Annons:
Etikettövrigt
Läst 2023 ggr
RobinEH
2013-03-26 17:37

Ny stryktlig mobil?

Hej,

Jag har börjat tänka på att införskaffa en ny mobil. För tillfället sitter jag (bokstavligen) på en Sonim 1300 som jag haft under en relativt kort tid. Hårdvaran är inga problem då jag badat med den, kastat runt den, sparkat runt den och annat roligt. Mjukvaran är dock en helt annan femma då den är riktigt korkad och en del funktioner har lagt av.

Nu letar jag alltså efter en ny stryktålig mobil som även har något användbart under skalet. Följande önskas:

  • Stöttålig
  • Vattentät
  • Reptlig skärm
  • Kamera
  • Lampa
  • GPS
  • Funtionellt inre (behöver inte vara en smartphone)

Som tillägg så spelar inte vikten eller storleken någon större roll och den får gärna (men måste inte) se stryktålig ut.

Jag har för tillfället kollat på Sonim XP5300, Cat B15, Utano Barrier T1800Nautiz X1 och Sony Xperia V.

Jag tar med glädje emot all hjälp jag kan få.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
kissidor
2013-03-27 07:07
#1

jadu robin jag har tyvärr inga råd att komma med då det gäller den typen av telefoner, det enda tips jag kan ge dig är väl att du om du inte redan gjort det använder prisjakts filtrerings- och jämförelsefunktioner. under de filter som visas har du till vänster knappen "fler sökkriterier", och där finns bla de funktioner du listar. och bockar du i rutorna vid varje modell som är av intresse kan du också ta fram en jämförelse sida vid sida på dem. där finns länkar till recensioner och kundomdömen, jag använder mig alltid av prisjakt på det sättet som ett av de första stegen när jag är på jakt efter en ny teknikpryl (och sen igen på slutet när jag bestämt mig, för att hitta just bästa priset).

men som sagt, kanske har du redan använt den sidan och isf var detta till ännu mindre hjälp. hoppas du hittar det du söker iaf, och isf vore det kul om du kunde tala om vad det blev och varför så man lär sig nåt 🙂.

ps. ett alternativ kunde ju också vara att välja en telefon som du gillar av andra skäl och ha den i en typ otterbox eller nåt när det behövs, då utbudet av stryktåliga och smarta telefoner är så begränsat

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-03-28 00:33
#2

Min erfarenhet är att stryktålig lur och smartphone inte går så bra hand i hand. Oftast är prestandan "sämre" i de stryktåliga lurarna och det gör att t.ex. kameran blir lite lidande. Lutar åt Kissidor:s alternativ att välja en lur som du gillar av andra skäl och sedan skydda den med skal eller liknande. Vet att man morbror har en Samsung som är ganska stryktålig men den är väldigt seg och kameran rent bedrövlig i mitt tycke. Kommer inte ihåg vad modellen heter tyvärr.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

viktoria91
2013-04-03 15:18
#3

Jag och sambon har nyss köpt sony xperia z, damm och vattentålig och ska vara gjord av ett väldigt hårt material. Jag håller på med hästar och han skejtar så det behövs "stryktåliga" mobiler, 13 megapixels kamera är det.

kissidor
2013-04-03 15:36
#4

ja en xperia z är ju definitivt lyxvarianten av stryktålig lur, och garanterat den smartaste sådana på marknaden 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

viktoria91
2013-04-03 15:40
#5

#4 Min ponny gillar att stoppa saker i munnen så vattentålig är bra. ;)

Upp till toppen
Annons: