Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4267 ggr
Hanna
3/28/13, 8:49 PM

Ny mobil?

Min mobil flög precis i golvet och skärmen gick sönder. Hade ändå tänkt att införskaffa mig en ny. Men då jag inte är någon som måste ha det "coolaste" eller senaste så undrar jag lite vad ni tycker är en bra mobil för en rimlig peng?
Vill helst att man ska kunna surfa på den smidigt, ladda ner appar och sådant tjafs. Men det behöver inte vara den nyaste mobilen på marknaden.

En annan sak jag är lite sugen på är att man ska kunna köpa skal till den. 😃

Tack på förhand!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
[Lizzier_83]
3/28/13, 8:50 PM
#1

Iphone 4 är inte alltför dyr, mängder av appar och skal till den.

Hanna
3/28/13, 8:52 PM
#2

#1 Tack för svaret! Trodde faktiskt att den var dyrare än så. Ska kika på den. :)

Fler får gärna svara i tråden. ^^

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
3/29/13, 9:43 AM
#3

inom android finns det ju fler alternativ eftersom det är fler tillverkare. samsung galaxy s2 tex kanske vore vettigt med dina krav - den har fortfarande fullt dugligt krut och eftersom den var och fortfarande är en väldigt populär telefon så finns det väldigt mycket tillbehör till den också. men det blir enklare att svara om du säger vad din gräns för vad den får kosta är ;), och öht förstås ju mer du kan berätta om hur du vill ha det med skärmstorlek och andra saker som du tycker är viktigt :)

och även vilken telefon det var du tappade och hur pass nöjd/missnöjd du var med den kan vara bra att veta om man ska försöka tipsa :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
3/29/13, 5:20 PM
#4

Den jag hade var en samsung gt-s5230. Så ALLT är egentligen bättre än den.
Skärmstorlek spelar ingen större roll, men jag tycker iphone 4 är ganska lagom i storlek.
Vad det gäller pris så är väl ca 3000 kr rimligt tycker jag. :)

Det viktigaste för mig är väl att kunna ringa och smsa egentligen. Men som sagt, vill gärna kunna surfa smidigt och ett + som min Samsung hade var att man kunde låsa till Sms, bilder med mera.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
3/29/13, 5:40 PM
#5

ja det mesta blir väl ett rejält lyft då ja :) här har jag filtrerat på prisjakt, på skärmstorlek 3,5-4,3 tum, pris 1800-3500, OS android 4.0-4.2 eller iOS, lanseringsår 2011-2013. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s121779799 där kan du väl börja kika och se vad som faller dig i maken, sen hjälper vi gärna till och försöker svara på frågor om vad vi tror är för- och nackdelar med de telefoner du funderar på :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
3/29/13, 5:48 PM
#6

Har kikat lite på denna http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=gt-i9105

Men även http://www.swedenmobile.com/index.php?route=product/product&product_id=72

Jag har så svårt för att förstå VAD som är bra på en mobil. Tyvärr säger inte siffror och text mig så mycket. 🤔 Men jag får väl kika lite här sen kolla på dem i butik.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
Snurpan79
3/29/13, 9:14 PM
#7

Om vi tittar på Android så skulle jag rekommendera HTC One S. Den har bra hårdvara (inte lika plastig som Samsung Galaxy S2) och mjukvaran är inte fy skam den heller. Den räcker absolut till det du vill ha den till och lite till. Med tanke på prislappen så är den MYCKET prisvärd i mitt tycke.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
3/30/13, 7:28 AM
#8

ja HTC one s tillhör de som jag också tror vore ett bra val :). ang de två som du tittat på - personligen har jag inte fattat vad som var vitsen med sgs2+ jämfört med sgs2. det är svårt att se vad de förbättrat men de har tagit bort hälften av minnet och bytt ut processorn till en helt okänd. den iPhonen har väldigt lite minne, speciellt med tanke på att den inte tar minneskort heller. jag skulle aldrig köpa en telefon med bara 8GB minne som inte kunde byggas ut. sen är det ju dock en ganska gammal iPhone och för de pengarna anser jag att du kan få nåt vassare inom android vi hjälper dig gärna att tolka vad som är bra resp dåligt med siffrorna för de olika telefonerna :). det som är svårt att jämföra är en androidtelefon och en iPhone rakt av utifrån hårdvaruprestandan. du kan göra mycket mer med en android men det kräver också mera krut under huven för att göra det, så tex den hårdvara som sitter i den där iPhone 4 du tittat på skulle ge en riktigt genomusel androidlur medans den räcker till bättre för iPhonen. mellan androidlurar säger en ren hårdvarujämförelse mer, men inte hela sanningen. det beror på hur bra optimerad mjukvaran är också, har tillverkaren gjort en dålig och tungrodd anpassning av android så kanske inte den telefonen är så bra som den ser ut på papperet. därför är det bra med prisjakt att det finns recensioner och kundomdömen också! men vad som allmänt är viktigt för att telefonen inte ska upplevas som laggig är en processor med hyfsad hastighet, mer än en kärna och tillräckligt med RAM-minne. detta för att telefonen ska klara av att göra mer än en sak samtidigt. de pengar du har tänkt dig räcker ju till en android med dual core och 1GB RAM, och det kommer du att klara dig galant med :) andra saker som kan vara viktiga är den inbyggda minnesmängden, speciellt om telefonen inte tar minneskort. gör den inte det så tycker jag 16GB är absolut minimum och hellre 32GB, men det behöver inte vara sant för alla. personligen vill jag prompt ha utbytbart batteri, så tycker man det är viktigt så måste man ju kolla upp det. den telefon du hade nu kanske hade betydligt bättre batteritid än alla moderna smartphones, och isf kanske du kommer att vilja ha möjligheten att ha ett extrabatteri med dig. men som sagt, titta gärna på de förslag vi givit, och på prisjakt, och fråga sen igen om du vill ha hjälp med jämförelserna :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
3/30/13, 12:39 PM
#9

#8 Åh, tack så jättemycket för svaret! Då blev jag lite klokare. :) Jag visste inte om iphone 4 faktiskt är bra eller inte. Och jag har oftast tyckt att de kostar pga märket. Men läser man lite så verkar det ju helt klart finnas bättre mobiler. Får kolla runt lite till. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

bamse6311
3/31/13, 11:38 AM
#10

Håller med den övriga att en HTC One S eller SGS2 säkert skulle funka bra för dig.
SGS2 om man gillar plast och HTC One S man gillar aluminium, i övrigt så är det ju inte så väldigt mycket som skiljer de två åt.
Väldigt bra "lurar" båda två.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/31/13, 12:09 PM
#11

dock har inte one s utbytbart batteri och tar inte minneskort, det bör man ha i åtanke om bryr sig om det. och skal som du ville kunna hitta happylucky finns det nog till båda men kanske lite mer till sgs2 kan jag gissa.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/31/13, 12:40 PM
#12

Ja, det är egentligen ett jävla ofog det där med att man inte skall kunna byta batteri eller sätt in ett minneskort.
Dock så verkar det som att de flesta tillverkare numera mer och mer går åt det hållet.
Själv så bytte jag batteri på min Sensation för några månader sedan och hittade ett originalbatteri på 24.se för den facila summan av 149 spänn.
Micro sd korten är ju också förbaskar billiga att köpa.
Att man inte kan byta batterier numera är väl ett utslag av "designen" på lurarna.
Titta bara på HTC One som kanske är den snyggaste/läckraste lur som någonsin tillverkats och enligt alla de recensioner som åtminstone jag läst så för tillfället också den bästa.
Eftersom man inte kan byta vare sig batteri eller sätta in ett minneskort så har man ju inte heller något behov att kunna öppna bakstycket på luren.
Nåväl, om jag hade haft råd med en HTC One så hade jag klarat mig länge med minnet men visst fan skulle man kanske vilja byta batteri när det börjar att slitas.
En annan sak som retar mig personligen med alla mobiltillverkare!
Jag plåtar ju väldigt mycket och varför in i glödheta …… kan dom inte sätta dit en decicerad kameraknapp, den hade ju inte kostat många enkronor!
Nåväl och åter till TS så kan även jag rekommendera en SGS2.
Bästa hälsningar,
Bertil

Hanna
3/31/13, 3:24 PM
#13

Antar att det är denna ni menar? http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/I9100BLACK/samsung-galaxy-s2-i9100-smartphone-svart

Tyckte den hade väldigt bra pris, så blir nog att åka och kolla på den imorgon :) Har ni hört om det finns några större nackdelar med den?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
bamse6311
3/31/13, 5:50 PM
#14

@#13

Ja, det är en Samsung Galaxy S2 vi menar.
Dock så är operativet nu uppdaterat till Android 4.1

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/31/13, 6:21 PM
#15

japp, det är den vi menar :-). fast på cyberphoto är den nästan 400 billigare ;-). det finns faktiskt inte sådär supermycket nackdelar för sitt pris, denna telefonen var ju kungen av androider får man nästan säga i ett helt år, och även om den nu har ett par år på nacken räcker den fortfarande gott till och då har ju priset sjunkit med flera tusen. 

Men det som folk oftast upplever som negativt med Samsung generellt är ju att de är "plastiga", och så är det många som inte är så förtjusta i användargränssnittet touchwiz. personligen tycker jag det är ganska bra att de är plastiga på sätt och vis, plast håller ;-). tappar man en Samsung i backen som jag gör i stort sett dagligen så flyger framsidan, batteriet och bakstycket åt varsitt håll, men sen sätter man bara ihop den igen och det är som om inget hade hänt. 

touchwiz är inte jag heller så förtjust i, men med en androidtelefon så är man inte låst till sånt, det finns många möjligheter att stuva om sin telefon som man vill ha den. och det finns föralldel många som gillar touchwiz också. 

Men sense som HTC's gränssnitt heter har nog fler anhängare, och HTC'n har en lite rappare processor till dess fördel.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
3/31/13, 6:23 PM
#16

#15 Hittade den bara i rosa sådär billigt på cyberphoto :(

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/1/13, 8:43 AM
#17

ajdå happylucky, det var ju inte så bra förstås :(. jag kollade aldrig färgen, det föll mig inte in att det kunde gälla bara den rosa, ursäkta att jag "lurade" dig att det fanns ett bättre pris. men hursomhelst så får du väl ta en liten utflykt och känna på den på Elgiganten idag då :), så får vi se vad du tycker sen, eller om du hittar nåt annat där du fastnar för.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/1/13, 12:38 PM
#18

#17 Ingen fara. Hade sett det innan. Men lite synd är det ju när man kunde fått den billigare.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/1/13, 3:41 PM
#19

ja den är inte direkt till sin fördel i den där rosa nyansen faktiskt 😃, nån slags mörkrosa metallic som var ganska fin har jag nog haft på knapptelefonstiden, men denna… 🤢

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
4/2/13, 9:39 AM
#20

Halloj alla, jag tar mig friheten att "klistra in" från ett svar som jag precis gav på min facebook.

Bakgrunden till inlägget på Fb är att jag var och hälsade på morsan och skulle käka lite påskmat samt även därefter ta ett par whiskey eftersom hon vet att jag både tycker om påskmat och får man sedan en (eller kanske två) single malt så är det ju inte det heller helt fel.

Nåväl, då sitter jag där hos morsan när det kommer en sådan där varningssignal i min lur som berättar att batteriet håller på att bli urladdat.

Just i det ögonblicket så är jag inloggad på Fb och skriver där exakt det som jag här under klistrar in:

**Satan i gatan, hur klarar jag mig nu då?
Är hemma hos morsan, ingen dator och batteriet på luren är snart slut.
Hur djävulen skall jag nu klara ut detta?
Kan ju INTE leva utan internet!
4% kvar på batteriet och ingen laddade med mig!
Hade ju INTE tänkt stanna så länge.
**HELP.

Nåväl, ett par goda vänner ser mitt nödmeddelande och ger sina goda råd.

Dock så blev "luren" till sist helt stendöd.
Nåväl, jag kom ju hem och fick "ladda upp" luren.

En kompis hade skickat ett mess och undrade om vi skulle ta en öl på den lokala puben. Jag hann se detta meddelande så vi träffades på den lokala puben enbart en timme innan de skulle stänga och fick berättat lite för varandra om hur påskhelgen hade varit.

Nåväl, idag på morgonen så körde jag naturligtvis igång datorn och läste då några reflektioner på mitt inlägg som jag skrivit på luren strax innan den "dog".

Well, nu är den naturligtvis inte död längre utan jag väckte upp den till "evigt liv" så fort jag kom hem.

Dock så var det alltså några vänner igår som hade förbarmat sig över mig igår och skickat några kommentarer till det där meddelandet som jag skickade från min lur igår strax innan den stendog.

Här nedan klistrar jag in det svar från mig som mina vänner fick av mig i morse.

Jag undrar faktiskt också hur jag klarade mig innan men på något sätt så gjorde man ju det. Brukar säga som så att min mobil är en liten dator, en kamera och en musikspelare och om jag sedan av någon outgrundlig anledning skulle få för mig att ringa någon så finns även en sådan funktion. Nu skall jag berätta en helt sann anekdot. Det var i förra veckan, jag satt i köket och skulle ringa min äldsta son Peter. Jag tänkte att, Ja, vad fan jag har ju mobilen här framför mig så jag behöver ju inte gå in i vardagsrummet för att hämta min "vanliga" telefon utan jag kan ju ringa med den här. Jag tog den i min vänstra hand och så kommer jag på mig att jag sitter och "stirrar" på den första startsidan medan jag samtidigt i mitt stilla sinne tänker: Hur FAN gör man när man skall ringa ett samtal med en sådan här mackapär? Naturligtvis så kom jag på det men jag glömmer aldrig de sekunder där jag satt och "stirrade" på den där luren och frågade mig själv hur man gör för att "ringa ett samtal" med en sådan där mackapär. Min "lur" är i högsta grad mobil på det sättet att den följer mig överallt och det här var som sagt den första gången som jag "inte" hade laddaren med mig. Jag, hade ju inte tänkt stanna så väldigt länge men min mamma betyder väldigt mycket för mig så därför stannade längre än beräknat. En sak eller rättare sagt tre har jag lärt mig av allt det här: Min "device" hänger alltid med mig var (vart) jag än går, det är den första saken som jga har lärt mig. Nummer två som jag har lärt mig är att "laddaren" alltid oavbrutet skall hänga med mig. Det sista som jag numera har lärt mig är att den "faktiskt" även går att ringa ett telefonsamtal med även om jag kanske gör för att använda den till en sådan trivial sak som att ringa med. Bilden som jag bifogar är ett skärmklipp från när jag skulle visa ett par personer om en helt annan sak men jag hittar ingen bättre bild just nu. Bästaste hälsningar, Bertil

Well alla om nu någon till äventyrs skull har orkat läsa all den här rappakaljan jag skrivit.
Riktigt trevlig fortsättning på April.
Önskar med alla bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Hanna
4/2/13, 12:26 PM
#21

Återigen: Tack för alla svar. :)
Fick beställa hem den igår då Elgiganten endast hade ETT exemplar kvar och denne kostade 2600kr. MEN detta var ju visningsexemplaret!! Jag tycker nästan det är lite skamligt att sänka en teknikpryl med 200-300kr när den stått i butik. Den var repig, hade fettfläckar och jag vill inte ens veta vad folk kunde ha utsatt den för där den stått. 🤢

Så det blev att gå till Telenor och kolla (har Telia), där de genast ville pracka på mig diverse grejer till ett "skitbra pris". Han sade "Hur mycket brukar du ladda mobilen med varje månad, 200?". Jag svarade att jag inte laddat mobilen på över ett år då jag har mina fria sms. 😊
Han svarade lite chockat och försökte med nästa "så-mycket-vinner-du-på-detta"knep och sa "Men du surfar en hel del i alla fall!!". Återigen svarar jag och säger "Nääe, jag har aldrig surfat med mobilen!". 😃 Stackarn kollade på mig som om det vore världens grottmänniska som stod där framför och det blev ingen affär. 😉

Men som sagt, en Samsung Galaxy S2 är beställd och kommer förmodligen denna vecka. 👍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/2/13, 1:09 PM
#22

håller med om att det var för dålig "rabatt" för ett visningsex happylucky. men samtidigt är det där det brukar ligga verkar det som när man kikar runt. men det kändes som att den låg bra i handen då iaf antar jag eftersom du beställde en 🙂, hoppas du ska bli nöjd!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/2/13, 2:14 PM
#23

#22 Japp, jag tyckte den verkade bra :) Kollade på PLUS också eftersom att det visningsexemplaret inte ens hade batteri i. Men jag tror helt klart att jag blir nöjd :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Hanna
4/3/13, 3:05 PM
#24

Nu fick jag detta mail….. "Er vara Samsung Galaxy S2 svart som ni beställt är tyvärr restnoterad hos oss. Vi har inget exakt besked att ge dig men vi hoppas på att kunna leverera er produkt så snart som möjligt."

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/3/13, 3:34 PM
#25

tråkigt Ledsen! och dåligt att du inte får ett bättre besked 😈! faktum är att det ringer en klocka nu ang den svarta - det var några här på jobbet som hade försökt beställa den och det gick inte längre att uppbringa, de fick nöja sig med den vita. vilket de var sura för eftersom de tyckte det kändes tjejigt (och de var killar då alltså förstås) - hade vart kul om de bara hade kunnat få den rosa Skrattar. men om du kan tänka dig den vita kanske du skulle ringa/maila och höra om du kan få den snabbare? så du inte riskerar att få vänta jättelänge på besked och sen till slut får du ändå veta att den svarta inte går att få längre.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/3/13, 3:55 PM
#26

Jo, jag funderar på det. Den vita är också skitsnygg. Men det stod ju att BÅDA fanns inne när jag beställde. 😢
Får maila dem sen och se. Vill inte vänta flera veckor/månader för en mobil. Om den ens kommer in i lager igen. 😕

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/3/13, 4:02 PM
#27

ja det är surt. men jag tror du gör väldigt klokt i att kolla om du kan få den vita utan krångel, för det där har man ju varit med om - att en vara står som restnoterad skitlänge och sen till slut efter en superlång väntan får man veta att den är slutsåld 😡

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Hanna
4/3/13, 6:30 PM
#28

#27 Och den stod till och med i lager på hemsidan. Och sen efter såpass lång tid får jag mail om att den inte finns. 🤔

Var precis inne och kollade. Inte ens mobilen finns kvar på deras sida.. Så, antingen har de den i butik eller så får jag helt enkelt hitta en ny mobil. 😕

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/4/13, 7:17 AM
#29

sååå himla trist när man faktiskt bestämt sig och känner sig tillfreds med sitt val och så blir det såhär 😡😢! det verkar ju inte riktigt som att deras lagersystem var helt uppdaterat, men fanns det nåt nummer eller nån mailadress du kunde kontakta och fråga om den vita fanns inne? så du inte får vänta onödigt länge innan du får klarhet i om du kommer att få nån telefon överhuvudtaget därifrån. cdon verkar ju ha den vita (och även den rosa iofs🤢😃) i lager iaf, och till samma pris: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_i9100_galaxy_s_ii_ceramic_white-14812661

så om du får klarhet i att det inte kommer nån sgs2 alls från elgiganten kunde du ju prova där.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/4/13, 2:45 PM
#30

#29 Beställde en vit från elgiganten. Det blev till och med billigare. Och sedan så mailade jag och sa att jag vill avbryta beställningen. Jag vet ju inte ens OM de får in mobilen!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/4/13, 2:47 PM
#31

bra, då blåhåller jag tumsingarna att det inte blir några problem med den vita Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/4/13, 2:52 PM
#32

#31 Dock stod det att den kommer i lager den 8. Men då känns det ju ändå som att den bör finnas, annars hade de väl knappast haft kvar den. Så nu håller jag tummar och tår och ber en stilla bön om att det går bra. 😇

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/4/13, 3:26 PM
#33

japp, jag hjälper till Oskyldig! lyssnade med vår receptionist som sköter telefonbeställningarna precis nu, och hon sa att den svarta har hon fått besked om att den utgått helt, medans den vita har det inte varit några problem att få.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/4/13, 4:56 PM
#34

#33 Hoppas på det. Hade nog svårt att välja mellan dem, så nu blev det ju lättare alltså. 😉
Men man märker genast vad handikappad man blir utan "riktig" mobil. Det "roliga" är att min kompis mobil flög också i backen häromdagen. Så vi båda är i lite samma sits. 🤪

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
kissidor
4/4/13, 7:44 PM
#35

haha, då får ni umgås med varann ett tag telefonlöst då, det kan bli kul kanske rentav tack vare att ni är två iaf :). och sen blir det kul igen när ni har fått nya lurar att leka med båda två :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
4/4/13, 10:14 PM
#36

Håller med om att man blir fruktansvärt handikappad utan "riktig" mobil. Var utan det i några veckor förra året och jag klättrade på väggarna. Hoppas verkligen att du ska bli nöjd med mobilen när du får den. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Hanna
4/5/13, 1:52 PM
#37

Beställde ju från PhoneHouse som absolut INTE hade i lager. Nu helt plötsligt ligger mobilj-ln på ICA 😡
Hur kan man skicka något man inte har på lager!?!? Jag sa ju till och med att jag inte ville ha den. 😡

Aja, bara att avbeställa från El-Giganten då… Fyf-n vad trött jag blir ibland..

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/5/13, 2:27 PM
#38

oj vad rörigt det blev för dig :(! men på den ljusa sidan så har du ju nu din nya mobil tidigare än det ett tag såg ut som att du skulle få den. slutet gott, allting gott hoppas jag :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/5/13, 2:30 PM
#39

Jo, förhoppningsvis. Problemet är att nu vet jag inte längre om jag vill ha den vita eller svarta!! 😐 Får väl bli den jag får först helt enkelt. Det är ju en neutral färg och ingen rosa i alla fall. 😃
Får dessutom med en Samsung E1150 på köpet. 🤔

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/5/13, 4:03 PM
#40

du skulle ju ändå ha skal till den så det är väl inte så superviktigt vilken det blir av den vita eller den svarta kanske 🙂. själv använder jag och dottern såna här istället till våra samsungar, för jag tycker inte de behöver nåt stötskydd.

e1150, den där lilla gulliga va? dotterns första, hon var överlycklig när hon fick den (7 år) men nu (9 år) har hon en galaxy nexus och fnyser hånfullt åt sin första, samtidigt som hon dessutom slänger lömska blickar efter min galaxy note 2😃. fast jag har faktiskt en ganska tekniskt ointresserad jämnårig kompis som har en e1150 och är jättenöjd, och den är ju minst sagt behändig iaf 🙂. om du inte känner nån som vore glad att få den i present kan du ju ha den liggande som nödtelefon nånstans. en del har en extratelefon med kontantkort liggande i handskfacket på bilen tex. eller en i sommarstugan eller whatever.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/5/13, 7:07 PM
#41

#40 Jo, jag har tänkt att ha den undanstoppad till reserv, så kan vem som helst i familjen ha den. :) Är hemsidan du länkade till bra förresten?

Nu har jag hämtat hem min i alla fall. 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
Snurpan79
4/5/13, 10:06 PM
#42

#40 Undrar också om sidan är bra. Blev sugen på att beställa nämligen. 😉

#41 Kul att du fått hem luren nu efter mycket om och men. Hoppas verkligen du blir nöjd. 🙂

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
4/5/13, 10:06 PM
#43

tja om man nu är intresserad av produkten de säljer så är den definitivt bra :). de har 25% rabatt med jämna mellanrum och då brukar jag kosta på mig ett gäng skins till dotterns och mina grejer (de har ju även till tex spelkonsoler, läsplattor och surfplattor) - inte för att de slits nämnvärt utan för att jag tycker att man har råd att byta ibland bara för nöjes skull till det priset. de reorna är oftast till större helger. frakten är långt ifrån blodig då de skickar som vanligt brev. det kan ta ett tag visserligen, men som sagt det är inte så dyrt och jag har hittills aldrig behövt betala införselavgifter. kul att den äntligen finns i din vård nu :), hoppas du får roligt med den nu väl alla tråkigheter lagt sig :)!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hanna
4/5/13, 11:20 PM
#44

#42 #43 Den verkar superbra hittils. Har kikat igenom lite på allt möjligt. Jäklar vad grejer det finns i, och vilket ljud!! 😇
Bra, då vet jag att det är safe att beställa därifrån i alla fall. Hittade många fina jag vill ha! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

kissidor
4/6/13, 7:39 AM
#45

det är ju huvudsaken att du blir nöjd när allt trasslande är avklarat. kan ju nästan kännas extra bra när man fått slita för att få tag i nåt och det strulat, men sen blir man nöjd och känner att det var f-n värt besväret :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[körsbärsblomma]
4/6/13, 5:44 PM
#46

 HappyLucky  tog du samsung galaxy s 2 ? har själv bytt min mobil till en sådan och är nöljd dock bytt bort min iphone för ett tagsen mot den

Hanna
4/6/13, 9:33 PM
#47

#46 Japp, det blev en sådan ja :)

Jag undrar lite över typ virusskydd? Är det något som är bra att ladda ner? Samt: Hur vet man vilka appar man vågar ladda ner utan att få virus? För det går att få det eller? *Aldrig haft en app-mobil förr* 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[körsbärsblomma]
4/6/13, 9:47 PM
#48

har laddat ner en app i dag faktiskt den heter  no mobile security  . Man vet inte det överhuvud taget tyvärr vilka som inne håller virus. Det är inte lätt att vara ny med appar och sådant  är en teknink nisse lite. Så om det är något du undrar över med den så kan du mejla mej här på iFokus hjälper gärna med dina frågor din mobil  till så du vet 🙂  elller skriva på din tråd

Annons:
[Nathalie62]
4/7/13, 5:19 PM
#49

#47, Sådana appar som har många positiva kommentarer brukar oftast inte vara någon fara HappyLucky och de vanligaste apparna brukar vad jag förstått, vara, sms-app, keybord-app, klock-app, det är bara ett fåtal exempel.

Sen är det viktigt att man inte trycker på länkar i mail eller sms man inte vet vad är, heller inte vara ute på osäkra hemsidor, det är samma "regler" som gäller för sin hemmadator.

Har hört att denna ska vara bra men har inte testat det själv.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus&hl=sv

kissidor
4/7/13, 5:37 PM
#50

android är väldigt långt ifrånlika virusutsatt som windows, men det är inte helt riskfritt heller. jag använder virusskyddsappar, i två av mina androidenheter har jag den nathalie länkar till och i två har jag avast. avast har även en stöldskyddsfunktion, men det har du ju också i sgs2:an från samsung va? det fanns i min sgn2 iaf, så jag antar att de lagt in det i senaste uppdateringen av sgs2 också. hursomhelst så scannar de båda alla appar man laddar ner.

problemet med antivirusprogram är ju att om man inte får virus så vet man egentligen inte om appen är bra eller inte 😃

men hursomhelst som nathalie skriver, de största riskerna ligger egentligen i att klicka på okända länkar. sen om du ska ladda ner appar från annat håll än playstore (för det kan man) så se isf noga till att du har goda skäl att lita på att appen och nedladdningssajten du hämtar den från är ok. som tex att du hittat apprekommendationen och länken i en välbesökt tråd på nåt androidnördsforum 😃.

och även i playstore så akta dig för appar som du inte hittar några svenska recensioner på även om de har bra genomsnittsbetyg (det är bara recensionerna från sina egna landsmän man ser, medan betyget är ett totalt snitt). det kan ju vara utvecklarens alla kompisar som gått in och satt 5 stjärnor. 

jättesnällt av dig körsbärsblomma att erbjuda personlig hjälp via pm 🙂. men om jag får råda så ser jag gärna att frågorna ställs här på sajten, av det skälet att då kan ju svaren komma fler tillgodo 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
4/7/13, 5:41 PM
#51

#50, Du är en pärla ❤️ informerade mer detaljerat.

bamse6311
4/7/13, 8:02 PM
#52

Angående virusskydd så har jag just nu F-Secure Mobile.
Enda anledningen till att jag har just det är att jag kom med som "smartsontestare" för det programmet.

Innan dess så körde jag med Avast free som jag trivdes väldigt bra med.
Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: