jag hittade så jag kunde ändra språket snabbt och lätt och hittade även en widget för surfpunkt.

Tack! (:

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
2012-12-09 16:43
#4

vad bra att du hittade lösningen moalinn Glad - ser nu att jag läste ditt inlägg slarvigt Skäms, det var ju inte alls att slå på telefonens åtkomst till wifi du for efter, utan tvärtom att dela ut wifi från den, men lösningen med en widget var ju ändå densamma Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-12-10 10:17
#5

Vill först beklaga angående uppdateringarna här men tyvärr är det som kissidor nämnde och hoppas det  blir bättre efter jul.

Vidare är jag glad att problemen löste sig för dig.

Upp till toppen
Annons: