Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 3379 ggr
Militeren
2013-03-04 13:25

Megaproblem

Har fått ett megaproblem som jag försökt lösa under 3 veckor men nu är ni mitt sista hopp.
Det är så här, jag kommer inte åt google kontot till googleplay , hur jag än försöker återställa de så går det inte o jag kan inte uppdatera mina appar eller nått, jag har glömt lösenord o sånt o har lärt mig läxan att spara det men nu är skadan redan här.

Jag skapa ett nytt konto men mina appar finns ju inte där, vet nån här hur jag ska kunna överföra dom till mitt nya?? Är de så hemskt att jag blir tvungen o betala mina köpta appar en gång till ?? har kontaktat dom som släppt apparna men får inga svar från dom.

jag trodde man bara kunde uppdatera dom eftersom dom ju finns i mobilen men de står ju redan dom e installerade..o dom jag köpt vill inte jag betala igen

va ska jag göra nu??

Annons:
kissidor
2013-03-04 13:38
#1

jo så är det tyvärr, att de köpta apparna kan du inte få över till ett nytt konto. Men du måste ju kunna återställa kontot från datorn, vad hände när du testade det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-03-04 19:36
#2

Du ska ju kunna återställa lösenordet till din gmail. Gör det åt min morbror titt som tätt då han aldrig kommer ihåg sitt lösenord. Har du angett någon backup mail så får du lösenordet dit men du kan ju även få det till mobilen om du ställt in den möjligheten sedan tidigare.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Militeren
2013-03-05 01:24
#3

Det gick inte att återställa eftersom jag inte har angett nått. När jag försökte stod det bara att det inte funka. dom lita inte på att de var jag.

kissidor
2013-03-05 07:09
#4

men ojoj militeren, hade du inte angett någon återställningsinformation alls 😮! det var illa det, då kan jag tyvärr inte se annat än att du som du säger har lärt dig en läxa och en som du får betala till priset av apparna du måste köpa på nytt 😕.

det enda jag kan tänka mig möjligtvis kan hjälpa dig nu är ju att du får manuell hjälp från googles kundservice. det jag personligen kan tycka borde kunna hjälpa dig att identifiera dig är ju med hjälp av det kort du använt när du betalat för apparna, men jag vet inte hur google hanterar det. 

på den här hjälpsidan står det lite om ett formulär för kontoåterställning som man kan försöka med om man inte kan använda de vanliga återställningsalternativen. jag har ju ingen aning om vad det står i formuläret och om det kan hjälpa dig, men det är väl värt ett försök iaf.

det finns även nåt de kallar prioriterad kontoåterställning med mer personlig service, men den kostar tydligen så den kanske inte är av intresse

Värd på Mobiltelefoner och Android

Militeren
2013-03-05 17:15
#5

Tack men dom tips har jag redan försökt men dom svarar inte där hellre, jag får nog köpa dom igen då men tack o lov kosta dom inte så mycket. men hur ska jag göra så gratis apparna syns , ska jag av installera o hämta dom igen oxå?

kissidor
2013-03-05 17:55
#6

va, svarar de inte ens när du skickat formuläret 🤔!?! det var då ett underligt sätt!

men vilken tur iaf att du inte hade köpt appar för så stora summor 🙂! lova nu att du lägger in återställningsinformation den här gången 😉. 

och ja, även gratisapparna får du nog ladda ner igen om det ska funka med uppdateringar av dem - annars vet inte play-butiken av att du har dem. den känner ju liksom inte av vad du har i din telefon, utan vilket konto du är inloggad med.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Militeren
2013-03-05 18:31
#7

Okej tack så mycket jag lovar . tack för all er hjälp, detta är en skitbra sida.

kissidor
2013-03-05 18:43
#8

tack vad gulligt av dig 😃! synd att vi inte kunde hjälpa dig denna gång bara 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 08:11
#10

Inte alls kul det där.

Allt man har i luren sparas ju på google så kommer man bara in där så får man automatsikt allt tillbaka.

Jag har återställning från gmail till hotmail och från hotmail till gmail och för extra säkerhets skull så har jag även återställning vis sms till min lur på båda kontona.

Well, hoppas att det löser sig för dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

Militeren
2013-03-07 11:50
#11

Tack Bamse, bra tips, jag har angett en annan mail så dom kan skicka återställning om de behövs en annan gång men jag har dragit mig från att göra om allt, på mob, så mycket jobb, men de här med sms är kanske dumt om man råkar byta lur o måste byta nummer så de vill jag inte ange.

Snurpan79
2013-03-07 13:46
#12

#11 Tack för påminnelsen. Bytte nummer i höstas och har helt glömt bort att ändra återställningsnumret på mailen. Nu är det fixat. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2013-03-07 15:21
#13

#11 #12

Det är ju bara att ändar om man byter mobilnummer.

Sedan så är det ju väldigt sällan som åtminstone jag har bytt mobilnummer. Tror jag har haft samma som nu i 20 år och jag byter mobil så tar jag mitt gamla telefonnummer med mig.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Snurpan79
2013-03-07 17:14
#14

#13 Visst är det lätt att ändra när man byter mobilnummer. Förutsatt att man kommer ihåg den lilla detaljen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Militeren
2013-03-09 23:59
#15

Nu har jag hämtat apparna på nytt igen, behövde inte avinstallera dom, ladda bara ner dom från datorn så när jag logga in med mob så fanns dom där. har ocå angett en återställningsmail med o hoppas det ska hjälpa ifall detta skulle hända igen.

Tack igen för bästaste sajt..

Snurpan79
2013-03-10 01:11
#16

Skönt att det inte blev omständigare än så för dig. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-03-10 07:51
#17

Skönt att det inte blev jobbigare än så :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-10 18:37
#18

Well friends.

NU skall jag ner på stan (Helsingborg) och ta några öl.
Där skiter vi/man i om man kör android eller IOS.
Där bara dricker vi och har kul oavsett vilket jävla operativ vi har på våra lurar.

Skål ta me fann!

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-10 19:11
#19

klart man kan dricka öl med användare av ett annat operativsystem, så stora problem hoppas jag verkligen inte att nån här har😃

(det blev lite OT det där i din tråd militeren, ursäkta 🙂)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-11 20:30
#20

#19 kissidor.

Visst blev en väldigt kul kväll.
Dock så åkte våra "lurar" naturligvis fram *ler*.
Det största diskussionsämnet blev dock OS för datorer.
En av dem som var med är en trogen Mac:are och kör därmed OS X, den andre är hängiven Linux och kör numera Mint13. Jag som är trogen mitt Windows kör Home premium 64 bitars. Jag har iofs köpt W8Pro men inte installerat det, måste köpa en ny skärm först.

Hur som helst så blev det en riktigt kul kväll.
Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: