Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2235 ggr
[RadioMG]
2013-01-07 23:15

Fri surf...

Hello! Tänkte bara rekommendera Comviq för er som känner för fri surf ett helt år. Comviq.se

Annons:
[RadioMG]
2013-01-07 23:17
#1

Glömde skriva att det gäller när man beställer ett nytt kontantkort. Perfekt för dig som funderar på att byta eller är trött på att surfen inte fungerar för att man inte laddat.

Militeren
2013-01-08 15:38
#2

Det använder jag :-)

[RadioMG]
2013-01-08 15:49
#3

Jag har telenor i vanliga fall, men bytade tll comviq nu enbart för surfen. När ett år har gått så bytar jag tillbaka och bara flyttar numret.

Är så smidigt nu för tiden att byta.

Militeren
2013-01-08 15:51
#4

#3 skrivet av RadioMG

Håller med!

kissidor
2013-01-08 16:59
#5

ett jättebra erbjudande om man bara har hyfsad täckning med comviq där man använder telefonen Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2013-01-08 18:13
#6

nu är jag lite petig men tyvärr finns det inget som heter fri surf

vad jag kan hitta på hemsidan så är de 0,5 GB (500 Mb) per månad som gäller

enligt deras hemsidan så är det ungefär:

7,5 timmar Spotify

1,3 timmar SVT Play

Aftonbladet 200 sidor

O.B.S ett av alternativen ovan…endast

0,5 GB kan mycket väl räcka men det beror ju helt på hur mycket man använder det och till vilka hemsidor

på den här länken kan man läsa mer Comviq

sen har Comviq andra erbjudanden med Mobilsurf där man betalar varje månad läs mer på länken ovan

själv har jag oxå Comviq och jag hade först Mobilsurf Medium 1 GB/månad) men efter det att dom höjde Mobilsurf Small så gick jag över till det istället (0,2 till 0,5 GB/månad)

och jag bytte oxå till Comviq för deras olika mobilsurfpaket jag tycker det är skönt att veta att man har en viss mängd mobilsurf varje månad avsett om jag fyller på kontantkortet eller inte…

Annons:
[RadioMG]
2013-01-08 20:11
#7

Med fri surf menar jag att du får det gratis, det kallar jag verkligen fri surf. Sedan är det oväsäntligt om det är 05 GB eller 1 GB. Det är ändå gratis surf. För mig som kör appar och annat (ej youtube eller spotify) sär det verkligen fri surf. Räcker gått och länge för mig.

Sen kan man diskutera fri surf i andra sammanhang. Tex "fri surf" på det äkta mobilnätet, när man sedan läser det finstilta sås tår det "Du får använda 5 GB, efter det sänker vi din hastighet eller stänger av den".

Ladydragon
2013-01-08 22:25
#8

7# så tänkte inte jag…men bra att du påpekade det Glad

kissidor
2013-01-09 12:41
#9

håller på sätt och vis med dig ladydragon, jag har alltid tyckt att de använder ordet "fri" på ett konstigt sätt när det gäller de här surfabonnemangen. det första jag associerar till det ordet är "obegränsad", och det är det ju aldrig. men eftersom precis alla operatörer använder det likadant gällande alla sina abonnemang så har jag slutat reagera på att det bara betyder "en viss mängd surf ingår i en viss kostnad" även om det är en väldigt egendomlig användning av ordet "fri".

här var det ju åtminstone "fri" som i gratis, och 1 GB i månaden är bättre än telias årskontantkort surf till ungefär samma ordinarie pris, med 0,5 GB/mån.

men som sagt, det kan vara hur förmånligt det vill  - att det har bra täckning där man ska använda det är förstås grundförutsättningen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: