Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2729 ggr
Gottis
2013-02-26 22:56

Motorola defy bra eller dålig?

Någon som vet om det är en bra mobil?

Annons:
Snurpan79
2013-02-26 23:26
#1

Om det är vanliga Defy och inte Defy+ du syftar på så är det väl inget jag skulle rekommendera någon att köpa direkt. Samma gäller i och för sig Defy+. Allt handlar dock om vad man har för krav på en telefon. Ingen av lurarna skulle passa mig och det jag använder min mobil till, men den skulle räcka gott och väl till min mamma som bara ringer och lyssnar på lite Spotify.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-02-27 06:34
#2

både defy och defy + är med mobilnördsmått mätt "gamla" telefoner (2010 resp 2011), och var väl heller inga toppmodeller när de släpptes. idag skulle de inte upplevas som bra telefoner om man inte bara hade vana av nåt "ännu sämre", men de är väl prestandamässigt i klass med de budgetlurar av nyare årsmodell som brukar marknadsföras mer eller mindre som "barn- och ungdomsmobiler" eller nåt sånt. 

så tycker man det är ok så är det ju det, och då är det väl bara en fråga om vad man får betala. funderar du på att köpa den ny eller har du fått ett erbjudande om en bättre beg?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gottis
2013-02-27 11:54
#3

Har bara haft vanliga knapp mobiler innan så det skulle bli den första touch mobilen. Ska ha den att ringa, smsa, lyssna på musik, ta foto, kolla lite på internet ibland. Kollar runt vad det finns nytt och begagnat.

kissidor
2013-02-27 12:03
#4

ok, då kan det ju tänkas att du skulle tycka den var helt ok - men jag tror du kan få samma prestanda för mindre pengar i en lite nyare telefon - eller bättre prestanda för samma pengar. det som inte är bra alls tycker jag med framförallt motorola defy (utan +) är den gamla androidversionen, du borde allt skaffa en som har åtminstone 4.0 kan jag tycka.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 09:00
#5

Det beror ju på hur mycket du är beredd att betala.

HÄR är de lurar som PCFörAlla tycker är bäst just nu. Den billigaste Google Nexus4 får jäkligt bra betyg.

mobil.se har testa 7 smartphones som ligger i prisklasen under 2 000 kr och om dem kan du läsa HÄR.

Hoppas att du hittar en lur som passar dina behov.
Tycker att man skall utgå från de behov och de krav man själv tycker räcker.

(Jag har tänk köpa en ny kamera och får många förslag på bra Nikon och Canon värstingar men jag har tänkt mig en mycket enklare och billigare kamera så jag kollar runt på olika tester)

Well, kolla gärna igenom länkarna med tester du fick här och säkert hittar du någon lur som passar dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 09:30
#6

bra länkar bertil, kanske framförallt till budgetlurstestet då dessa är lite ovanligare 🙂. det är ju många som är ute efter en telefon som inte får kosta för mycket, och då kan det vara svårt för oss riktigt inpiskade mobilnördar som för egen räkning bara vill ha det allra bästa att råda. 

testerna var ju också riktigt färska, vilket är toppen då ju all information om smartphones idag verkligen är färskvara och några månader senare inte särskilt giltig alls.

men sist och slutligen ska man väl ändå ta alla dessa experttester med en nypa salt också, de kan naturligtvis aldrig vara helt objektiva och det som är rätt för en behöver inte vara det för en annan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-03-06 09:55
#7

#6 kissidor

Jo, nog kan det vara så. Det bästa är nästan att när man vlt ut någon eller några som man tycker verkar bra i ett test att man också kollar upp den/dem i andra test.

Dock så tror jag nog att de där som tester för m3.se, mobil.se, pcföralla osv är något så när seriösa och testar de olika lurarna enligt samma måttstock.

Sedan så är det ju naturligtvis även bra att fråga runt bland medlemmarna här på iFokus och få råd.

Som jag berättade tidigare så funderar jag på att köpa en ny kamera och jag läser lite överallt och jämför samma kameror i olika tester *skrattar*.

Thanks för repliken btw.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 10:18
#8

precis bertil, om man googlar flera testresultat och kundomdömen och jämför dem så brukar man kunna få en någorlunda rättvisande bild. och visst är de hyfsat seriösa och opartiska i många av de här testerna, men jag tror inte de kan koppla bort sin subjektivitet helt och hållet, och framförallt så menar jag att det som är viktigt/oväsentligt/bra/dåligt för dem inte behöver vara det för en själv. 

ta bara som ett enkelt exempel - jag som har en tradition av att tappa mina mobiler dels i backen (ofta) och dels i toaletten (ibland) det gör ju att för mig blir det extremt viktigt att telefonen tål sånt, eller hur? medans för andra är det inte nåt de skulle tänka tanken att bry sig om. 

då tror ni säkert att jag bara tittar på metall-unibody htc eller vattentäta sony… nix, härligt plastiga samsung - som dessutom fortsätter envisas med utbytbara batterier när var och varannan går ifrån det - det är tillverkaren som vet vad jag behöver 😃. 

plasttelefoner kan man dänga i asfalten och klinkersgolvet. visst, de flyger i tre bitar åt tre olika håll, men plocka ihop bitarna och sätt ihop dem igen och det är som om inget hade hänt 😉. och vid doppad telefon, slit ut batteriet fort som sjutton och släng in luren i torkskåpet så klarar den sig troligen😉- medans fastbyggt batteri=kortis och död telefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 10:42
#9

#8

JO, det är ju absolut inget fel på Samsung utan helt tvärtom. Funderade själv på en S2 men det blev då en Sensation.

De där två lurarna kom ju samtidigt och egentligen så fick ju S2 något bättre resultat i många tester.

Dock så har ju Samsung inte Sence och jag gillar ju sence så även om många recensenter tyckte att S2 var bättre så blev det en HTC för min del.

Alla har vi ju olika behov och krav vare sig vi skall köpa en lur, kamera, tv eller vilken produkt som helst så det viktigaste är att man utgår från sig själv, sina behov och krav så där tycker vi helt lika kissidor.

Jo, det är ett oskick det är med att man inte skall kunna byta batteri.

Själv så köpte jag nytt batteri till min Sensation för några månader sedan. Det gamla började ladda ur lite väl snabbt tyckte jag och när man då kunde få ett originalbatteri för  149 spänn så var det ja bara att putta i det i luren *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: