Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 6978 ggr
Frosstis
12/24/12, 10:24 PM

Ny telefon, hur får jag kontakterna?

Hej! Jag fick en ny telefon i julklapp (god jul!) och det är en xperia0682, men jag har fått allting till telefonen förutom kontakterna.. ;) såå, hur får jag dom? :) Jag vet itne riktigt vart jag har dom..

Annons:
Frosstis
12/24/12, 10:30 PM
#1

en till fråga: hur tar man screenshots?

Frosstis
12/24/12, 10:36 PM
#2

Och hur fixar jag emoji?? Jag har laddat ner appen och sättit in den på inställningar men hittar den inte på tagentbordet..

Inkanyezi
12/24/12, 10:36 PM
#3

Om du vill ha in dina kontakter i en ny telefon är den enklaste vägen ofta att kopiera dem till SIM-kortet om de finns i minnet till den gamla telefonen, så finns de där vilken telefon du än stoppar in kortet i.

Om minnet på SIM-kortet inte räcker och det inte går att kopiera dem till ett minneskort kan man kopiera över dem i flera omgångar via SIM-kortet.

Frosstis
12/24/12, 10:50 PM
#4

va? xD Fattar ingenting :P

kissidor
12/24/12, 11:26 PM
#5

god jul på dig med, trevligt med en ny telefon i julklapp Glad. skärmdump är lite olika på olika telefoner - från och med ics tror jag (dvs android 4.0.x) är det inbyggt i android och då får man fram det genom att hålla in power och volym ner samtidigt. men har du en äldre androidversion än så är det antingen modellspecifikt eller finns inte alls.

nu får jag ingen klockren träff på det modellnr du skriver, men en xperia x10 är det som ligger närmast - är det en sån du har fått? i såfall ger en snabbgoogling vid handen att det inte verkar vara inbyggt i tillverkarens anpassning av android, men det verkar finnas en del mer eller mindre krångliga lösningar på det. men kan du bekräfta vad det är för telefon du har och helst också vilken androidversion du kör (hittar du under inställningar/om telefonen), så blir det lättare att försöka hitta rätt svar Glad.

ang kontakterna, så som inkanyezi beskriver var det ju alltid man gjorde förr i tiden, man hade dem på sim-kortet och importerade dem sen till telefonens internminne när man bytte telefon eftersom det var rymligare och intelligentare. i dagsläget skulle jag nog säga att det är betydligt smidigare att låta google hantera kontakterna, då behöver man aldrig mer ens tänka på dem. loggar man in med sitt google-konto har man dem med sig, punkt slut. men det beror ju på vad du hade för telefon förut? var det också en android eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
12/24/12, 11:35 PM
#6

Det är antagligen den nyaste androidversionen då den precis är uppdaterad och den inte ens fanns i butiken när den köptes :P Det är en sån här:

Vad är power?

Nej det är inte en xperia x10, det är en xperia 0682 xD

Ja det var en adroid :) Så om jag loggar in på google på det kontot jag hade på den gamla telefonen, kommer alla kontakter finns då? :)

Annons:
Inkanyezi
12/25/12, 12:17 AM
#7

Kontakterna på Google har inget med telefonen att göra. De ligger på Google, på ditt konto.

Frosstis
12/25/12, 12:23 AM
#8

#7 Nu fattar jag ingenting.. :S efterbliven på telefoner här jao <3<3

Snurpan79
12/25/12, 1:00 AM
#9

Beroende på vad du hade för telefon förut så finns det olika sätt att få över dina kontakter till nya mobilen. Skulle tro att tipset du fick i #3 är det som kommer funka bäst för dig. Sätt SIM-kortet i gamla luren och kopiera dina kontakter till SIM-kortet. Sedan sätter du SIM-kortet i nya mobilen och väljer att kopiera över dessa till mobilen. Om du dessutom sparar dina kontakter som googlekontakter så finns alla kontakter synkade till din gmail om du t.ex. skulle köpa ny android mobil eller tappar bort mobilen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
12/25/12, 9:23 AM
#10

paulina, aha det är en xperia go du har fått, då klarnar det betydligt kan jag säga Glad. jag tyckte väl det verkade lite konstigt om du skulle ha fått en xperia x10 då den är rätt gammal, men jag ville inte säga nåt negativt om din julklapp. men var hittar du beteckningen 0682 nånstans? jag får inte fram nån koppling mellan det numret och modellen xperia go?

hursomhelst, xperia go verkar väl vara en mycket trevlig liten telefon, jag funderade starkt på att köpa den i födelsedagspresent till min dotter tidigare i år, men det blev en annan eftersom det visade sig att hon ville ha större skärm än vad jag först trodde.

och då skulle jag iaf tro att den hade 2.3 gingerbread i lådan och uppdaterade till 4.0 icecream sandwich när du satte på den - därför ska det funka att ta skärmdump så som jag skrev i första stycket i #5 - dvs håll in power och volym ner samtidigt. power = av- och påknappen alltså.

inkanyezi, jag vet inte riktigt hur du menar när du säger att det inte har nånting med telefonen att göra - men oavsett vilken android-enhet jag loggar in på med mitt google-konto så rasslar ju kontakterna in där av sig själva, och mycket enklare än så kan det väl inte bli tycker jag.

men självklart så funkar det finfint att ta in dem från sim-kortet också, om det är samma sim-kort förstås - där har man ju akilleshälen i den metoden.

paulina, om du nu inte hade låtit google backa upp dina kontakter i din förra telefon utan ska använda sim-metoden:

nu vet jag inte exakt hur det ser ut hos dig, men om du har satt i sim-kortet, gå då in på kontakter och så trycker du meny-knappen (den med flera vågräta streck ovanpå varann som symbol du vet) så du får upp en meny. där borde du ha importera/exportera och går du in på det borde du få upp ett val importera från sim-kort.

ang emoji, vilken emoji-app var det du laddade ner då? jag använder go sms och då har jag go emoji som ett tillägg till den så den följer liksom med av sig självt när jag messar, och mailar jag genom yahoo eller skriver i nåt forum så har jag ju andra emoticons där. men eventuellt måste du gå in i inställningarna och aktivera nåt, det kan jag alltså inte svara på förrän jag vet precis vad det är du laddat ner.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
12/25/12, 11:35 AM
#11

Haha det stod på paketet så jag sökte på google och det kom fram XD Men jag fixade det , tack! Jag lladdddade ner emoji keyboard men ska testa din!

kissidor
12/25/12, 12:16 PM
#12

emoji keyboard kan jag nog tänka mig att du måste aktivera som inmatningsmetod, under inställningar/språk och inmatning kanske

go sms och tillhörande emoji är trevliga, men de visas väl bara rätt om mottagaren också kör go sms tror jag.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
12/25/12, 12:55 PM
#13

Jag har gjort det på inställningar.

Jag har go sms och det nu, men min kompis som inte ens har det ser mina smilisar :) Så det är som vanliga sms jag skickar därifrån, det är jättebra! Och alla sms jag får kommer också dit.

Men det är bara där jag kan få emoji.. inte på ex KIK :/

Annons:
Frosstis
12/25/12, 12:56 PM
#14

och inte på instagram..

Upp till toppen
Annons: