Annons:
Etikettteknik
Läst 1774 ggr
Lynxx
1/17/13, 2:33 AM

Böjbara skärmar på G

Sharp visade upp framtidens skärmar på CES

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BYWjuczAEbE

/L

Annons:
kissidor
1/17/13, 9:16 AM
#1

ja visst är det häftigt lynxx Glad! jag läste om dessa skärmar för några månader sen på nån androidsajt, men jag hade inte sett nån bild på dem så det var kul, tack för den länken Glad

det ska bli oerhört spännande att se när och hur dessa skärmar först kommer att dyka upp i våra telefoner. det måste ju bli en liten klump som är själva telefonen då, och så rullas skärmen ut - eller vad tror ni?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
1/22/13, 1:14 PM
#2

Jag har svårt att se hur man skulle kunna använda böjbara skärmar som en mobiltelefon. Men det kanske går.

Kanske man kan ha den som armband när man inte använder den som telefon. :P

Dock ser jag stor potential i det om man har lite större skärmar, att använda i olika typer av simulatorer eller datorspelande. Där man istället för att titta runt med musen verkligen kan vrida på huvudet för att se åt sidan eller så.

Hur som helst, ska det bli kul att se vart dessa skärmar tar utvecklingen. :)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
1/22/13, 3:51 PM
#3

nä det hjälper ju inte att skärmen är böjbar om resten av mobilen fortfarande tar lika mycket plats. men det är väl det det måste bli ändring på isf, som sagt att resten av mobilen komprimeras och skärmen rullas ut/ihop måste det ju bli då

jag ser iaf fram emot att se dels vad det blir av detta, men ännu mer ser jag fram emot den dag då jag får ett mobilchip inopererat i skallen - hoppas jag hinner få uppleva det Skrattande. lite läskigt samtidigt kanske, men det kan det vara värt Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: