Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2995 ggr
Militeren
2013-01-07 15:52

Problem med batteri

Är det normalt att Android systemet ska dra 32 %?

Jag äger en Samsung Galaxy S3 och har ingenting igång av appar och sådant. Wifi och GPS är också avstängt.

Mobilen drar mycket batteri även när den inte används, har den senaste versionen 4.1.2.

Jag provade att fabrikåterställa men detta hjälpte ej.

Vad kan vara fel?

Annons:
Snurpan79
2013-01-07 20:36
#1

Kan vara normalt. Beror ju lite på hur du använder mobilen. Om jag knappt använder min HOX så brukar det vara Android systemet som dragit mest ström. Hur lång tid brukar du klara dig på en laddning?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Militeren
2013-01-08 15:35
#2

En halv dag och då har den inte varit igång något alls, från 09.00-15.00 ungefär, kan inte se det som normalt men det kanske det är med denna telefon.

kissidor
2013-01-08 16:58
#3

håller med snurpan där att det beror ju på hur mycket andra grejer du använt om 32% för android-systemet är normalt eller ej.

 använder man den knappt annars så blir ju androidsystemets om än lilla förbrukning relativt stor del av det som går åt. men däremot så är det förstås åt skogen om batteriet tar slut på en halv dag Förvånad!

och nej, det är inte alls normalt för den telefonen, det finns många smartphones som håller batteriet sämre än s3, och standard är väl typ en dag om man använder den en hel del ändå.

har det alltid varit så så länge du haft den, eller när blev det såhär? efter uppdateringen eller? har du provat att sätta in nån annans batteri och kolla? om du trycker på batterigrafen så visas blå streck/bluppar för när skärmen är igång resp när telefonen är aktiv. om de inte stämmer överens någorlunda så är det nåt lurt.

hur går det att ladda den, verkar det glappa eller funkar det som det ska?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Militeren
2013-01-08 19:41
#4

#3 skrivet av kissidor

Jag köpte den för en vecka sen och det har var detsamma hela tiden. Har ingen jag kan prova något batteri av. Det verkar som att den laddar korrekt. Det var också likadant innan jag uppdaterade den till 4.1.2.

"om du trycker på batterigrafen så visas blå streck/bluppar för när skärmen är igång resp när telefonen är aktiv. om de inte stämmer överens någorlunda så är det nåt lurt". Menar du där det då står "vaken och "skärm på", så skiljer det sig lite.

kissidor
2013-01-09 13:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

ok var den så ny. ja de första gångerna man använder den är batteriet alltid sämre, det blir bättre efter en tid. men det verkar ju lite väl kasst det du berättar.

har du gjort som de brukar råda till (fast jag vet inte om det står i bruksanvisningen) att du laddar upp batteriet riktigt ordentligt de första gångerna, dvs inte tar den av laddaren så fort den visar fullt utan låter den ligga kvar minst 12 timmar?

sgs3 är ju en rätt så vanlig telefon, så är du helt säker på att du inte känner nån som du kan få lånbyta batteri med för att kolla?

ja det var det jag menade, men om det bara skiljer sig lite så är det nog inget konstigt med det.

skulle du kunna ladda upp skärmdumpar på de två vyer som finns för batteriet? helst då tagna när batteriet börjar bli dåligt.

dvs motsvarande denna:

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-01-09 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

resp denna:

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: