Annons:
Etikettövrigt
Läst 2244 ggr
fanniiiiie
3/13/13, 8:41 AM

Vars försvann internet?

Tja! Nu har jag haft lite problem med min Sony xperia S dom två senaste dagarna och blir galen. Mitt internet krånglar.
När jag försöker gå in på fb står det bara "Gick ej att ansluta" eller "Nätverks fel" osvosv.
Har igång internet precis som alltid, och har pengar på mobilen. Så varför funkar det inte? Vanliga internet fungerade inte heller, men då laddade jag ner något, tror det stod "Inställningar för internet och MMS". Sen började det funka. Men fortfarande inte facebook, och t.ex Candy crush fungerar inte heller. (Har den ansluten till fb). Men sen till det konstigaste… Instagram fungerar, och det är ju också internet?? Blir galen… 

Hjälp mig någon!

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Annons:
kissidor
3/13/13, 12:02 PM
#1

jag tror möjligen att det kan vara de apparna som strular - om du kollar de senaste omdömena på facebook-appen tex så verkar det vara väldigt många som har fått precis samma problem som du. har för mig att jag sett nåt om problem med candy crush också nyligen även om jag tyvärr inte minns var

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/13/13, 12:29 PM
#2

@faniiiie
Det där har hänt mig också den senaste tiden och alltid bara på Fb men ingen annanstans. Instagram och allt annat funkar perfekt.
Dock så brukar det fixa sig när man öppnar appen igen.
På tal om appar så installerade jag Swebank häromdagen.
Kul app, man behöver bara "skaka" på luren så får man fram sitt saldo utan ens att behöva logga in.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/13/13, 12:36 PM
#3

har också swedbankappen, och bank-ID - skitpraktiskt. men just med avseende på saldon är det ju bankdroid som äger fetast - har du den bertil? där kan du lägga in så många konton du vill och ha ständig saldokoll på dem.

ursäkta för OT fanniiiie (hoppas jag stavade rätt nu, fick lite ont i ögonen när jag försökte fokusera på i:na för att kunna räkna dem 😃)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/13/13, 2:36 PM
#4

#3 kissidor

Nej, den har jag inte, skall kolla upp den också.
Visst så är det kul med den där Swebank där man bara behöver "skaka" på luren och så ser man sitt saldo.
kissidor, jag räknade också i:n för att få allt rätt *ler*.

Bästa och finaste hälsningar,
Bertil

fanniiiiie
3/14/13, 12:33 AM
#5

Då till en till märklig sak.. Försökt gå in via vanliga internet på facebook, fungerade inte heller? 
Även testat koppla upp på ett Wi-Fi nät, då funkade även appen. Så då kan det väll inte vara appen de är fel på, eller? 😮

Blir galen på detta krånglande…

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

kissidor
3/14/13, 6:56 AM
#6

ja då blir jag tyvärr inte klokare än du fanniiiie, det lät ju som att det skulle kunna vara appen eftersom så många hade haft samma problem. men det kanske är facebook i sig då? dvs det skulle ju kunna vara ett problem med både mobilsajten och appen, det är ju inte otänkbart.

en enkel och inte alltför arbetskrävande sak du skulle kunna testa iaf om du inte redan gjort det - det hjälper ibland mot krånglande appar - är att gå in under inställningar/program och leta upp facebook-appen och rensa data och cache på den. hjälper inte det skulle jag även testa att av- och sen ominstallera appen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
fanniiiiie
3/14/13, 3:29 PM
#7

#6 Hm, ja allt verkar omöjligt just nu.. Suck.. Är starkt facebook-beroende haha..

Redan om installerat appen två ggr.. Kommer ingen vart ändå :/

Typiskt, då jag köpt mobilen här för några månader sedan av en kompis som köpte den när hon var i Irland. Så kan väll knappast lämna in den heller?? Om inte annat kostar det en massa pengar då jag inte har någon garanti..

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

fanniiiiie
3/14/13, 3:31 PM
#8

Förresten, får fortfarande upp alla händelser från facebook! Kan däremot inte klicka upp dom…..

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Snurpan79
3/14/13, 11:51 PM
#9

Hade jag varit i dina skor så hade jag fabriksåterställt mobilen och börjat om från början. Ibland är det det enda som hjälper när mobilen börjar bete sig skumt. Frågan är väl hur mycket grejer du har på mobilen och om det är värt att testa en fabriksåterställning bara för att eventuellt kunna få igång facebook. SMS och sådant går ju alltid att spara, men appdata försvinner ju om du inte har root. Är en sista grej du kan testa iaf nu när du testat rensat cache och data och det inte hjälpt.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: