Annons:
Etikettövrigt
Läst 3605 ggr
Frosstis
2013-03-09 23:46

Skal till Xperia J?

Finns det någon modell på xperior som är likadana som xperia J? För jag hittar inga xperia J skal på internet för ett bra pris..

Skulle vilja köpa härifrån: http://dx.com/ men där finns det inte xperia J, så vet ni någon modell som är likadan som jag kan köpa skal för istället? och jag vill ha plast på framsidan också..

Annons:
Snurpan79
2013-03-10 01:08
#1

Jag skulle rekommendera dig att handla skal och skärmskydd från ebay. Gjorde en snabb sökning på Xperia J och fick flertalet träffar, se här.  Tar lite extra tid innan grejerna kommer men det är så pass billigt att det inte gör något. För ca 90 kronor beställde jag 1 mobilskal till syrran, 2 mobilskal till mig, 2 skärmskydd till surfplattan och dessutom 1 skal till surfplattan. Inte illa pinkat tycker jag.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-03-10 08:03
#2

Och om du har mer bråttom, har du testat att helt enkelt googla "skal till xperia j"? Jag fick upp ganska många träffar då. Det är väldigt osannolikt att det ska finnas någon annan modell som har inte bara exakt samma mått utan dessutom alla uttag och knappar på exakt samma ställen, så det kan du inte räkna med. Men som sagt, visst finns det tillbehör till xperia j också :-) även om det kanske inte finns lika många som till exempel till galaxy s3.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
2013-03-10 14:22
#3

Tack så mycket, ska kolla på ebay :) Det gör mig inte så mycket om det tar lång tid för skalen att komma, jag har ju redan de 2 skalen man fick med när man köpte telefonen.

Snurpan79
2013-03-10 16:42
#4

#3 Hoppas du hittar något skal du gillar. Grejerna brukar komma efer 1-2 veckor vilket jag tycker är väldigt överkomligt med tanke på att skal och så är väldigt billigy på just ebay.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Frosstis
2013-03-10 16:51
#5

Jag hittade lite skal för bra pris, men jag förstår inte hur man köper dom? Är frakten gratis , och kan man bara köpa sakerna en och en? Jag vet liksom inte hur man lägger de i någon "shoppingvagn"

Snurpan79
2013-03-10 17:26
#6

För att kunna shoppa behöver du skaffa ett konto på ebay och sedan är det smidigt att ha ett konto på paypal också för att betala grejerna. Då är det bara att klicka på köp och sen följa stegen som kommer upp på skärmen. Om du köper från olika köpare så kan du bara köpa en i taget. Hittar du ett skal som finns i samma färg brukar man kunna få de i samma paket om det är samma säljare. Då jag oftast hittar mina grejer med fri fakt brukar jag inte krångla med att få grejerna i samma paket. 

Många gånger är frakten gratis och det brukar framgå. Är du osäker finns det en flik till vänster om du scrollar ner lite där det står "Shipping and payments" och där kan du i en rullista välja Sverige om det inte redan är markerat.  

Skulle det vara så att du hittar ett skal du vill ha men det inte är fri frakt så rekommenderar jag dig att söka på just det specifika skalets namn för det brukar nästan alltid finnas ett likadant skal med fri frakt. Litet tips bara. 🙂

Vet att många är lite skeptiska till att handla från ebay, men jag har aldrig haft några problem och jag har köpt massa skal, skärmskydd osv därifrån. Ett till tips är att kolla så att säljaren på den specifika produkten du vill ha har bra betyg samt har sålt flera produkter innan. Då kan man vara tämligen säker på att det inte kommer bli några problem.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Frosstis
2013-03-10 17:50
#7

Tack så mkt :) Ingen i min fam. har paypal..

kissidor
2013-03-10 17:59
#8

nä men paulina, det är ingen av oss som föddes med paypal heller 😃! nästan alla e-baysäljare accepterar endast paypal-betalning, och det är också det klart säkraste betalsättet för dig som köpare. men man behöver faktiskt inte ha ett paypalkonto för att betala med paypal enstaka gånger, det går ändå.

ett tillägg till snurpans råd ang att kolla upp säljarens feedback - på e-bay är inte tex 96% positiv feedback att betrakta som bra även om det låter ganska ok - över 99% bör säljaren åtminstone ha om man inte ska ha skäl att dra öronen åt sig, och jag blir egentligen iaf lite betänksam redan om de har under 99,7%, iaf om de har många gjorda affärer och många omdömen. har de inte så många så kan ju ett enda omdöme som kanske inte är rättvist satt slå hårt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-12 08:56
#9

Cash is king sade man förr!
Fast visst fan handlar jag också via internet *skrattar*.
Håller mig mest däremot till Tradera och visst har jag ett paypal konto.
Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: