Annons:
Etikettövrigt
Läst 1425 ggr
kissidor
2/5/13, 8:54 PM

Nytt rekord i mobilklantighet?

eller är det nån här som toppar att jag idag lyckades tappa både jobbtelefonen och min egen samtidigt i toaletten d'oh!Skäms!?!

det är i såna lägen man verkligen uppskattar löstagbart batteri iaf… gnexen verkar - pepparpeppar - ha klarat sig efter snabb batteriryckning och sen några timmar i torkskåpet, men sgs2:an ser det lite sämre ut för. den ska få en chans till i torkskåpet den med, men samtidigt surfar jag efter mobiler för fulla muggar.

är ju lite sjuk på en note II Tungan ute - hade jag behövt skaffa två nya hade en note II garanterat varit en av dem, nu får jag se först vad jobbet har för lurar på sin avtalslista.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Snurpan79
2/6/13, 12:40 AM
#1

Jag skulle tro att du är ohotad etta när det gäller mobilklantighet. Tungan ute

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2/6/13, 12:50 PM
#2

det är väl så snurpan… Skäms. min telefon närmast före denna tappade jag aldrig i toaletten men väl i kaffemuggen, men den kryade också på sig efter samma kur. de två föregående innan den gick också i toan Skäms(dock inte samtidigt) men de hade fastbyggt batteri så de var körda direkt.

de här två telefonerna hade jag innan gårdagen tappat i klinkersgolv och stentrappor otaliga gånger så de bara flygit i bitar åt alla håll, men härligt plastiga samsung plockar man ju bara ihop igen och sen är det som om ingenting hade hänt. tror säkert jag hade klarat sgs2:an också om det inte hade blivit lite för kort om tid att hinna rycka bägge batterierna tillräckligt snabbt, nu blev det gnexen först och det var säkert därför bara den klarade sig.

så plast och löstagbara batterier, det är min melodi det, sk "byggkvalitet" av glas och oöppningsbara telefoner är det sista jag behöver Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaybrew
2/7/13, 1:05 PM
#3

Men shit då!
Torkskåpet håller väl 40-60 grader eller hur? in och vänd mobilen varannan timme i ett dygn+ eller tills du inte ser ngn fukt alls kvar någonstans. 

Själv körde jag i ugnen på 50  grader i 6-8 timmar för att låta den sen ligga resten av natten i eftervärme (inte öppna o släppa ut värmen )

Note 2  ligger på min önskelista också. = )

Synd att den inte tar två simkort för den har ju utrymme för det egentligen.

/Fridaybrew

kissidor
2/7/13, 1:56 PM
#4

menar det !

vårt torkskåp går upp till 70 grader men det var jag inte så säker på om telefonerna skulle må superbra av. jag körde 40-50 hela kvällen på båda två och gnexen repade sig då som sagt men sgs2:an gjorde fyrverkeri och sen var där inget mer liv alls i den - så jag utgår från att den är så död den kan bli. brevpress brukar man ju säga, men den är lite för lätt för det tyvärr, så jag har inte kommit på vad jag ska använda den till nu.

jag röck ju gnexens batteri först, och sen fick jag fippla lite innan jag hittade vart jag skulle sticka in nageln för att få loss bakstycket på sgs2:n, säkert avgörande sekunder där.

har just beställt en note II

ja dubbel-sim vore behändigt, finns ju massor av kina-lurar som har det, men inga i hårdvarutoppskiktet

Värd på Mobiltelefoner och Android

Papaya
2/7/13, 2:03 PM
#5

Fy sikken otur att tappa bägge lurarna samtidigt! Men grattis ändå till din Note II! Jag har haft min i två månader nu och är så nöjd som jag kan bli. :) Vilken färg valde du kissidor?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Fridaybrew
2/7/13, 2:23 PM
#6

MMM man får inte sätta på den för tidigt oavsett hur gärna man vill =/ Måste vara kruttorr.

En av mina  katter spydde ovanpå datorn (stationär) som har ventilationshål för fläktarna i taket och tyvärr rann det ner i datorn jag rykte sladden direkt men det rykte och pyrde iaf. Gjorde rent med bomullpads och tops sen lät stå i 6 timmar satte sedan på och då slog det upp 5 cm höga lågor ur grafikkortet = inte bra. Som tur var var det bara grafikkortet som behövdes bytas. 

Katten mådde ok sen

Fukt är svårt att hantera som du nog säger så var det nog redan för sent när du drog batteriet, tyvärr.

/Fridaybrew

Annons:
kissidor
2/7/13, 2:43 PM
#7

tack papaya - jag ser verkligen fram emot den, hooooppas de är så supersnabba att jag får den redan imorgon .

jag är en grå-tjej ut i fingerspetsarna så för mig var det aldrig minsta tvekan om att jag skulle ta den grå. sen ska jag skaffa mig ett snyggt skin till den också härifrån: http://www.decalgirl.com/skins/Samsung-Galaxy-Note-2-Skins

katter! vore de inte så söta så skulle man ge dem smörj  !

 aja, det blir kul med en ny telefon iaf  - lite tidigare än jag hade planerat

älskar egentligen gnexen fortfarande men jag har liiiite väl många appar i den vilket gör att RAM-minnet känns lite trångt ibland - note II är ju en fantastisk telefon på många sätt men jag ser fram emot främst 2GB RAM och naturligtvis skääääärmen . dessutom har jag redan ett 4G-abonnemang privat som jag tror jag kommer att ha täckning så jag kan utnyttja ibland iaf - och gnexen får nu halvt pensionera sig som inte fullt lika flitigt använd jobbtelefon vilket också känns bra, att ha en gammal kär och trogen vän på den posten.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: