Annons:
Etikettövrigt
Läst 2366 ggr
AkaiTsuki
2013-02-26 00:54

En mobil som klarar..

Jag vill ha en mobil som klarar av appar som tar mycket på mobilen

Appar som t.ex. Tumblr, 9gag, lite spel och som klarar att ha igång internet osv utan att sega eller lagga.

… I en bra prisklass som jag kan ha råd med + över 3 tums skärm för annars kan man ju inte se bilderna som man har tumblr appen för

Vilka mobiler anser ni bra i nuläget?  (Min htc desire skulle vara perfekt om den inte överhettar sig och stänger av sig efter 5 min wordfued/smsande/1 min samtal… och det är dåligt! Visserligen gammal men.. den bör klara av typ wordfued..)

Jag vill inte ha xperia och kommer inte skaffa en om jag inte får en gratis.

//Joanna

Annons:
Snurpan79
2013-02-26 09:46
#1

Finns massor av mobiler som klarar av det du efterfrågar. Kan du vara lite mer specifik om vilken prisklass du tänkt dig? Blir enklare för oss att rekommendera bra mobiler då. Har du några andra önskemål förutom att den ska klara appar som kräver lite av mobilen samt att det inte ska vara en Xperia?🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-02-26 14:04
#2

kan bara instämma med snurpan - finns många mobiler som uppfyller det, men säg vilket tak du har för vad den får kosta så återkommer vi gärna med de modeller vi tror är bäst för de pengarna Glad.

kan väl säga beträffande skärmen att där kan du i princip inte få tag i en så liten som 3" eller mindre än så som inte samtidigt är ganska grymt laggig och har dåligt med utrymme. utvecklingen har ju gått åt det hållet att skärmarna blir bara större och större på alla mobiler med lite krut i och att endast "barnmobiler" med sunkiga prestanda görs i litet format, så frågan är snarare om du har en övre gräns för hur stor lur du kan tänka dig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

AkaiTsuki
2013-02-26 16:29
#3

En lik HTC Desire i storlek alltså över 3,7tum var det och typ, den är bekväm att hålla, ej över 3000kr.

Kan ni typ länka förslag osv? 

De "bästa" av alla de ni har i tanke ^^

//Joanna

kissidor
2013-02-26 17:00
#4

hehe, jag tyckte väl att du hade väldigt blygsamma krav på skärmstorleken :) !

i den här länken har jag på prisjakt sorterat fram telefoner mellan 3,7" och 4,3", mellan 1500 och 3000:-, inte äldre än från 2011, med androidversion minst 4.0 och inga sony: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s117819347

den som slog mig främst av dem att jag skulle tipsa om är ju htc one s, har hört mycket gott om den och eftersom du dessutom nu har en htc som du har varit nöjd med så är ju det också ett plus. och sen står sig faktiskt gamla hederliga samsung galaxy s2 riktigt bra fortfarande.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-02-26 18:27
#5

Jag skulle också rekommendera HTC One S. Den är grymt trevlig att hålla i och sen döljer det sig ett litet krutpaket under huven. Om du inte är i akut behov av ny mobil kan jag rekommendera dig att avvakta lite då det är nya lurar på väg ut på marknaden inom de närmsta 1-2 månaderna och då kommer till exempel HOS sjunka lite i pris. Samsung Galaxy S2 är också en lur som håller bra men av HOS och GS2 skulle jag personligen välja HOS då den är är mycket smidigare i storlek. Sen tycker jag att GS2 är lite väl plastig.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

AkaiTsuki
2013-02-26 21:11
#6

Länken fungerade inte direkt då de du valt inte var i valt när jag hade klickat men fixade det själv, kollade lite

Akut behov är jag inte, då skulle jag redan ha en ny eller använda en mycket gammal telefon. Använder inte min htc desire just nu tack vare att den stänger av sig hela tiden, använder min sony ericsson w995 knappmusikmobil.

Har kollat på samsung galaxy s2 och är den som den sägs vara liknande iphone 4 i hur bra osv? Är samsungen "hållbar" i några år eller är det en mobil man byter ut efter ett år?

Huff huff när du säger samsungen är gammal.. min w995 är från 2009 xD

//Joanna

Annons:
kissidor
2013-02-26 22:12
#7

Nej så dumt då, att inte länken funkade :-(, men bra att du löste det :-). Tja sgs2 kom nog ungefär samtidigt som iPhone 4 och var ju då Androids stora flaggskepp, så det stämmer säkert att de har upplevts som ganska likvärdiga, men sgs2 är bättre nu än när den var ny för nu har den fått uppdatering till Android 4.1 jelly bean som gav finfint flyt.

 Jojo, men det är en sak att ha KVAR en äldre telefon och en annan att köpa en lite äldre modell när man ska byta :-). Jag har lite svårt att svara dig faktiskt om hur länge den kommer att stå sig - själv okynnesbyter jag väl litegrann för att jag blir sjuk på det senaste så jag är nog inte rätt person att fråga. Men jag tror iaf att även jag skulle kunna leva med båda dessa lurar vi nämnt i iaf två år framåt utan att egentligen vara missnöjd ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-02-27 06:36
#8

ska väl dessutom tillägga att hursomhelst så vet jag ingen telefon under 3000 som har chans att stå sig längre än dessa två, HOS:en och sgs2:an.

Värd på Mobiltelefoner och Android

AkaiTsuki
2013-02-27 09:05
#9

Okej bra att veta :D

//Joanna

bamse6311
2013-03-06 09:41
#10

Eftersom du gillade din Desire så kan jag föreslå dig Sensation.

Den kom samtidigt som Samsung S2 och iPhone4.

Skickar HÄR med länk till test som gjordes då när den kom. Numera så är den uppdaterad till Android 4.0.3
Skärmen är 4,3 tum precis som S2.

Misstänker att du gillar Sence och den är uppgraderade till Sence 3.6 (Ice Cream).

Eftersom du ville ha en hållbar lur så är Sensation med sin aluminiumram enormt tålig.

WEll, läs gärna igenom testet som kommer HÄR igen.

Nu kommer iofs priset på OneX att sjunka så fort den nya One kommer ut så du kan ju också avvakta och se vilket prisläge den kommer att hamna i.

OneX kan närmast jämföras med Samsung S3.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 10:05
#11

jag står definitivt fast vid att rekommendera one s över sensation - sensation är dyrare trots påtagligt klenare hårdvara. bara 563MB tillgängligt RAM och bara 1 GB internt lagringsutrymme skulle jag inte råda nån att lägga ca 4.000 på idag.

det lär ju stämma att one x kommer att få ett vänligare pris när one kommer ut, och tja, vem vet - den kanske faktiskt pressar sig under 3.000. men faktiskt så vet jag att flera medvetet valde one s över one x när de bägge var helt nya, för att de trots att one x var "värre" sas tyckte att one s i vissa delar passade dem bättre. minns nu inte precis vilka då jag inte var spekulant på nån av dem själv, men one s är ju lite mindre bla vilket ju alltid uppskattas av en del.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 11:24
#12

Aj tusan, trodde att Sensation låg i samma prisklass som SG2 men där ser man.

Jo, tror också att både OneX och SG3 kanske hamnar någonstans runt 3 000 kr strecket så för de som avser köpa ny lur i en vettig prisklass är det all idé att vänta.

Personligen så har jag inget behov av ny lur utan kör min Sensation så länge den funkar.

Jag är mest ute och surfar runt på lite olika forum som facebook och andra. Skickar iväg lite bilder till min Instagram. Läser både aftonbladet och expressen på luren samtidigt som jag ser på aktuellt på tv och slår på så sätt tre flugor i samma smäll *s*.

Kameran i luren använder jag en hel del även om jag när jag vill ta lite bättre bilder plockar fram min Powershot.

På tal om mobilkamera så kan jag till er som läser det här rekommendera bildbehandlingsappen Pixlr Express som det finns en tutorial om HÄR.

Spelar några spel på luren gör jag däremot inte. Har iofs laddat ner Angry Birds men kan jäklar inte begripa hur det funkar. Å andra sidan har jag aldrig varit intresserad av spel. Klarade inte ens av Super Mario då en gång när seklet var ungt och spelkonsollen var en Nintendo 4 Mb *s*.

Angående smartphone så är jag smartson testpilot för F-Secure Mobile och mer om det kan man läsa på min blogg som du hittar HÄR där det också finns länk till smartson testblogg.

Bästaste hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 13:41
#13

tja å ena sidan så är det alltid idé att vänta, både för de som vill köpa en bra lur men till ett humanare pris och för de som helst alltid skulle vilja ha det senaste och "värsta" utan nån annan särskild anledning än för att det finns (vadå, jag 😊? neeeeehhhh….). 

men å andra sidan så snurrar den där världen så himla fort nu, så det man väntade ihjäl sig på igår känns nästan gammalt när det äntligen har kommit. visst är det lite intensivare i mobilvärlden vissa tider på året och visst kan det om man är intresserad av en speciell modell och vet när den kommer vara vettigt att vänta lite på den - men på det stora hela så får man ändå inse att oavsett när man slår till och på vad så kommer det nåt ännu häftigare väldigt snart, och det som var häftigast igår sjunker i pris.

så nån gång måste man bara bestämma sig och sen gilla läget - aldrig tänka att "åh varför köpte jag den här istället för att vänta på den där?" alt "på att den där skulle gå ner i pris". för som sagt det läget kommer man aldrig att kunna vänta sig ur 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: