Annons:
Etikettövrigt
Läst 2896 ggr
[körsbärsblomma]
2013-03-30 15:27

Kan man byta mobil mitt i ett abonnemang?

Jag vill byta mobil, men min mamma säger att det inte går. Vill exempel köpa ifrån Elgiganten. Men går det byta min mobil.

Annons:
kissidor
2013-03-30 16:29
#1

Mja alltså det beror på hur du menar körsbärsblomma. självklart kan du köpa en ny telefon utan operatörssponsring och börja använda den istället med ditt nuvarande abonnemang. Men du kan däremot inte ta ut en ny telefon och få den sponsrad av operatören om du är mitt i bindningstiden för ett abonnemang. man kan ju i princip få en ny telefon sponsrad genom att starta ett nytt abonnemang, men då får man ju förstås ändå betala bindningstiden ut för det första. de som sätter sådant i system brukar väl sluta hos lyxfällan :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-31 11:56
#2

Säger precis som #1kissidor.
Har du redan en lur med bindningstid kvar så kan du inte "överföra" den bindningstiden till en ny annan lur.
När man "köper" en lur till ett visst abonnemang per månad så ingår där ju att man i den kostnaden också betalar för luren.
Det finns ju tyvärr inga "gratis luncher".
Sedan så får man naturligtvis ha hur många abonnemang som man själv vill och anser sig vilja betala för.
Själv så har jag Telenor och där är det så att när det är tre månader kvar av den gamla bindningstiden så kan man plocka ut en ny lur och därmed förnya bindningstiden på det antal månader och det pris som den nya luren kostar.
På det sättet så kan man ju eventuellt se det som att man får tre månaders "rabatt" samtidigt som att Telenor binder upp mig för ytterligare 18 eller 24 månader men en ny lur.
Faktum är att nästa gång som jag skall ha ny lur så är frågan om jag inte betalar den kontant och behåller mitt nuvarande abonnemang.
Har ett sådant där 199 kr/mån och då får jag ringa för allt plus 3 000 sms och helt obegränsad surf. Visserligen så har jag då bara 3 Mb/s i surf men jag tittar med den hastigheten obehindrat på HD film osv.
Well körsbärsblomma, du får väl diskutera det där vidare med din mamma och se vad ni kan komma fram till.
Bästa hälsningar,
Bertil

[Nathalie62]
2013-04-04 17:46
#3

Det beror helt på som kissidor nämner.

Upp till toppen
Annons: