Annons:
Etiketttävlingar-undersökningar
Läst 2156 ggr
kissidor
2013-01-03 09:07

Ny telefon/platta i jul?

Fick ni en ny telefon eller surfplatta antingen i julklapp eller har köpt i mellandagarna för julklappspengar? Eller kanske ni köpte en i julklapp till er själva rentav, så kan man ju också göra om man vill vara säker på att få minst en present man verkligen vill ha Flört

när ni har kryssat i ett alternativ, skriv gärna och berätta vad det blev, hur ni fick den/ köpte den och hur nöjda ni är Glad. eller kanske fick ni inget själva men var snälla tomtar som gav till nån annan, det kan ni ju också berätta Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2013-01-03 09:28
#1

jag börjar väl själv då och föregår med gott exempel Flört

jag köpte en 10" surfplatta i julklapp till mig själv, fast dottern och maken får också använda den om de vill men än så länge är det bara jag som till fullo insett det roliga med den.

dottern har fullt upp med x-boxet och alla nya spel hon fick + att hon fick en 7"-platta förra julen, och maken har en lätt fientlig attityd till nya påfund Oskyldig.

så tills vidare är det jag som njuter av denna lilla underhållningsmaskin - kollar på film, läser seriealbum och såklart surfar.

eftersom många sköna tusenlappar rann iväg på andras julklappar också så fick det bli lite av ett budgetval, dvs en kinatillverkad platta med med ganska grymma specs - fyrkärnig processor och 2 GB RAM är inte fy skam!

skärmen är väl det som får pisk många gånger om av tex samsung nexus 10 som jag nog hade valt om jag inte hade gett mig själv nån budgetgräns.

men min syn är inte den bästa så jag är van vid att inte se knivskarpa konturer överallt, så värsta skärmen var nåt som jag kunde ge avkall på - däremot är jag brutalt nöjd med det ruskiga flytet i denna platta Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-01-03 20:08
#2

Jag fick en Samsung Galaxy Tab 2 10.1. Vet egentligen inte vad jag ska med en surfplatta till då jag har ganska stor skräm på mobilen, men jag har en känsla av att det snabbt ändras. Tur jag fyller år i Januari nu så jag kan önska mig fodral/skal till min nya pärla. Flört

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-01-04 10:03
#3

hur var det hade du en sgs3 snurpan? i såfall har jag ungefär samma skärmstorlek som du, och det är bra för en telefon och fullt användbart till ganska mycket, men jag lovar att det inte går upp mot en platta för vissa saker Glad.

jag kan väl hålla med om att en surfplatta inte är hushållets absolut nödvändigaste gadget SkämsSkrattande, men för avkoppling och underhållning är den en liten pärla som jag blivit väldigt fäst vid.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-01-04 13:05
#4

#3 En HOX har jag och jag tycker den skärmen räcker till det mesta. En sak jag kommer använda surfplattan till, istället för mobilen, är eböcker. Där är ju större skärm en klar fördel. Lär hitta fler användningsområden när jag väl tar mig tid att leka lite med den. Glad

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-01-04 14:17
#5

ok, en HOX var det - nå men det är ändå ungefär samma storlek - ännu lite mer lika faktiskt.

e-böcker är faktiskt bland det enda jag inte använder plattan till i underhållningsväg Glad. där är skärmen på en dedikerad e-boksläsare mer anpassad till vad som är behagligt för ögonen i långa loppet, och den är betydligt smidigare att ha med sig samt har galet mycket längre batteritid. plattan har jag tänkt använda nästan bara hemma utom på semestern, men e-böckerna vill jag ha med mig hela tiden så för mig passar det bättre med en särskild läsplatta.

däremot så är jag är rätt förtjust i fantasy, sf och skräck - dels som böcker men även gärna i seriealbumsformat - så jag har darkhorse-appen och köper seriealbum därifrån, och till dem är ju plattan perfekt Glad.

men allra allra mest är det nog titta på film som jag kommer att ha glädje av den till.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-01-08 17:25
#6

Nu har jag hunnit leka lite med surfplattan och jag är fast. Nu ångrar jag att jag inte tog en SGS3 när jag bytte mobil i höstas, men men. Har noterat att min HOX har krympt sen jag började leka mer med surfplattan. Mobilen känns verkligen pytteliten nu.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
2013-01-09 12:33
#7

hehe, stackars snurpan som har en så pytteliten telefon Skrattande!

nej men skämt åsido, visst vänjer man sig snabbt vid fördelarna med större skärm? samtidigt går man ju inte gärna och släpar med sig plattan vart man än går.

jag funderade på om jag skulle ha en platta separat eller om jag skulle skaffa mig en note 2 som min nästa telefon och nöja mig utan platta. men ganska snart efter att jag skaffade plattan var jag säker på att det passar mig bättre att ha båda, men att även telefonen ska ha anständig skärmstorlek - dvs nånstans 4,6-4,8 ligger väl som det känns nu iaf den bästa kompromissen mellan hanterbarhet och skärmstorlek.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: