Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2216 ggr
BeccaTilda
12/7/12, 11:32 PM

Varför fungerar inte simkortet?

Idag när jag satt och skrev ett meddelande så la täckningen plötsligt av, och den har fortfarande inte kommit tillbaka!! Testade med ett annat simkort i mobilen och då fungerade täckningen (det hade samma abonnemang det.

Någon som vet varför det plötsligt kan ha lagt av??

Annons:
kissidor
12/8/12, 3:33 PM
#1

ibland kan själva sim-korten bli dåliga tydligen - hur gammalt var det sim-kortet som du hade dålig täckning med? tydligen så ska man inte ha dem hur länge som helst, men de kan bli dåliga även om de är ganska nya. om du ringer operatörens support och berättar det du skrivit skulle det inte förvåna mig om de misstänker detsamma och skickar ut ett nytt sim-kort till dig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

BeccaTilda
12/9/12, 12:12 PM
#2

1# tack för svaret! Men var nämligen såhär:

Pappa hade beställt en iPhone5 till mig som jag skulle få när jag fyller på lördag, så när han hämtade ut den (som hade samma nummer som min gamla mobil) så avaktiverades mitt kort, hahaha :) Vilket ilandsproblem det blev tillslut :)

kissidor
12/9/12, 4:35 PM
#3

aha, men då kan du iaf ha mitt svar i minnet ifall ditt sim-kort skulle bli dåligt nån gång i framtiden Flört - och så får jag väl gratulera till en ny telefon Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
12/10/12, 10:28 AM
#4

Grattis till en ny telefon Becca, trevligt när problem är så enkla att lösa. Glad

BeccaTilda
12/10/12, 2:19 PM
#5

Tack så mycket!! :)

Upp till toppen
Annons: