Annons:
Etikettövrigt
Läst 3022 ggr
shamz116
2012-12-17 21:26

xperia tipo

Hej!!

Ja skrev här för behöver lite hjälp med en ny mobil:)  Jag gillar sonys xperia tipo den verkar passa för mig o är bra pris.Jag letar inte efter en att använda internet till i första hand, vill ha den mest till basic sakerna ringa o messa, ta bilder o lyssna på musik..så de här sakerna vill ja ska funka bra.

Är det någon som har xperia Tipo och kan säga om den e ok? eller va tror ni? den e  typ den minsta android mobilen och det gillar jag som tjej ..

Jag läste nån recension som skrev att det inte hördes så tydligt när man pratar i tfn o folk som haft svårt o höra, men läste en annan som skrev tvärtom att det var bra call quality! confusing..använder inte folk mobiler för att ringa längre för det e katastrof tycker jag om det inte hörs bra. Men de va i storbrittanien så kan ju va annorlunda där tänker jag??och det beror kanske på vilka mobiler de jämför med? jag kräver inte toppklass men jag vill ju att de som ja pratar me ska kunna höra ordentligt !!

uppskattar hjälp/shami

Annons:
kissidor
2012-12-17 22:39
#1

hehe, nej jag ringer inte alls på min mobil om jag inte absolut måste faktiskt Skrattande! det finns så många andra sätt att kommunicera än detta svinjobbiga ringande och babblande som alltid kommer olägligt OskyldigSkrattande. men hursomhelst så vet jag inte om du kollat på prisjakt men i omdömena där ser jag ingen som säger att ljudet inte är bra.

personligen skulle jag få krupp på den här telefonen Skrikandes, men enligt hur du säger att du använder den så är den säkert ok. men kolla om du inte kan få prova den i nån butik. sajtvärden här nathalie brukar alltid rekommendera mediamarkt för att de har telefonerna igång, men jag vet inte om det går att få stoppa i ett sim-kort i dem så det går att testa just samtalsljudet

Värd på Mobiltelefoner och Android

shamz116
2012-12-17 23:06
#2

#1 ok jag älskar att prata i mobil! messa gör ja också mkt men det e två olika saker. du kan inte kommunicera på samma sätt genom mess som när du pratar me ngn.  du kan väl bestämma själv när du vill prata o säga till om någon ringer olämpligt? men ja vet andra som inte gillar o snacka i tfn de e ok:)

varför skulle du få krupp på den då?

Bra ja har mediamarkt rätt nära här så ska kolla det dom hade telefonen inne stod det. Ja tänker fråga bara om ja har någon garanti ifall nu inte ljudet skulle va bra..för en tfn e till för att ringas på enligt mig. visst de kan va annat me, men funkar inte ljudet så borde den inte säljas.

Snurpan79
2012-12-17 23:48
#3

Kolla in luren i butik låter som en bra idé tycker jag. Läste lite kommentarer om telefonen nu på olika forum och sajter och det verkar vara övervägande positiva kommentarer men tydligen har vissa användare problem med samtalsljudet. Brukar alltid finnas några måndags exemplar så jag tror inte du behöver oroa dig. Håller med Kissidor att den luren troligtvis kommer funka bra till det du använder den till och med tanke på prislappen så är den väldigt prisvärd i mitt tycke.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

shamz116
2012-12-18 00:33
#4

#3 ja det ska ja göra…hoppas de, ser att ni har katter me du och Kiddidor de va kul^^

kissidor
2012-12-18 06:55
#5

shamz116, de ringer aldrig lämpligt i mitt tycke - och då blir det jobbigt att prata när man inte har tid, men ännu jobbigare att varenda gång säga att man inte har tid med dem Rynkar på näsan. den enda stund på dan som jag iaf ibland skulle ha tid att prata är ungefär från halvsex till nu, och då brukar det inte vara nån som ringer Flört. så därför föredrar jag mess och mail som de skickar när de har tid och jag läser och svarar när jag har tid. ja och så kan jag tänka mig att träffa dem irl då och då också - jag är inte helt osocial, bara lite Skrattande

orsakerna till att jag skulle få krupp på den är bla att den skulle vara alldeles för seg och ha alldeles för liten skärm för mitt användande - för jag använder massor med appar och surfar mycket. men som sagt du tänker ju använda den på ett helt annat sätt och då är den säkert helt ok, samt att det är ju ett snällt pris Glad

eftersom de flesta tycker ljudet är bra och några enstaka inte så har de som tyckt de haft dåligt ljud kanske fått måndagsexemplar, och det är klart du har garanti om du köper en ny telefon. men vad bra att du har nära till mediamarkt och kan känna lite på luren

haha, ja jag gjorde samma reflektion för ett par dar sen i en annan tråd - då var det katter och hundar, och plötsligt såg jag bara framför mig att det verkligen var alla de där katterna och hundarna som satt och snackade om smartphones, och det såg rätt kul ut Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

shamz116
2012-12-18 13:26
#6

#5 Jag förstår, du måste jobba mycket. nej halv 6 på morgonen e det ju inte många som ringer:D

Jag såg en youtube video där dom recenserade den me och visade hur den funkar och den verkade faktiskt inte seg. Fast däremot att skärmen är liten så inte perfekt för att surfa på. Men det är ju bra att det går. Jag tänkte köpa telefonen kontant för tusen kr så då kanske bara det inte funkar om man inte betalar extra för surf?

haha roligt! ja om min katt ändå vart så smart he he.

Annons:
kissidor
2012-12-18 13:41
#7

de flesta budgetlurar verkar hyfsade alldeles i början, men de segar snabbt ner sig om man börjar lägga lite grejer i dem.

nej du kan ju ha ett abonnemang utan data och så kan du ju ändå surfa och ladda ner appar när du har åtkomst till wifi. var det så du menade?

se bara till så du inte får nåt skumrask som det var i min dotters abonnemang - hennes första lur som hon fick när hon var sju var en knapptelefon som bara gick att ringa och sms:a på, och min sambo som tecknade abonnemanget var ju helt övertygad om att det bara stödde samtal och sms också.

sen fick hon ärva min gamla smartphone så länge tills hon skulle fylla år och få en egen med nytt abonnemang också, och då sa jag till henne att hon tills vidare bara skulle kunna surfa hemma på wifi:t. men sen började räkningarna trilla in och då visade det sig att det fanns nån dj-a basmodul för datatrafik i det så det gick att komma ut på nätet och då kostade det 20 spänn om dan. och hon hade ju naturligtvis gått in på youtube osv för hon fattade ju inte att det var nåt konstigt med att det funkade fast hon inte var hemma Obestämd.

med eftersläpningen så var det väl ett par tre månader som vi hade klart onödigt saftiga mobilräkningar för henne innan jag slog stopp och la till minsta fastprismodulen för datatrafik istället.

Värd på Mobiltelefoner och Android

shamz116
2012-12-18 13:58
#8

Jag har haft kontantkort innan men tänkte skaffa abonnemang ev hos 3 för mina vänner o mammaplus syster har det. Men får nog skapa ny tråd sen om detta.i början kanske ja använder mitt gamla comviq kort.

Vad menas med det när jag har tillgång till wifi?hehe ja har inte haft en mobil me internet innan så kan ingenting me sånt här^^

Jag ska ha ett abonnemang utan data sen har jag tänkt, för är nöjd med att surfa på lap topen ja är ändå hemma så mycket så de vore onödigt för min del. Men jag behöver ju ingen spärr för jag är inte 7 år hehe så jag skulle inte gå in på de sidorna men bra o veta hur det funkar så jag ska fråga ordentligt innan jag köper mobilen.

kissidor
2012-12-18 14:13
#9

jag var inte så orolig för att hon kom in på några olämpliga sidor, det var mest det att det blev ju en onödigt dyr räkning att surfa för 20 pix om dan, när man kan ha ett fastprisabonnemang för bara några tior i månaden.

sitter ni inkopplade med sladdar allihopa hemma med era datorer, eller har ni trådlös router? om ni har det senare så har ni wifi-nätverk, (wireless fidelity) - och det kommer du att kunna surfa på med telefonen också i såfall, och kanske hemma hos kompisar om du får deras lösenord för att logga in på deras wifi. sen finns det gratis wifi på lite olika ställen som lockbete - mcdonalds tex tror jag.

även om du inte tänker dig att du är intresserad av att surfa på telefonen så kan det ju vara kul att ladda ner ett par appar iaf, och då kommer du att behöva vara ansluten till nätet på ett eller annat sätt för att kunna göra det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

shamz116
2012-12-18 14:35
#10

#9 kostar det bara några tior i månaden de va billigt! isåfall är det ju värt de jag tänkte att det kanske kostar  1-200 kr.

Jag bor själv me min kisse:) o har nte router tyvärr, men hos föräldrarna har dom de så får väl surfa hos dom då isåfall:D

J,a jag vill kunna skaffa en del appar..mm förstår de. får väl tänka på att inte ta ner för mkt så mobilen inte blir seg bara som du sa!

känns som jag vet lite mer nu tack för hjälpen de va snällt!! återkommer här säkert när jag köpt min smartphone!

kissidor
2012-12-18 14:48
#11

ja det kostar inte mer om man inte ska surfa så mycket - tillägget mobilsurf bas med upp till 0,5GB i månaden kostar 49kr/mån hos 3 tex som du ju funderade på, och 0,5GB är tillräckligt för majoriteten av användare tror jag nästan.

ja gör gärna det, vi är nyfikna och vill gärna veta vad det blev och vad du tyckte Glad.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2012-12-19 06:54
#12

Sen är det så oxå att man kan se på Notifikationsfältet det längst upp i mobilen om Mobildata/mobilsurf är påslaget alltså då man surfar via telefonabonnemanget då visas det 2 pilar och så kan det stå 3g eller liknande

om man surfar via Wifi alltså genom ett fast internet abonnemang sånt man har hemma så visas en annan symbol olika streck som ser ut som en pil där strecken som är syndliga visar hur stark mottagningen är

allt det här hittar man i inställningar i mobilen och det brukar även finnas widgets man kan lägga på hemskärmen

min rekommendation är i alla fall att man bara har Wifi eller mobilsurf påslaget när man behöver det…använder man widgets så är det väldigt enkelt att slå av och på det och framförallt mobilsurf då det kan bli väldigt kostsamt beroende på vad man har för kostnadsplan

ofta vill man surfa via mobilen när man ute och liknande så se till att du får ett abonnemang med en bra prisplan för det

sen kan jag tipsa dig om appen 3G watchdog den finns i både en gratis och en betal variant  själv använder jag gratisvarianten och den är väldigt bra för att se hur mycket man har använt av sin kvot för månaden och appen kan även stänga av mobilsurfen när man börjar närma sig gränsen för vad man har i månaden

[Nathalie62]
2012-12-19 13:36
#13

Härligt att höra att du fick så bra hjälp här shamz116, kissidor är en pärla Flört berätta gärna vad det blev.

Annons:
Upp till toppen
Annons: