Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 11595 ggr
[kiiiwiii]
2013-03-10 23:18

Samsung Galaxy s2 plus

Hejsan!
Jo det var såhär att idag var jag inne på Siba och köpte en samsung galaxy s2 plus. Jag frågade personalen specifikt om det var micro simkort vilket de svarade att det var. Super bra tänkte jag och åkte hem nöjd och glad. Sen när jag kommer hem visar det sig att det inte alls går med microsimkort utan det är standardtypen som gäller…
Men när jag läser på telefonens fakta sida står det visst att microsim ska fungera!!

http://www.netonnet.se/art/telefon/samsung/samsung-i9105galaxys2pluswhite/183195.3211/#tabs

Gör jag något fel? Eller har alltså butiksbiträdet ljugit mig upp i ansiktet? :S

Annons:
Snurpan79
2013-03-11 00:59
#1

Var tämligen säker på att SGS2 har mini-sim då min morbror har en sådan, men blev osäker när du hade hittat info att den har micro-sim- Kollade länken du hänvisade till och där hittar jag följande "Typ av SIM-kort" och där står det klart och tydligt "Mini SIM". Tror dock inte att försäljaren ljög för dig utan han hade nog bara ingen koll på vilken typ av SIM-kort just SGS2 har.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-03-11 08:20
#2

antar att du menar sgs2+ trots att du skriver bara sgs2 snurpan, men infon stämmer ju - det ska egentligen vara vanligt mini-sim till sgs2+ också.

men däremot går det ju alltid att sätta ett micro-sim i en adapter, en liten ram i formen av ett mini-sim helt enkelt. det kanske är det de syftar på på faktasidan du hittade kiiwii? här tex har du en sådan jag menar: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/sim-tillbehor/micro-sim-adapter-1-pack-p35094

Värd på Mobiltelefoner och Android

[kiiiwiii]
2013-03-11 10:29
#3

Vänta nu, nu hänger jag inte med!
Är mini-sim och micro sim två olika storlekar?

kissidor
2013-03-11 10:31
#4

ja, mini-sim är "vanlig" sim 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[kiiiwiii]
2013-03-11 10:33
#5

#4 haha tack! Blev lite förvirrad där ett tag!

Jag antar att han har blandat ihop det då..

#2 fungerar det bra med adapter? Följde länken och såg att det inte kostade något :)

kissidor
2013-03-11 11:58
#6

ja visst funkar det bra kiiwii, det är ju bara en ram för att kortet ska hålla sig på plats i facket Glad. och ja de kostar ju inte en förmögenhet direkt 😉.

ja försäljaren hade säkert blandat ihop mini och micro - jag visste inte heller att mini-sim var "vanligt" sim första gången jag såg det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Snurpan79
2013-03-11 12:32
#7

#2 Oops. Missade plusset. Skyller på den sena timmen när jag skrev inlägget. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

farvendal
2013-03-16 16:38
#8

Jag har också SGS2+, underbart mobil 😃

Både du och säljaren har nog blandat ihop simkort och SD-kort. Telefonen har mini-SIM vilket även står i mobilens fakta i länken du avgav. Som SD-kort har den dock microSD.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: