Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2796 ggr
Snurpan79
2012-12-16 14:57

Vad är viktigast?

Vad är viktigast för dig när du ska köpa ny mobiltelefon?

Skriv gärna en rad eller två och motivera ditt svar. Glad

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Snurpan79
2012-12-16 14:58
#1

Det är många saker som är väldigt viktigt för mig, men designen är nog det viktigaste för mig. Tilltalar inte designen mig så kvittar det nästan hur bra mobilen är i övrigt.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Lina R
2012-12-16 16:15
#2

OS är ju det viktigaste, jag vill inte ha annat än Android eller möjligtvis Windows 8.

Sen är det nog i fallande ordning:
Utseende
Känsla (vikt, hur de beter sig när man rör vid den, hur snabb den är)
Flexibilitet (ex som med Samsung att man kan ladda med vilken micro-usb-sladd som helst, jag har laddat min med kamerasladdar, mobila bredbandssladdar, andra mobilmärkes-sladdar)
Kamera
Att den inte är okänd för att gå sönder lätt (skulle aldrig våga ha en iPhone pga alla jag känner som har sprickor på sina)

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
2012-12-16 18:36
#3

Priset är min utgångspunkt, sedan maximerar jag de övriga parametrarna inom den prisklass som jag valt.

kissidor
2012-12-17 13:29
#4

bra fråga snurpan Glad.

jag svarade prestanda, men tvekade mellan det och operativsystem. som det är nu när det finns toppmodeller inom såväl android som ios  så är det egentligen operativsystemet som styr mitt val, jag skulle tycka det var ganska trist att ha en iPhone som min egen telefon, men som jobbtelefon skulle jag inte bry mig om det.

men låt oss säga att det tex bara fanns sunkiga budgetlurar med android Förvånad, då skulle jag ju hellre köpa en w8-lur eller en iPhone.

sen är det många av de där parametrarna som är viktiga, och där hoppas man ju att om man köper en lur som ligger på topp inom flera av dem så är den iaf helt ok inom alla. kameran är nog det som är minst viktigt för mig. batteritiden är egentligen ingen jättegrej heller då jag normalt kommer åt att ladda nästan dygnet runt. däremot vill jag egentligen helst ha utbytbart batteri vilket talar emot nexus 4 som annars utan större tvekan alls skulle varit min nästa lur.

det låter kanske inte klokt förresten, men ljudkvaliteten är ingen av mina topprioriteringar heller - jag använder den ärligt talat nästan inte alls till att ringa med Skäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-12-19 13:48
#5

Trevligt med lite undersökningar Snurpan79 Glad

För egen del är det så mycket som spelar in så har inget specifikt jag går efter.

SpaceGangster
2013-01-08 01:34
#6

#1   Jag håller med dig, Snurpan79… Jag röstade på designen som viktigaste "grej" när man köper ny mobil.. om jag skulle ha en mobil som var ful, så skulle jag inte gilla & använda den..  sen så vill jag ha en "vettig" kamera & bygg-kvalité… =)

Fast nästan lika viktigt för mig är priset. (man har aldrig råd med senaste modellerna när man lever på soc) Tungan ute

Annons:
kissidor
2013-01-08 17:02
#7

jag håller inte alls med om det med designen - tycker man telefonen är riktigt bra så vänjer man sig vid utseendet tycker jag Glad. men en snygg telefon som presterade dåligt - HU Förvånad. den skulle jag nog snart börja tycka var ful som stryk Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2013-09-13 11:52
#8

Puffar upp för fler svar 😃

Moalinn
2013-09-13 12:27
#9

Jag kollar mest på prestandan faktiskt. Jämför ofta mobiler utefter det och väljer den som "är bäst" - så att säga. Kan inte direkt säga att HTC One X+ är den snyggaste (eller speciellt smart gjord heller i och med att kameran tar den största smällen) mobilen men det brydde jag mig inte om.

Operativsystemet kommer sen, jag kan inte tänka mig att ha en iOS utan jag håller mig till Android.

Ska jag lista upp resten av sakerna skulle det se ut såhär
Prestanda Operativsystem Skärm - Stor skärm är det som gäller nu för tiden och den ska även vara lätt att hantera.
Batteritid - Lyssnar på väldigt mycket musik vilket drar mycket batteri.
Kamera - Fotograf här!
Ljudkvalitén - Som sagt, mycket musik. Ringer däremot inte lika mycket.
Lagringsutrymme - Musiken måste få plats, även bilderna.
Täckning - Har en förmåga att befinna mig på "döda ställen" där täckningen är väldigt dålig.
Byggkvalité - Inte jätteviktig men den måste ändå ha kvalité i och med att jag är en ryttare också.
Designen - Inte alls viktig egentligen. En bra mobil brukar ofta ha en snygg design.

Är inte så jättebra på det här med mobiler och sånt så om jag har missförstått något så är det bara att säga till haha 😊

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nathalie62]
2013-09-13 12:35
#10

#9, Det är helt korrekt Moalinn, tack för ditt deltagande
Det är väldigt intressant och veta vad folk anser är viktigast när det gäller köp av mobil 😃

[Gladamarsvin]
2013-09-13 15:17
#11

Att den är fint skick och att de är samsung

bamse6311
2013-09-13 15:55
#12

Jag svarade OS eftersom jag nog är lite Android-nörd.

Sedan så är det många andra parametar jag tittar på.

Säger precis som #3 Moa att först och främst så tittar jag på lurar inom den prisnivå som passar min ekonomi.

Kameran är också en viktig parameter för min del då jag skickar mycket bilder både till Instagram och Facebook.

Precis som #4 kissidor så vill jag helst ha en lur med utbyttbart batteri och jag vill helst även ha plats för SD-kort.

Måste snart köpa ny lur och har egentligen svårt att tänka mig en lur med mindre RAM än 2 GB.

Processor och prestanda är också sådant som jag tittar på.

Även om jag är lite HTC-fan så är däremot inte varumärket av egentlig större betydelse.

Kort sagt så vill jag ha bästa möjliga lur inom den prisklass jag tänkt mig.
När jag nu har börjat titta på en ny lur så skall den ligga inom prisklassen 3-4 000 vilket medför att det inte blir ett flaggskepp.

Funderar starkt på en Samsung SGS3 4G men tycker att Samsung stoppar så mycket "onödigt" i sina lurar.

Jag har också tittat på Nexus4 vilken dock som sagt varken har utbyttbart batteri eller plats för SD-kort.
I övrigt så är ju dock Nexus4 en renodlad Android vilket passar mig.

Nåväl, riktigt kul att läsa hur ni alla tänker och vilka parametrar som ni väljer lur efter.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
2013-09-13 16:25
#13

bamse6311; S3 4G rekommenderas varmt, till och med storleken har visat sig överkomlig. Köpte ett fullt "bumper" så att den både klarar lättare stötar och blir mindre hal, men tyvärr ännu större och ser betydligt klumpigare ut, men billiga tillbehör finns och är alltid ett + med de mer populära modellerna (för oss som iphone vägrar då).

Det som är drygt är att som du skriver finns mycket "gratisgrejer" som är svåra (inte går?) att bli av med, men i en telefon med bättre kapacitet så stör inte detta nämnvärt, tillskillnad mot den tidigare mini, där kapacitet och utrymme kvävdes av "maps", "gmail" och diverse…

Annons:
bamse6311
2013-09-13 16:43
#14

#13 Moa

Hej och tack för ditt svar på mitt inlägg.

Jo, som det ser ut just nu för min del så är det SGS3:an 4G som ligger närmast för min del.

Har som sagt även kikat en del på Nexus4 men då kan man som sagt inte byta batteri och inte heller finns det plats för minneskort.

Kameran som är viktigt för min del är jämförbar i båda, dessutom så har båda 2 GB Ram.

Jo Moa, det är SGS3:an 4G som ligger närmast till för min del.

Kör HTC Sensation just nu så jag är ju van vid "skräp" som tillverkarna stoppar in i sina lurar *skrattar*.

Precis som du också skriver så har ju Samsung ett otroligt stort utbud av tillbehör vilket man näppeligen kommer att få till LG:s Nexus-lur.

Tackar än en gång Moa.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Moa-]
2013-09-13 16:58
#15

Ha ha, vet inte hur mycket det svaret var att vara tacksam över. =P Däremot skulle jag nog rekommendera att slå till med den versionen nu, innan den är helt "ur tiden". Det talas ju redan om en femma… Dock finns ju mer även till Samsungs "flaggskepp" än deras mindre varianter, varför S-serien är smidig…

bamse6311
2013-09-13 17:16
#16

#15

Jo, det ligger inom närmsta tiden för min del att köpa ny lur.
Anledningen att jag tittat på just 4G modellen är egentligen för att den har 2 GB RAM till skillnad för 1GB som den "vanliga" 3:an har.

I min Sensation har jag 1 GB men för min del och mina behov så är det helt enkelt för lite RAM minne.

4G kommer jag dock inte att ha någon användning av

Detta därför att jag inte tänker släppa mitt nuvarande abonnemang på Telenor.

Har ett äldre abonnemang för 199 kr/mån.
Ring för allt och 3 000 sms samt det bästa av allt helt obegränsad surf till samma hastighet hela tiden.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
2013-09-14 08:55
#17

Mycket svårt att välja men jag valde prestanda. Varför? Tycker det är viktigt att allt går fort, lätt och snabbt utan krångligheter.

[Nathalie62]
2013-09-14 11:29
#18

#17, Ett bra motto Jens,  det ska gå snabbt, lätt och utan krångel 😃

[VSK]
2013-09-14 13:21
#19

Jag valde oxå prestanda, men prestanda är ju typ allt i telefonen. Snabbhet, bra batteritid, bra skärm mm.

[Moa-]
2013-09-14 13:42
#20

bamse6311; beroende på hur mycket man surfar så finns ju flera bra alternativ på abonnemang även idag, jag nyttjar alltid mitt abonnemang till att delbetala/ta bort kostnaden för telefonen. Min senaste faktura hamnade på 279 kr för telefon, sms (fria), surf (3 GB), Spotify och samtal (endast öppningsavgift inom Telia)…

Annons:
kissidor
2013-09-14 19:24
#21

ja Bertil du kanske borde se över hur mycket du faktiskt surfar på mobilen varje månad, och fundera över om det verkligen är så viktigt att ha kvar det abonnemanget du nu har 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-09-15 00:01
#22

#20 Moa och #21 kissidor.

Tackar så väldigt väldigt mycket för era inlägg 👍.

(Har alltså nu ett abonnemang som kostar 199 kr/mån.
Ring för allt samt 3 000 sms och framförallt helt obegränsad surf till samma hastighet hela tiden.)

Nej, jag har inte mätt hur mycket jag använder då det hittills inte behövts då jag har obegränsad surf.

Jo, jag surfar väldigt mycket hela dygnet runt.

Är ständigt uppkopplad på Facebook och många många andra sajter.

Samtidigt som jag sitter och ser tv på en kanal så kan jag sitta med en annan tv kanal på luren.

Streamar jäkligt mycket musik på Spotify, radio på TuneIn mm.

Kollar mycket på "tuben" osv osv.

Till saken hör att jag inte har någon router hemma och därmed inte något Wi-fi så jag kör allt via mobila nätverket hela tiden, även hemma alltså.

Anledningen att jag inte skaffat någon router är väl mest att jag inte har något behov av en sådan.

Min dator är även den uppkopplad runt 12 h/dygn även om jag inte sitter vid den och bredbandet till den kör jag på "fast kabel" vilket jag tycker är snabbast.

Nåväl, angående en router så skulle säkert comhem bjuda på en sådan om jag frågade dem.

Som mobiloperatör så har jag Telenor och har haft det ända sedan det en gång i tiden hette Eurovoice.

Det minsta abonnemanget idag på Telenor som jag tror att jag eventuellt skulle klara mig på är "Medium" där man för 4 GB surf och kostar 399 kr/månad.

Skulle jag till det även lägga till förhöjd avgift för en lur så drar det till ännu mer.

Därför så har jag tänkt så här eller rättare sagt så var det min yngsta son som tänkte till:

Om jag behåller mitt nuvarande abonnemang och köper en lur på delbetalning så kan det bli billigast i längden.

Jag köper luren på 10 månaders räntefrie delbetalning och samtidigt så behöver jag inte binda ett dyrare abonnemang i 24 månader.

Skulle jag välja abonnemang Medium med 4 GB surf så kostar det alltså 399 kr/månad.

Till det så kommer då den förhöjda avgiften på luren och en SGS3 4g kostar då i förhöjd avgift 130kr/månad i 24 månader.

Frågade min son som ju har jobbat med mobiltelefoni och mobiloperatörer.

Trodde kanske att mitt nuvarande abonnemang skulle "ryka" all världens väg i April när min nuvarande bindningstid går ut.

Dock så sade han att ingen operatör stryper ett abonnemang som man har. Alexander sade att det finns fortfarande de som kör med gamla "pott-abonnemang" utan att operatörerna stryper det.

Det är därför som jag har resonerat som så här att det kanske är bättre att behålla mitt nuvarande abonnemang som ju faktiskt är suveränt med ring för allt samt 3 000 sms och helt fri och obegränsad surf till samma hastighet hela tiden och då köpa en lur på räntefri betalning.

Nåväl, så här jag resonerat och som sagt så var det min son som fick in mig på den tankebanan.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-09-15 05:15
#23

#22

Jag tycker du resonerar helt rätt bamse.

Dock så fatta jag inte om du hade "vanligt" internet oxå via Comhem? (jag skyller min trögväckta hjärna på för lite kaffe)

Har du "vanligt" internet oxå men ingen router så kan jag varmt rekommendera en router. Inte minst för säkerhetens skull. En router är ju som en dörrvakt. Finns det ingen bugg i mjukvaran så skall den inte släppa ut trafik på internet såvida du inte medvetet ställt in dator och router så.

Detta för att det finns nåt som heter uPnP (Universal Plug and Play) vilket gör att dator och router skall sköta sånt själv med konfiguration av portar mm om du tex behöver dela med dig av nåt (server). uPnP brukar vara aktiverat original i routrar och Windows.

uPnP är inte så säkert så som man önskar, men bra mycket säkrare än att inte ha nån router alls. Att ha allting uppdaterat är AO.

Nu vet jag inte vilken bandbredd du får på ex bredbandskollen med din mobil, men låt oss säga att du har bra täckning och lite belastning så bör du nog få ut 5 mbit/s iaf. Det finns ju flera olika 3G-hastigheter men den slöaste stödjer 7.2 Mbit/s om jag inte minns helt galet.

När jag hade min SE Satio så kunde man via det medföljande programmet nyttja telefonen som ett modem, vet ej hur det funkar med din lur. Annars kanske din lur stödjer hot spot eller vad det nu må heta, men din telefon agerar som trådlös internetdelning, men då måste du ha Wifi-kort i din dator.

Det finns trådlöst nätverkskort som går via USB så det är både lätt och smidigt att koppla in sånt om man vill.

Räcker bandbredden som din telefon har, så hade nog jag i din situation funderat på om att avsluta Comhem, allt för att spara pengar.

Om så är fallet, så har du hux flux råd att köpa den där värstingluren 😃

kissidor
2013-09-15 09:15
#24

ja om du streamar så mycket i luren och inte har något wifi hemma så förstår jag bättre varför du för död och pina inte vill släppa ditt abonnemang Bertil 🙂. även om jag också tycker att det är hög tid att du skaffar dig en wifi-router till din fasta lina 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-09-16 00:55
#25

#23 VSK och #24 kissidor.

Jo, jag har Comhem och har det både till mitt bredband som jag alltså kör på direkt kabel mellan modemet och datorn.

Dessutom så har jag via comhem också min fasta telefoni och Tv-box.
Har alltså med andra ord både bredband, hemtelefoni samt Tv via comhem.

Nu har jag iofs också TV via det vanliga kabelutbudet men eftersom jag bor i en bostadsrätt så bjuder helt enkelt föreningen (anslutna till Riksbyggen) mig på 8 favoriter.

När jag får min månadsfaktura från comhem så har jag en debiterad post på 8 favoriter som i nästa rad blir kreditpost på samma summa.

Visst kan jag säkert få en router om jag ringer till comhem.

Om inte annat så kan jag ju alltid hota dem med att gå över till Tele2 eftersom föreningen även har låtit Tele2 installera fiberoptik till fastigheten och varje lägenhet.

(Dock så gillar jag inte Tele2 och då mycket på grund av de otrevliga och påträngande för att inte säga hotfulla  "provisionssäljare" som kom när fiberoptiken var inkopplad.
Som sagt så hände det två gånger och båda gångerna så var det två mycket otrevliga och som sagt närmast hotfulla provisionssäljare som kom.
Om detta har jag haft en lång konversation med ansvarig för försäljningsavdelningen på Tele2 och därefter sluppit de här otrevliga hotfulla säljarna).

Nåväl och åter till ämnet om mitt mobilabonnemang!

Hur jag än funderar och resonerar samt räknar så kan jag inte komma till någon annan slutsats att det billigaste alternativet för mig blir just det där med att behålla det abonnemang som jag har nu och köpa en lur på delbetalning.

Låt mig bara göra ett litet räkneexempel.

Om jag nu skall ta det där "medium" på Telenor vilket är det minsta som jag anser mig behöva så blir det 24 månader X 399,00 kr = 9576,00 Kr.

Med mitt nuvarande abonnemang så blir det 24 månader X 199,00 kr = 4776,00 kr.

Alltså en mellanskillnad på 4 800,00 kr på 24 månader.

Sedan så skall jag ju också ha en lur och vare sig jag köper den via förhöjd månadsavgift eller räntefri delbetalning så blir det säkert ungefär likvärdigt eller så blir det kanske till och med dyrare att köpa den med förhöjd avgift.

Om man nu tittar på den här mellanskillnaden på 4 800,00 kr på 24 månader och jag har bestämt mig att köpa en lur som ligger i prisläget mellan 3 - 4 000,00 Kr så har jag ju då i princip fått luren helt gratis och rent logiskt så skulle jag ju även kunna köpa en lur som kostar 4 800,00 kr och även få den i princip helt gratis.

Dessutom så är det ju så här att om jag skaffar ett annat abonnemang så kan jag aldrig någonsin få tillbaka det som jag nu har då det helt enkelt inte finns för nytecknande.

Det är ju inte alls konstigt att det inte finns för nytecknande för vilken operatör i detta landet skulle vilja teckna ett sådant abonnemang med en kund?

För operatörens (Telenors) del och för min del så mycket som jag använder mitt abonnemang så måsta jag i dagsläget vara rena rama förlustkunden för deras del.

Om inte annat så är jag säkert en abonnent som dom säkert vill tjäna mer pengar på än vad de gör i dagsläget.

Till sist så har vi det där med luren.

Kan jävlar inte bestämma mig för om det skall bli en SGS3 4G eller Nexus4.

Båda har sina både fördelar och nackdelar.

Nackdelarna är bland annat Samsung har mycket plast och Nexus har mycket glas.

Prestandamässigt så är de likvärdiga och eftersom jag plåtar mycket så verkar kameradelen i de båda vara likvärdig.

I Samsung så får man en massa "onödigt skräp" som Samsung stoppat och som inte går att ta bort.

I Nexusen får man en renodlad Android, så att man nästan kan kalla den rootad redan från leveransen av den.

I SGS3 4G kan man sätta in ett SD-kort och man kan byta batteri men det kan man inte göra i Nexus4.

Fan, jag tycker att det är ett svårt val vilken lur jag skall köpa men å andra sidan så är ju alltid sådana problem enbart trevliga problem.

Finaste och Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2013-09-16 06:58
#26

#25

Ok bamse då förstår jag mer hur du resonerar.

Jag själv resonerar näsan likadant. Min S2 jag hade kostade 175kr i månaden och jag tyckte faktiskt det var värt det då när jag köpte den så var den ruskigt dyr.

Jag skulle aldrig i mitt liv betala en sån dyr lur kontant, även om jag hade de pengarna.

Sen till min S4 då. Jag skulle ringa Tele 2 och slutbetala min S2 i förväg, men si det gick inte för att de hade slutat med det alternativet. Givetvis blev jag lite sur.

Visst man kunde förbetala månadskostnaden för luren men då fick man minsann betala för abonnemangskostnaden oxå, vilket är rent idiotiskt.

Nåväl, hon jag pratade med på Tele2 frågade om jag inte ville ha en ny lur och jag sa att jag inte kan betala för två abonnemang samtidigt. Då sa hon att det är inga problem för det är bara att pausa det ena tills det gamla går ut.

Det komiska är att S4 kostar mindre än S2 i månaden. Sen om jag valde att teckna nytt abonnemang så skulle de bjuda på 3GB surf i månaden. Normalt så är det endast 3GB surf i månaden med det abonnemang jag har. Så tele2 bjuder alltså mig på 3GB varje månad värt 80 kr.

Så drar jag bort de 80 kronorna varje månad som 3GB är värt, så betalar jag endast 70 kronor i månaden för min S4 😃

Summa summarum så köper jag min S4 för totalt 1680kr vilket måste anses väldans billigt då luren kostade vid köptillfället +6000:-

Detta erbjudande finns inte kvar hos Tele2 vad jag känner till.

Så ibland så kan man faktiskt göra kap om man köper med förhöjd månadsavgift.

Sen när det gäller dina val mellan de två lurar du väljer så tycker jag absolut att du skall köpa en S3. Jag vet att du fotar mycket och jag lovar dig att du kommer inte ångra dig om du väljer en S3. Att slänga in ett micro-SD är nästan ett måste för en fotograf som du.

Sen den dagen batteriet tar slut så byter du det på 10 sekunder. Låt inte plasten skrämma dig för jag lovar att du en dag kommer känna dig nöjd med valet av plast. Har du aluminium så lär du ändå få ha nån form av skydd för annars så kommer du få repor enbart av att lägga luren på bordet efter ett antal ggr.

Sen om du råkar tappa luren, eller få vatten på den och måste ut med batteriet fort.

Gällandes Samsungs "bloatware" så håller jag med dig, men luren går faktiskt att roota. Jag kan inte sånt själv men det finns massor som kan det. Annars finns det massor av guider på nätet.

Så låt inte Samsungs bloatware ta bort fördelarna med snabbt borttagande av batteri, stryktålighet samt fördelen med micro-SD.

[Moa-]
2013-09-16 08:57
#27

VSK; nu räknar du ju som "utanför-affären-säljaren"… =P Självfallet kan du inte räkna bort en rabatt på surf från telefonens kostnad? Det blir ju helt missvisande… Sedan beror ju priset man betalar för telefonen ofta även på vilket abonnemang man har, och den totala kostnaden du som kund redan har.

bamse6311; dock kanske det inte är helt rättvisande att jämföra endast med Telenor? Telenor hade som du kan påvisa bra priser och erbjudanden för några år sedan, de senaste gångerna jag undersökt dem har de ej haft något förmånligt. Om du ser på min räkning så låg den som sagt 270 kr med 3 GB surf (surfar i wifi hemma), fria SMS, Spotify, de samtal jag ringt och små välgörenhetskostnader… Så 399 kr tror jag inte att du måste upp i, däremot så kan det vara bra att ha kvar ett avtal som du är nöjd med. =)

Annons:
[VSK]
2013-09-16 11:27
#28

#27

Håller inte med dig där 😛

Hade jag bara haft mina 3GB att surfa för varje månad så hade jag snällt fått betala 80kr ytterligare för GB pott. Så därför så räknar jag bort de 80kr varje månad på vad telefonen kostar 😃

[Moa-]
2013-09-16 11:34
#29

VSK; eller så hade du haft en annan lösning, surfat på WiFI eller nyttjat ett mobilt bredband, det är ju inget som har en koppling till telefonens kostnad, utan är ju på den rena abonnemangssidan…

bamse6311
2013-09-17 01:01
#30

#26 och #27

Vet faktiskt inte riktigt varför men jag har som sagt var hållit mig till samma operatör ända sedan de hette Europolitan 🙂

Kanske dags att kolla in även andra men dock så har jag bindningstid till April men behöver en lur innan dess.

Jag har ingen förhöjd avgift men bindningstiden på abonnemanget kommer jag ju inte ifrån.

VSK, min äldsta som har ett likande problem som du hade.

Han tappade sin HTC OneX i diskbaljan och även om han på något sätt lyckades "pilla" bort batteriet så tog det sin lilla tid att få bort det så luren  kunde han inte rädda.

Det här var för ett par månader sedan så han använder nu sin gamla Desire.

Han har kollat med Telenor och visst så får han plocka ut en ny lur innan bindningstiden går ut men han har förhöjs avgift på sin OneX och i så fall så skulle han få två förhöjda avgifter vilket han inte är intresserad av så han väntar dom två/tre månaderna som nu är kvar.

Vilken lur han då skall köpa vet han inte men om jag får gissa så blir det nog en One (utan X *skrattar*).
Båda mina söner är HTC-trogna, haha.

Nåväl, för egen del så har jag mer eller mindre bestämt mig för att behålla mitt abonnemang så nu är det bara att bestämma mig för vilken lur jag skall välja.

Visst tusan så är det absolut bäst med en lur med löstagbart batteri samt att man kan sätta in ett Sd-kort.

Well, får se vilken av de där två som jag bestämmer mig för 👍

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: