Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 11689 ggr
rahl
2012-12-24 20:41

Hur tar man bort widget på samsung?

hej! jag fick i julklapp samsung 7230e men det går inte att ta bort widget som jag har skappat :( när jag trycker på lägg ett nytt så finns det knapp ta bort men inte på dessa som ligger sen innan. hjälp :(

Annons:
kissidor
2012-12-24 21:24
#1

vad händer om du långtrycker på widgeten rahl? du får inte upp en undermeny då eller märker att den går att flytta eller dra till ta bort?

jag var tvungen att googla vad detta var för modell, och ser då att den kör ett mycket ovanligt operativsystem som heter bada - vilket tyvärr minskar dina chanser att få hjälp rejält Rynkar på näsan. det de absolut flesta vet nåt om är ju antingen android eller ios.

Värd på Mobiltelefoner och Android

rahl
2012-12-24 21:38
#2

det var det jag inte testade att långtrycka. Det hjälpte :) Tack!

kissidor
2012-12-24 22:06
#3

nej men vad roligt att det funkade ändå, fast jag inte kan ditt operativsystem :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

rahl
2012-12-24 22:57
#4

killen sa att det var android märke vid den som system

kissidor
2012-12-24 23:05
#5

vad knasigt, googlar man samsung 7230e får man bara upp att den har bada som os. men har du googles appar i den då? tex g-mail, google sök, google maps, google play store eller android market?

Värd på Mobiltelefoner och Android

rahl
2012-12-25 10:20
#6

nej det har jag inte :(

men kan jag inte gå till android på det? installera om system? jag har epost konto men kan inte skicka @ via den, kan ta emot men inte skicka

Annons:
kissidor
2012-12-25 11:11
#7

nej du kan inte installera android som är ett helt annat operativsystem på den, precis som du inte skulle kunna tex installera windows på en mac-dator.

bada är ju ändå ett smartphone-operativsystem, så nog ska det gå att maila på den alltid.

jag snabb-googlade lite och fann att bada är ett operativsystem som samsung själva tog fram, och att det beter sig ganska likt android - så jag tror knappast det är dåligt. och om det är så likt android så kanske det går att få hjälp med eventuella problem ändå för att den lösning som skulle funka på en androidmobil kanske funkar på din också. den avgörande skillnaden är väl kanske att du inte kommer åt androids app-utbud, utan bara samsungs egna appar - och det är en ganska enorm skillnad i utbud. men är du inte så intresserad av att kunna ladda ner nyttoappar eller spel så är det ju detsamma.

antingen så sitter du nöjd med telefonen som den är, för som sagt det är säkert ingen dålig telefon. eller så får ni knalla tillbaka till butiken och kräva er självklara rätt att få byta eftersom de har begått ett stooort fel då de angett att det är en androidtelefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

rahl
2012-12-25 11:35
#8

jag hade mest velat ha en smartphone för hundapp men det får vara så :) det låg på hyllan med android då blev killen lite lurad. men kan man byta så här när den är använd? han köpte den som demoex och fick ett rabatt

rahl
2012-12-25 11:37
#9

det finns epostkonto men antingen skriver den google anslutningsfel eller att det blev nåt fel - skriver inte vilket - i att skicka @. att använda webbbaserad gmail fungerar men det är inte det jag skulle nog föredra. jag fick det i julklapp och vill inte vara gnällig så att säga. vi vill inte heller betala runt 1000 - 1500 kr igen för en android. jag vill inte heller såra killen som var lite ledsen igår att det blev inte android :(

kissidor
2012-12-25 12:12
#10

jag förstår dig rahl - jag kan tycka att ni borde ha rätt att byta även om det är ett demoex och ni hunnit använda det, med hänvisning till att han fick felaktig information om vad det var han köpte. men jag skulle nog i ditt ställe också behålla den för att inte verka otacksam. vad tråkigt för honom som ville ge dig en fin present att han inte riktigt köpte det han trodde - men det blir säkert bra ändå.

nyfiken fråga - vad menas med en hundapp Skrattande?

beklagar men jag vet inte vad det kan vara för fel med mailen Rynkar på näsan. har du lagt in kontot under inställningar/konton och synkroniseringar eller vad det kan tänkas heta?

förresten faktum är att jag hade på sätt och vis fel när jag skrev att du inte skulle kunna lägga in android på den, en del har tydligen lyckats med just detta. men det är ingen enkel procedur, så vill du ge dig på det måste du läsa på och läsa på och läsa på, och samtidigt räkna med att det kan gå på tok så din telefon slutar som en död klump.

men det fanns ett internationellt forum speciellt för bada, du kan ju om du vill kolla om du ev hittar nåt av intresse där ang problemlösning, extra appar etc: http://www.badaforums.net/

Värd på Mobiltelefoner och Android

rahl
2012-12-25 12:46
#11

App till hundägare - det finns en del app för oss som har en hund eller med en hund t.ex. nåt spel där vi kan ta hand om hund och nåt där vi kan lära nya trick

Tack för länk! jag tror inte jag ska gå med på att byta till android. Killen har sitt med android - billigare variant - så vi kanske kan byta med varandra i fall han vill :) dock trivs jag så länge med mitt, tycker att den är fin :) jag hade ett vanligt nokia innan och använde mest ett spel och gmail och facebook. om gmail kommer att funka så blir jag nöjd :)

rahl
2012-12-25 12:47
#12

Tydligen har bada 2.0 bättre utbud än 1.1 som jag har men telefonen och hemsidan samsung säger att det inte finns uppdateringar till min telefon så jag tror att den inte klarar det.

jag har inte kollat så mycket i samsung app store än. skånetrafiken app om buss och tåg i skåne fungerar på mitt fast den är till android

Upp till toppen
Annons: