Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2163 ggr
Catta-
2013-03-23 17:27

Problem med teleminnet

Har snart haft min tele(Samsung Galaxy Gio) i 1 år och har alltid haft massor med bilder, appar, sms m.m men aldrig så att den skulle behöva varna för att telen har för lite minne. Nu har den börjat varna var och varannan dag att både sms minnet och det interna minnet snart är slut. Och endå har jag raderat massor av saker från mobilen. Har just nu 14 MB kvar på enhetsminnet och 29 GB på SD-kortet. 
Någon som vet vad felet kan vara?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Snurpan79
2013-03-23 18:27
#1

14 MB på internminnet låter väldigt lite så jag skulle tro att det är där problemet ligger. Alternativen är radera lite appar eller flytta över några av de du har på SD-kortet.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Catta-
2013-03-23 18:39
#2

Tack för svar! Vet du om man kan fixa med inställningarna så att apparna installeras på SD-kortet direkt?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Snurpan79
2013-03-24 00:50
#3

Tror inte det då vissa appar inte passar att flytta till SD-kortet. Om du kollar under inställningar och sedan appar (eller vad den heter på din lur) så ska det finnas funktion för att flytta appar till SD-kortet. Finns också appar i Playstation butiken som kan fixa detta.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Catta-
2013-03-24 07:16
#4

Okej. Tack! Ska kika lite på det

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

kissidor
2013-03-24 07:50
#5

det finns ingen app som kan flytta de appar som inte låter sig flyttas i inställningarna, men det finns några som gör hanteringen enklare för att man kan flytta dem i flock istället för en och en, denna tex: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.app2sd&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dapp+2+sd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: