Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1799 ggr
[Dimanche]
2012-12-18 12:05

Superuser unroot efter ICS 4.0.4

Som rubriken säger så går inte Superoneclick att roota efter uppgraderingen från Gingerbread till ICS. Rootade däremot Gingerbread utan krångel men efter uppgraderingen till Ice Cream Sandwish är telefonen inte längre rootad. Har testat SU Update Fixer men det verkar saknas rätt SU. Testade också att köra Flash.bat men det lyckades inte heller. Går det ens att roota ICS 4.04 och i så fall, hur? Hur byter jag ut (och vart hittar man?) rätt ICS SU-zip fil (som jag antar behöver bytas ut?). Inser att jag nog kanske skriver denna fråga på fel forum men kanske finns det någon som vet, ändå. Tack, tack!

Annons:
[RadioMG]
2012-12-18 12:06
#1

Skriv det här ist http://android.ifokus.se/

Var laddade du ner filerna?

[Dimanche]
2012-12-18 12:20
#2

Helt rätt, jag rättar och lägger inlägget (även) i Android. Tack!

Lägger filerna i C: och kör flash/cwm via usb. Eller ska det köras från SD?

[RadioMG]
2012-12-18 12:24
#3

Jag menar, vilken sida hittade ROM en på. :)

kissidor
2012-12-18 13:14
#4

jag tror inte dimanche har försökt lägga in en ny ROM, det är nog bara root det handlar om - stämmer det dimanche? men du syftar väl på filerna för att uppnå det radioMG?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[RadioMG]
2012-12-18 13:17
#5

#4 - Precis! Fast går du från ginger till Ice så är det en ny ROM du lägger in.

kissidor
2012-12-18 13:26
#6

jo det är det ju förstås, fast det fattade jag som att det var en stock-uppdatering, alltså original från tillverkaren - annars antog jag att det skulle stått vilken rom det gällde och inte bara vilken androidversion den var byggd på

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Dimanche]
2012-12-18 14:29
#7

Helt riktigt, det handlar inte om ROM utan endast om root access. Uppdateringen sköttes automatiskt via LG uppdatering och LG's egna program, och är klar.

Det är nu bara frågan om hur jag ska få root access på ICS 4.0.4, och inget annat.

Superuser är installerad och appen ligger där men telefonen är ändå inte rootad.

Har nu mjukvaruversion P99030a.

Upp till toppen
Annons: