Annons:
Etikettteknik
Läst 1874 ggr
kissidor
2/15/13, 9:47 AM

Ni som har LTE/4G-telefoner - hur går det för er?

efter "dra två telefoner på samma gång i toaletten"-incidenten häromveckan så beställde jag en samsung galaxy note 2, och då jag redan hade ett abonnemang där 4G ingår och jag inte bor men iaf jobbar i stockholm så tänkte jag att det vore ju kul att se om jag kan få lite användning för det iaf, så jag tog LTE-varianten.

de första dagarna fick jag inte minsta lilla antydan till blipp i statusfältet om ens en sekunds anslutning till 4G-nätet, men så såg jag på swedroid en diskussion där några hade fått ringa till operatören och be dem aktivera 4G:t, trots att det ingick i deras abonnemang. de hade visserligen tre som operatör alla som diskuterade i den tråden, men jag tyckte det var värt ett försök och ringde till telia och frågade om det kunde vara nåt sånt. jodå, det kunde det mycket väl vara - så han kopplade på det och så skulle jag starta om telefonen efter en kvart.

och då ploppade 4G upp direkt i statusfältet och jag körde en mätning med appen speedtest, och hej vad det gick! 30Mbps både upp och ner Skrattar!

så hur funkar det för er?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fridaybrew
2/16/13, 9:33 PM
#1

Använder inte 4g alls då jag kör mest på wifi.

dock så är det tydligen så att sverige har snabast 4g när i världen inte illa pinkat. Här är en läsvärd artikel om det:

 http://www.sweclockers.com/nyhet/16556-sverige-bast-i-varlden-pa-4glte

/Fridaybrew

Fridaybrew
2/17/13, 3:24 PM
#2

Kissidor hoppas du är ok med att trådkapar aningen =)

Jag är så tokigt nyfiken på dina upplevelser av dina nya mobiler, kan du  säga vad tycker om dom bra som dåligt. Egentligen mest nyfiken på Note 2:an såklart iom har egen note.

De börjar ju komma ner i pris dessutom.

Det är väl din första "stora" mobil hur fort vande du dig om du vant dig.

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: