Annons:
Etikettteknik
Läst 1528 ggr
[jusefinnn]
2013-03-14 20:38

Tips på ny telefon??

Jag måste skaffa en ny mobil, för nuvarande telefon HTC Wildfire S har börjat klicka runt av sig själv, lagga ihop så jag inte kan trycka på skärmen och måste låsa-låsa upp-låsa-låsa upp för att den ska börja funka igen..  Jag vill inte ha en megastor telefon, utan den ska precis rymmas i byxfickan. Vill kunna ta bra bilder, surfa och spela spel :P

Tips? Är inte ute efter en iPhone då dom jag känners bara går sönder..

Visste inte vilken grupp

Annons:
Snurpan79
2013-03-14 23:42
#1

Jag skulle rekommendera HTC One S. Tycker det är en grym telefon i ett litet mindre format. Lillsyrran gick från en Wildfire S till HOS och hon är super nöjd så jag tror att den skulle passa dig som handen i handsken.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-03-15 06:41
#2

jag hann aldrig svara på detta igår men jag såg frågan, och jag tänkte samma sak som snurpan 😃! men om du skriver hur mycket den får kosta också så kanske vi har fler förslag, här kan du annars börja med att kolla in htc one s: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1147922

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-03-15 08:46
#3

tillägg: nu tror jag vi båda förutsatte att du varit nöjd med din htc fram till att den började strula. men är du sugen på att prova ett annat märke så kan vi ju ge förslag på det också - htc one s kändes dock ganska klockren utifrån det du angav + antagandet att du skulle trivas med en htc igen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-03-15 12:52
#4

Jag rekommenderade HTC One S mycket för storlekens skull. Byter du från Wildfire S så känns det mesta otroligt stort, men HOS är ju ett krutpaket i lite mindre förpackning.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
2013-03-16 10:36
#5

Rekommenderar också en HTC One av någon variant, varför inte X+.

Nu är ju de lurarna du fått förslag på större än WildfireS med sin 3,2 tum skärm men de ryms i en ficka.
Hur som helst så en One i vilken variant/modell som helst har helt annan kapacitet än WildfireS som har sina begränsningar med både processorn och minnet. Visserligen så har den plast för minneskort upp till 32 Gb har jag för mig men det är ju inte så där väldigt många program/appar man kan lägga på kortet.

Du får ju även en helt annan variant av android samt Sence med en One än du hade på WildfireS.

Bästa hälsningar,
Bertil

farvendal
2013-03-16 16:46
#6

Jag rekommenderar Samsung Galaxy S3 mini. 4 tum, vilket är en liten ökning från din 3.2 men formen på telefonen gör så den känns ganska liten ändå. Billig är den med (Runt 2300) Kläm och känn lite på den i butik vettja.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
farvendal
2013-03-16 16:48
#7
Snurpan79
2013-03-16 17:09
#8

#6 Med tanke på att TS vill kunna ta bra bilder och spela spel så tycker jag HOS är bättre val än SGS3 mini då den har bättre prestanda under huven och bättre kamera.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

farvendal
2013-03-16 17:14
#9

#8 SGS3 mini klarar detta finfint. One S har bättre kamera, i övrigt är det inte stor skillnad. 

Annars rekommenderar jag SGS2 eller SGS2+, den ligger i samma klass som HTC One S gällande pris, prestanda och storlek, om TS vill byta märke ^^

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[jusefinnn]
2013-03-17 20:14
#10

Någon som har/känner någon som har en sony Xperia V och skulle vilja dela sin åsikt om den? :)

Upp till toppen
Annons: