Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2059 ggr
PotatoEcho
3/9/13, 7:18 PM

Tar inte emot minneskort

Hej jag har en xperia go. På sennaste tiden så har den problem med minneskortet. Har ett på 16 gb. Men det vill inte ta emot det? Ibörjan var det ibland men ju längre tiden har gått så har det blivit oftare och oftare men nu går det inte att varken ta kort, se korten man tagit. Mappen som korten hamnar i finns INTE där resten av mapparna finns? 

Kan heller inte ta skärmdumpar längre?! Vad är det för fel med min mobil? :( Finns det något att göra? Har inte ändrat i några inställningar eller liknande.. 

Hoppas ni förstår, blev lite rörigt. Säg till om ni behöver veta något mer :)

( Vet inte vilken grupp detta ska ligga i)


Annons:
Snurpan79
3/9/13, 8:31 PM
#1

Vad gäller minneskortsproblemen låter det nästan som om det glappar någonstans, men svårt att svara på om det är i luren eller om det är minneskortet. 

Vad gäller skärmdumpar, när uppstod det problemet? Det var inte i samband med någon uppdatering eller liknande. Hur gör du när du försöker ta en skärmdump?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

PotatoEcho
3/9/13, 10:26 PM
#2

Okej, funderar också på att det kan vara glapp. 

Jag trycker på den här knappen som man sätter av/på mobilen eller va man ska kalla, sen spara skrämbild. Den tar bilden, men sen står det att : kunde inte spara bilden.


Snurpan79
3/10/13, 1:05 AM
#3

#2 Brukar skärmdumparna sparas på telefonen eller minneskortet när det funkar?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

PotatoEcho
3/10/13, 1:20 AM
#4

Ja, dom har sparats förr har dom. Men den har slutat fungera samtidigt som det med att kunna ta kort osv har slutat fungera :/


kissidor
3/10/13, 7:47 AM
#5

Om telefonen är inställd på att spara foton och skärmdumpar på minneskortet så är det ju bara att vänta sig att det ska trassla när kortet trasslar. Har du provat med ett annat minneskort , alternativt provat det kortet i en annan telefon eller kortläsare? Så du är säker på att det inte är själva kortet som blivit korrupt, det är ju inte helt ovanligt att det händer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: