Annons:
Etikettövrigt
Läst 5273 ggr
Sparklingponi
1/18/13, 5:35 PM

Tappade iPhone i toaletten

Hej!

tappade precis min mobil i toaletten. Min första tanke var att lägga den i en burk med torr bulgur och att fukten kanske skulle dras ut då.

Vet inte om det funkar, vad ska jag göra?!

Annons:
Michaela-N
1/18/13, 10:26 PM
#1

Yes, stäng av den och lägg den i en påse med okokt ris, låt ligga minst en vecka, jag skulle rekommendera minst två. Bulgur kan också funka.

Sparklingponi
1/18/13, 10:51 PM
#2

Åh :(

Tur att jag har en extra att ha sålänge..

Lynxx
1/19/13, 3:18 PM
#3

Ngt att tänka på i framtiden - inför nästa ggn den hamnar i…Skrikandes

Tänk dig istället att mobilen eller surfplattan tål vätska, eller att ligga i vatten, utan att det behövs något otympligt fodral runt den.

http://blog.svd.se/siliconvalley/2013/01/13/nu-kan-du-duscha-med-mobilen/

/L

kissidor
1/20/13, 5:38 PM
#4

tja, det vore nog nåt för mig… Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaybrew
1/23/13, 10:08 AM
#5

Min sambo lyckades med att inte skruva på locket på sin vattenflaska och la ner den i sin handväska. Hon hade även min mobil i där också så två mobiler som när de upptäcktes rann vatten ur alla öppningar.

Jag sa åt henne att ta ur batteriet omedelbart, hon började med att försöka stänga av den som vanligt. I denna situationen är det bara dra batteriet så fort man kan.

Sen satte jag på ugnen på 40-50 grader och sen bakade jag mobil i 6-8 timmar, gick och vände så att alla sidor och kanter var uppåt (en gång i timmen eller så typ)  så fukten skulle kunna hitta ut ur alla skrevor. Mobilen var isärplockade så mycket de kan utan verktyg.

Jag hade fukt mellan glaset på displayen så jag lät min mobil ligga kvar på eftervärme resten av natten på morgonen var allt som det skulle inga problem alls. Även min sambos mobil som togs ur redan efter 6 timmar fungerade utmärkt.

Riset fungerar om man inte har bråttom men man kan kombinera det också ris och ugn om man känner för det =)

Jag har en ir temperaturmätare så jag kunde mäta temperaturen på mobilen så den inte översteg 60 grader iaf. men det lär väl funka minst lika bra med en vanlig ugnstempmätare som ligger bredvid mobilen för att ha koll.

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: